Gå til innhold

Drivverkslark osv E30


316
 Share

Anbefalte innlegg

Det er en viss "lagg" i diffen på min E30 ved motorbrems og pådrag. Klunker og banker litt, så her er det noe slark. Er dette kjente plager? Lager eller lignende? Har også et problem som muligens er inngående lager på girkasse/noe med clutchen. Det er en raslebankelyd som blir borte da jeg trår inn clutchen. Min bror trodde det kunne være inngående lager i girkasse. Er noe av dette "livsfarlig" å kjøre med? Skal få noen med mer peiling på det enn meg til å se på det. Er forresten en 320 i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raslebankinga er utløyser lageret, har aldri skifta det, sorry.,..

slarken du snakka om har eg hatt på 3-4 akslinger, akkurat kva det er veit eg ikkje men akslinga har som regel rast ganske fort...( hard kjøring )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eliminer først foringen på diffen, og mellomakselopplagringa.

Livsfarlig er det neppe å kjøre med, men man kan jo prøve å holde seg unna de største toppfartsturene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du ikkje skal kjøre hardt så er det vel ikkje interisangt å sveise diffen?

Isåfall kan du evt bytte også sveise den du tar av så du har vist den ¨nye¨ skulle ryke ;)

utløyser lageret mitt har vert dårleg siden eg kjøpte bilen i fjord i april mnd engang...7.5 av desse mnd har eg kjørt med turbo...funker fint enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, trenger ikke å sveise diffen. Kan nok bytte dersom disse ulydene blir verre. Jaja, da skulle det vel ikke være noen fare her riktig ennå.

Er forresten noe rart med innsprøytninga/tenningssystemet på bilen. Den går på 6-700 rpm, noe som er alt for lavt på tunggang... Virker da som den får litt for fet blanding, går veldig fint hvis jeg får den opp på 900-1000 rpm.

Er dette noe som Flissundet har peil på Oddis? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags årsmodell er bilen, og hva slags innsprutningssystem har du? Motronic?

E30 er så basic så man behøver ikke å kaste bort ei halv månedslønning på proffer. At den harker litt på lave omdreininger kan være så enkelt som dårlige plugger, pluggledninger, nedirra/nedlitte poler på fordelerlokket. Sjekk polene og pluggene først du.

Tomgangsproblemer kan løses med å stramme opp gasswiren også, hvis man bare vil kvitte seg med problemet. En kompis hadde E30 med 900rpm på tomgang, og det funka fin fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med slark i drivverk på e30 er VELDIG vanlig, av erfaring så kan jeg si at det som reger er litt slark i girkassa, litt i diff og litt i drivknuter. Tilsammen blir dette såppass mye at det kjennes godt når man f.eks kjører i byen og bremser på motor ved lave turtall.

Få bilen på bukk og få noen som kan sakene sine til å kjenne hvor det meste av slakken er og eventuellt bytt ut delen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utløyser lageret mitt har vert dårleg siden eg kjøpte bilen i fjord i april mnd engang...7.5 av desse mnd har eg kjørt med turbo...funker fint enda :)

Rasler det ikke i utløserlageret da du trår inn clutchen? Lyden min blir borte da jeg trår inn clutchen. Broren min påstår fremdeles at det er lager til inngående aksling i girkasse. Men det er bare fordi han skrur Lada...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt to girkasser med slitt/ deffekt lager på inngående aksel, så at det garantert er utløserlager vil jeg vært forsiktig med å skrive. Men jobben er mye lik, ut med kasse, så hadde det vært min bil, hadde jeg bytta inngående lager, komplett cluts og svinghjuls lager når du først har det ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...