MeSs Skrevet Januar 28, 2009 Skrevet Januar 28, 2009 Lurer litt på om automatkassene til bmw tåler banekjøring godt? Dette har litt å si for om jeg skal beholde bilen min eller ikke.. Morro å kjøre på bane Har ikke gjort det med denne bilen enda, men vil ikke gjøre det heller om det tar mye på. Bilen er en 320ia 2003mod med steptronic og sportsmodus, etc. 2.2 liter.
Glenno Skrevet Januar 29, 2009 Skrevet Januar 29, 2009 Har aldri kjørt automat på bane men vet bl.a SteffanC på fora her har prøvd det. Men det er vel litt forsjell på de kassene også kansje? Du kunne jo sende han en pm og høre. Eventuelt kan du høre på bmwccn fora.
MeSs Skrevet Januar 29, 2009 Forfatter Skrevet Januar 29, 2009 Hvorfor høre på bmwccn når jeg kan høre her Kan kjøre ganske aggresivt med kassa i sportsmodus, men spørsmålet er hvor lenge den tåler det? Blir jo fort noen timer på bane.
Sir Hofstad Skrevet Januar 29, 2009 Skrevet Januar 29, 2009 Jeg har tenkt å prøve det med min e36 325/kompressor til sommeren. Er annen kasse på den da.
S.Nilsen Skrevet Januar 29, 2009 Skrevet Januar 29, 2009 Det blir vell voldtekt av kassen......men da er jo ikke manuell kassaen langt unna
Pauls1 Skrevet Januar 29, 2009 Skrevet Januar 29, 2009 kjørt en del med en e36 328ia på acr, fungerte greit så lenge jeg ikke kjørte så lange heat. etter ca en halvtime med hard kjøring tror jeg kassen gikk varm.. ble en skikkelig sluromatic kasse etterhvert var også egen oljekjøler til automaten..
oddis Skrevet Januar 29, 2009 Skrevet Januar 29, 2009 Normale mennesker utvikler magesår med automatbil på bane, men mindre man er naturlig handicapped. Automat hører hjemme på dragstripa, i noe frisert form.
tomasb Skrevet Januar 29, 2009 Skrevet Januar 29, 2009 Som uerfaren på bane, storkoste eg meg bil og automat. Kassa hadde eg ingen problemer med i det heile tatt. Eneste som irriterte var at kassa ikkje lot meg gire ned før turtallet var under ca 4000o/min...
MeSs Skrevet Januar 30, 2009 Forfatter Skrevet Januar 30, 2009 Normale mennesker utvikler magesår med automatbil på bane, men mindre man er naturlig handicapped. Automat hører hjemme på dragstripa, i noe frisert form. Hva mener du med dette?
Jonass Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 har kjørt min 540iA e34 både på ACR og Nurburgring og er moro det selv med automat. Har ikke hatt noe problemer med at kassa har gått varm. Men du trenger ikke være en halvtime ute på banen av gangen.10-15min er nok i massevis. Da trenger uansett du og bilen en hvil Ikke bry deg om hva andre her skriver, du er på banen for å ha det gøy, andre kan vel drite i om du kjører automat.
Odd-M Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 Hvis ikke kjøretøyet tåler mer enn 10-15 min før ting overopphetes er det ikke noe jeg ville tatt med på bane. Full belastning over lang tid er definitivt ikke bra for automatkassen. Hvis du begynner å kjenne svidd lukt er det på tide å stoppe. Blir det sluromatic har du kjørt for lenge. Så lite kjøring som 10-15 av gangen er for meg ikke nok til å få opp tilstrekkelig tempo, forbedre bremsepunkt og sporvalg etc før man må inn i depot igjen. Jeg pleide å begynne moderat for så å øke hastigheten gradvis gjennom passet.
hagenisse Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 For en nybegynner er nok automat like greit, da man kan konsentrere seg om andre ting enn å gire. Dessuten hindrer det jo at man ødelegger noe ved å gir ned for tidlig eller rett og slett velge feil gir. Er vel noen som har opplevd det... Det er nok andre ting som gir seg før automaten, så jeg hadde ikke vært spesielt redd for det. Men.. Når man har kjørt litt er jeg helt enig med Oddis, automat er seriøst irriterende ved aktiv kjøring.
Sir Hofstad Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 Min skal primært brukes på Drag, og normal kjøring. Men noen runder på baner her oppe blir det nok, men ikke timesvis i strekk. Gir den seg bygger jeg om til manuell.
wicky124 Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 koste meg ganske stort i fjor vinter da jeg kjørte automat på snøbane..hmm...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå