Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på om det er Vanos'en som tuller på bilen min, den er treg å starte uansett om det er varm eller kaldt ute eller om bilen er varm eller kald, er litt slapp i aksen også og jeg synes det var litt diesel motor lyd av bilen når jeg skulle starte i dag.

Finner ikke noe på diagnose, bilen går ellers fint, ikke noe fjusking eller noe sånn.

Har lest litt om rep sett her inne i en tidligere tråd, noen som vet hvor jeg får tak i det? vanskelig å skifte?

Skrevet

På din M52 singelvanos motor er det litt mer omfattende å overhale vanosenheten enn på dobbelvanos motorene.

Du må ha noe spesial verktøy og motoren må stilles på tenningsmerker før du ta av vanos.

Her er prosedyren fra nettsiden til han som selger de nye og forbedrede o-ringene: http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm

Her er tråden på bimmers om problemet: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=55989&highlight=

Det kan være veivsensoren din som begynner å lage tull også, men den skulle vel kommet opp på diagnosen...

Skrevet

Hadde ein godt sliten vanos på min tidligere. Tungstartet var IKKJE ett av symptomene. Tror heller ville gått for en lekk dyse, sliten bensinpumpe, tomgangsmotor etc

Skrevet
Hadde ein godt sliten vanos på min tidligere. Tungstartet var IKKJE ett av symptomene. Tror heller ville gått for en lekk dyse, sliten bensinpumpe, tomgangsmotor etc

Hvis det hadde vært tomgangsmotor ville den vel gått dårlig på tomgang vel? noe måte jeg kan sjekke bensinpumpen på?

• 3 years later...
Skrevet

Vel, jeg opplevde å få feil på Kamaksel senor med Carsoft når problemet var gåen veivaksel sensor.

Det sier vel sitt.

Skrevet

Korrekt. 6,5 er billig og sikkert fin om man gidder å bytte følere for morroskyld. Bedre med 6.5 enn ren gjetning, men men .. Det har skjedd litt siden 6.5 og skal man være "tor til" carsoft, så er det vel 9.0 som er tingen. Men det koster selvfølgelig : ) 6.5 er jo gratis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...