Haug530D Skrevet Januar 29, 2009 Skrevet Januar 29, 2009 Lurer litt på om det er Vanos'en som tuller på bilen min, den er treg å starte uansett om det er varm eller kaldt ute eller om bilen er varm eller kald, er litt slapp i aksen også og jeg synes det var litt diesel motor lyd av bilen når jeg skulle starte i dag. Finner ikke noe på diagnose, bilen går ellers fint, ikke noe fjusking eller noe sånn. Har lest litt om rep sett her inne i en tidligere tråd, noen som vet hvor jeg får tak i det? vanskelig å skifte?
Rayb Skrevet Januar 29, 2009 Skrevet Januar 29, 2009 På din M52 singelvanos motor er det litt mer omfattende å overhale vanosenheten enn på dobbelvanos motorene. Du må ha noe spesial verktøy og motoren må stilles på tenningsmerker før du ta av vanos. Her er prosedyren fra nettsiden til han som selger de nye og forbedrede o-ringene: http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm Her er tråden på bimmers om problemet: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=55989&highlight= Det kan være veivsensoren din som begynner å lage tull også, men den skulle vel kommet opp på diagnosen...
tomasb Skrevet Januar 29, 2009 Skrevet Januar 29, 2009 Hadde ein godt sliten vanos på min tidligere. Tungstartet var IKKJE ett av symptomene. Tror heller ville gått for en lekk dyse, sliten bensinpumpe, tomgangsmotor etc
Haug530D Skrevet Januar 29, 2009 Forfatter Skrevet Januar 29, 2009 Hadde ein godt sliten vanos på min tidligere. Tungstartet var IKKJE ett av symptomene. Tror heller ville gått for en lekk dyse, sliten bensinpumpe, tomgangsmotor etc Hvis det hadde vært tomgangsmotor ville den vel gått dårlig på tomgang vel? noe måte jeg kan sjekke bensinpumpen på?
xzone444 Skrevet Mars 11, 2012 Skrevet Mars 11, 2012 har samme bil og samme årsmodell og samme problemet.. har du funnet løsningen på problemet?
Azeton Skrevet Mars 11, 2012 Skrevet Mars 11, 2012 Hvilket diagnose system bruker du? Jeg ville tro at det har noe med følere i motoren å gjøre
Fliid Skrevet Mars 11, 2012 Skrevet Mars 11, 2012 Får ikke alle feil med det utstyret. Vel verdt og prøve ett annet utstyr.
xzone444 Skrevet Mars 11, 2012 Skrevet Mars 11, 2012 okei takk for info .. hva er det som kan være feil og som ikke dukker opp gjennom det diagnoseutstyret?
Fliid Skrevet Mars 11, 2012 Skrevet Mars 11, 2012 Det tør jeg ikke gjette på. Men har samme følelsen som Azeton.
Haug530D Skrevet Mars 11, 2012 Forfatter Skrevet Mars 11, 2012 Vel, jeg opplevde å få feil på Kamaksel senor med Carsoft når problemet var gåen veivaksel sensor. Det sier vel sitt.
Fliid Skrevet Mars 11, 2012 Skrevet Mars 11, 2012 Korrekt. 6,5 er billig og sikkert fin om man gidder å bytte følere for morroskyld. Bedre med 6.5 enn ren gjetning, men men .. Det har skjedd litt siden 6.5 og skal man være "tor til" carsoft, så er det vel 9.0 som er tingen. Men det koster selvfølgelig : ) 6.5 er jo gratis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå