Gå til innhold

Hatt 4-hjulskontroll, her er resultatene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er resultatene før og etter justering. Det var litt feil spissing både foran og bak. Bak hadde jeg regnet med, siden jeg monterte bakstillinga på øyemål;)

Hva synes dere om disse innstillingene?

gfytc5um82f726modrg2.jpg

Skrevet

Er ikke justerbar camber og caster foran på disse bilene, men jeg synes det er mye med 2 grader negativ camber foran, å det er også mye med 0,5 grader i forskjell på høyre og venstre side. Har bilen vert kollisjonsskadet?

Skrevet

Har hatt en liten tur i grøfta, bøyde bærearmen venstre foran. Ellers er den ikke skadet. Bytta bærearmen, da den var bøyd. Den er senket, og da blir det jo mer negativ camber foran.. senket ca 30 mm foran og bak. Han på verkstedet mente ikke det var så mye.

Skrevet

Hva er bakdelen med for mye negativ camber foran? Caster foran høyre var også litt høy, kan være den har vært borti en stein eller noe før jeg fikk den. Jeg kræsja jo venstre foran, men det ble bra da jeg bytta armen..

Skrevet
Hva er bakdelen med for mye negativ camber foran? Caster foran høyre var også litt høy, kan være den har vært borti en stein eller noe før jeg fikk den. Jeg kræsja jo venstre foran, men det ble bra da jeg bytta armen..

Bakdelen med mye negativ camber, er at du "spiser" opp innsiden på dekkene hanske fort, men du får bedre grep i svinger ved litt aktiv kjøring.

Skrevet

hmm, hadde 4hjulskontroll forrige torsdag... husker ikke talla mine akkurat nå, men dem ligger i bilen, så jeg kan jo kanskje sammeligne med dem en dag! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...