316 Skrevet Januar 28, 2009 Share Skrevet Januar 28, 2009 Det er en viss "lagg" i diffen på min E30 ved motorbrems og pådrag. Klunker og banker litt, så her er det noe slark. Er dette kjente plager? Lager eller lignende? Har også et problem som muligens er inngående lager på girkasse/noe med clutchen. Det er en raslebankelyd som blir borte da jeg trår inn clutchen. Min bror trodde det kunne være inngående lager i girkasse. Er noe av dette "livsfarlig" å kjøre med? Skal få noen med mer peiling på det enn meg til å se på det. Er forresten en 320 i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Januar 29, 2009 Share Skrevet Januar 29, 2009 Raslebankinga er utløyser lageret, har aldri skifta det, sorry.,.. slarken du snakka om har eg hatt på 3-4 akslinger, akkurat kva det er veit eg ikkje men akslinga har som regel rast ganske fort...( hard kjøring ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Januar 29, 2009 Share Skrevet Januar 29, 2009 Eliminer først foringen på diffen, og mellomakselopplagringa. Livsfarlig er det neppe å kjøre med, men man kan jo prøve å holde seg unna de største toppfartsturene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Januar 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2009 Okei, takk for tipset. Denne er ikke hardt kjørt, og blir ikke akkurat hardt kjørt foreløbig heller. Er det bare å bytte hele diffen da eller? Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Januar 29, 2009 Share Skrevet Januar 29, 2009 Siden du ikkje skal kjøre hardt så er det vel ikkje interisangt å sveise diffen? Isåfall kan du evt bytte også sveise den du tar av så du har vist den ¨nye¨ skulle ryke utløyser lageret mitt har vert dårleg siden eg kjøpte bilen i fjord i april mnd engang...7.5 av desse mnd har eg kjørt med turbo...funker fint enda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Januar 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2009 Edit: BOM! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Januar 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2009 Nei, trenger ikke å sveise diffen. Kan nok bytte dersom disse ulydene blir verre. Jaja, da skulle det vel ikke være noen fare her riktig ennå. Er forresten noe rart med innsprøytninga/tenningssystemet på bilen. Den går på 6-700 rpm, noe som er alt for lavt på tunggang... Virker da som den får litt for fet blanding, går veldig fint hvis jeg får den opp på 900-1000 rpm. Er dette noe som Flissundet har peil på Oddis? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Januar 29, 2009 Share Skrevet Januar 29, 2009 Hva slags årsmodell er bilen, og hva slags innsprutningssystem har du? Motronic? E30 er så basic så man behøver ikke å kaste bort ei halv månedslønning på proffer. At den harker litt på lave omdreininger kan være så enkelt som dårlige plugger, pluggledninger, nedirra/nedlitte poler på fordelerlokket. Sjekk polene og pluggene først du. Tomgangsproblemer kan løses med å stramme opp gasswiren også, hvis man bare vil kvitte seg med problemet. En kompis hadde E30 med 900rpm på tomgang, og det funka fin fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet Januar 29, 2009 Share Skrevet Januar 29, 2009 Det med slark i drivverk på e30 er VELDIG vanlig, av erfaring så kan jeg si at det som reger er litt slark i girkassa, litt i diff og litt i drivknuter. Tilsammen blir dette såppass mye at det kjennes godt når man f.eks kjører i byen og bremser på motor ved lave turtall. Få bilen på bukk og få noen som kan sakene sine til å kjenne hvor det meste av slakken er og eventuellt bytt ut delen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Januar 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2009 utløyser lageret mitt har vert dårleg siden eg kjøpte bilen i fjord i april mnd engang...7.5 av desse mnd har eg kjørt med turbo...funker fint enda Rasler det ikke i utløserlageret da du trår inn clutchen? Lyden min blir borte da jeg trår inn clutchen. Broren min påstår fremdeles at det er lager til inngående aksling i girkasse. Men det er bare fordi han skrur Lada... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet Januar 29, 2009 Share Skrevet Januar 29, 2009 hviss det rasler når clutchen er ute og det slutter å rasle når du tråkker inn clutchen så er det garantert utløserlageret ja. Når du tråkker inn clutchen så strammes lageret opp og raslingen slutter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Januar 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2009 Hvordan er dette å bytte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Januar 29, 2009 Share Skrevet Januar 29, 2009 Eg har som sagt ikkje bytta dette sjølv enda Gratis BUMP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Januar 29, 2009 Share Skrevet Januar 29, 2009 Det er som å bytte clutch. Ned med girkasse. Men man trenger ikke å sentrere osv. Er bare å dra det gamle lageret av akselen, og dytte på det nye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwx1xdrive23d Skrevet Januar 29, 2009 Share Skrevet Januar 29, 2009 har hatt to girkasser med slitt/ deffekt lager på inngående aksel, så at det garantert er utløserlager vil jeg vært forsiktig med å skrive. Men jobben er mye lik, ut med kasse, så hadde det vært min bil, hadde jeg bytta inngående lager, komplett cluts og svinghjuls lager når du først har det ute. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå