Gå til innhold

E46 Touring, Bakluke-rute spretter opp, selv!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

Har ein E46-Vogn, 2001mod. som driver og åpner ruta i bakluka, helt av seg selv :P

noen som veit om og evt. hvilken sikkring jeg kan nappe ut?

Tror det er derfor den PLUTSELIG er uten strøm på morgenen :P

Var heller ikke med "kursfortegnelse" når jeg kjøpte den :/

Mener jeg klarte og "provosere" fram at den åpnet seg, da jeg trykkte og dro litt i den kabelpølsa som går fra Chassi og til rute-delen :(

Skrevet

Jeg tror bakrutelåsen er en slags magnetlås og den blir med årene mindre pålitelig. Det skal være mulig å skifte denne låsen... det finnes div. DIY´s for dette. Et annet problem med denne bakruten er at selve ruten ligger inntil strømføringen til varmetrådene... så med flittig bruk av bakruten slites strømføringen over og dermed virker ikke varmetrådene heller. Jeg åpner/bruker derfor ikke bakruten på vår E46 Touring.

Skrevet

Jeg bruker ikke den så mye selv. tviler på at den har blitt brukt så veldig mye også :P

men, den åpner seg selv og lyse kommer jo på... så jeg må vell koble det ut på en eller annen måte... jeg skal ut og teste om den åpner seg når bilen er låst... BRB :P

Skrevet

Det er selve bryteren som er problemet. Om du tar ut dekslet på innsiden av bakluka, så kan du ta ut en rød kabelsko som styrer lås og vindusvisker. Da slipper du problemet med at ruta åpner seg under kjøring. Du vil få en feilmeldig på at bakluka er åpen konstant. Men bedre enn og kjøre med åpent baklukevindu.

Skrevet

Det nytter ikke å koble av pluggen til bryteren for ruten, den spretter opp hvis bilen ikke er låst.

Har hatt og har samme problem på min.

Første gang var det bryteren på bakruten, men nå er det mye mer omfattende... Grunmodulen som ligger i "spoileren" over ruten OG bakruten må skiftes.

Veldig gøy!

Skrevet

Nå hadde jeg dette problemet i fjord vinter, TOK UT KONTAKTEN TIL BRYTEREN SOM STYRER ÅPNING AV RUTE, VISKER. Det er en rød kabelsko som er meget lett og koble av. Kan gjøre det for trådstarter på 40sekunder. Hvordan kan noe fungere uten at det er koblet til ? Ta av batteriet til bilen din Tele, prøv og start. Hva skjer?

Skrevet

Du snakker om pluggen som ligger oppunder "listen" til bakruten...!?

Tar du den av så er det som du sier: Da virker ingenting.

Men det ordner vel ikke problemet?

Har feilsøkt mye på dette selv, men gav opp og leverte bilen inn til BMW forhandler her i Bergen.

De satt en tekniker på det og han kom frem til modul og bakrute...

Hovedmodulen som ligger forran under hanskerom var i orden...

Skrevet

gah, såpass jah :S ny bakrute!?

dyr løsning, eller enkel/billig midlertidig løsning... må sjekke litt i morgen.

uansett, veldig bra svar. takker :)

Skrevet

Du må først prøve å bytte bryteren på bakruten din (den du åpner den med)

Det var den som først var ødelagt på bilen min.

Nå der i mot... :) er det ganske mye mer...

Skrevet

jeg og har samma problem. under kjøring så åpner den seg ikke. men når man står helt i ro og bilen står på tomgang så kan det hend den spretter opp. men da bruker jeg å trykk på knappen inni bilen for å lås alle dører så spretter den ikke opp igjen.

men til meg så trur jeg nok det er bryteren som henger. hvor finner jeg delene på GS?

edit. jeg fant.

01 51138185792 Microbryter (Org)

02 51247002354 Microbryter (Org)

http://nettbutikk.gsbildeler.no/openImage.php3?imgPath=bilder/17155.gif

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...