lorensius Skrevet Januar 29, 2009 Share Skrevet Januar 29, 2009 jeg har kjøpt en 520 88mod som er ombygd til 535: DET SOM ER GJORT MED MOTOREN: FABRIKK NY KOMPLETT TOPP NY VANNPUMPE NY TERMOSTAT NY RADIATOR FRA 750i NY INNSUGSBELG NYTT KN-LUFTFILTER NYE SLANGER 750 EKSOS DET SOM ER GJORT MED UNDERSTELLET: M5 BAKSTILLING POWERFLEX TRAVERSFORINGER NYE M5 BREMSER BAK 540 BREMSER FRAMME NYTT SENKESETT 750i STAB STAK SPERRE DIFF FRA 535i DET SOM ER GJORT MED CHASSI: M5 FRONTFANGER M5 BAKFANGER M5 SIDESKJØRT V8 PANSER OG GRILL FRA 540 NYE LISTER RUNDT HELE BILEN jeg kjøpte bilen slik og håper jeg ikke har gått på en smell:S den tidligere eieren er nesten skråsikker på at den vil gå gjennom hos biltilsynet. hva mener dere? som dere ser er mye i fra 7serie, vil det ha noe å si? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GiljeN Skrevet Januar 29, 2009 Share Skrevet Januar 29, 2009 bilen er kjøpt av yanick? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GiljeN Skrevet Januar 29, 2009 Share Skrevet Januar 29, 2009 bilen er kjøpt av yanick? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoem Skrevet Januar 29, 2009 Share Skrevet Januar 29, 2009 Det som er elementert er vekta på akslene dine... Stabsttaget fra 750é n er jeg og litt tvilsom på. Prøv å kjør bilen på vekta til bt på kveldstid og sjekk vektene dine opp mot vognkortet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Januar 29, 2009 Share Skrevet Januar 29, 2009 Du har dokumentasjon på alle delene? Hjelper ikke å fortelle kontroløren at det er det og det og det på bilen, det må kunne bevises også.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lorensius Skrevet Januar 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2009 jepp den er kjøpt av han:S gjort noe bad nå?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GiljeN Skrevet Januar 29, 2009 Share Skrevet Januar 29, 2009 nei yanick har bygd om en del e34, å godkjent de fleste men er det ikke den så sliter litt med servo pumpen ? GiljeN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lorensius Skrevet Januar 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2009 fiiiiiine:P skal til gs`en i helga og kjøpe ny pumpe og få yanick til å sette den i;) tror noen det er håp for bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GiljeN Skrevet Januar 29, 2009 Share Skrevet Januar 29, 2009 flotters ja bilen er meget pen den aldri men atutomat da :S giljeN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-Knut Skrevet Februar 4, 2009 Share Skrevet Februar 4, 2009 Det er jeg som bygde opp denne bilen i fjorvinter, og måtte selge i september 08 grunnet flytting og pengemangel, noe jeg syntes var utrolig surt. Her er det noen Byggebilder Det er mye deler fra 750 ja, og det er absolutt ingen ulempe, bla.a radiatoren har enorm kjølekapasitet, og om 540 bremsene foran skulle bli for små, så regner jeg med du fikk med 750 bremsene på kjøpet.?! Bilen var iallefall i god stand da jeg leverte den fra meg, selv om den ikke ble helt ferdig. Og godkjenning er ikke noe problem! Det er ikke katalysator på den, men den vil nok gå gjennom avgasskravene som gjelder fram til 89modeller (da katalysatorkravet kom) Stabstaget foran er fra 750, bak er det m5. Bare at det er grøvere og stivere, ikke noe som er trafikkfarlig eller endrer kjøretøyets oppførsel vesentlig, så no problem! Ønsker deg lykke til med bilen i allefall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Februar 4, 2009 Share Skrevet Februar 4, 2009 Det er jeg som bygde opp denne bilen i fjorvinter, og måtte selge i september 08 grunnet flytting og pengemangel, noe jeg syntes var utrolig surt.Det er mye deler fra 750 ja, og det er absolutt ingen ulempe, bla.a radiatoren har enorm kjølekapasitet, og om 540 bremsene foran skulle bli for små, så regner jeg med du fikk med 750 bremsene på kjøpet.?! Bilen var iallefall i god stand da jeg leverte den fra meg, selv om den ikke ble helt ferdig. Og godkjenning er ikke noe problem! Ønsker deg lykke til med bilen i allefall Søkte du og fikk godkjent dette bygget påforhånd eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-Knut Skrevet Februar 4, 2009 Share Skrevet Februar 4, 2009 Søkte du og fikk godkjent dette bygget påforhånd eller? Nei, det gjorde jeg ikke, men om en går fram på rett måte er det ikke noe problem. Det er bremser som er godkjente for over 300hk, hele bakstillinga er fra m5, bortsett fra selve diffen, den er fra 735, så er korrekt utveksling. (lik travers som 535 originalt.) Det er senkesett m/nye dempere som er Tüv-godkjent, og felgene er lovlige til bilen, (hvertfall de jeg solgte med) Motor og gir var også helt knusktørt utenpå, så ingen forurensinger fra oljer. Eneste jeg vil tro som er å pirke på er nok mangel på katalysator, men siden det er en 88 modell er avgasskravet overkommelig uten kat, men siden bilen er originalt levert med kat. kan det bli en diskusjonssak, kommer ann på hvem man treffer på biltilsynet, og dagsformen til vedkommende:) Bilen ble importert i 1998, noe som betyr at den er fritatt for effektøknings-avgifter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Februar 4, 2009 Share Skrevet Februar 4, 2009 Søkte du og fikk godkjent dette bygget påforhånd eller? Nei, det gjorde jeg ikke, men om en går fram på rett måte er det ikke noe problem. Okej, men hvordan kan enn gå frem på riktig måte egentlig da? (Trodde kansje at enn måte søke på forhånd). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-Knut Skrevet Februar 4, 2009 Share Skrevet Februar 4, 2009 Okej, men hvordan kan enn gå frem på riktig måte egentlig da? (Trodde kansje at enn måte søke på forhånd). Å gå fram på riktig måte betyr i grove trekk at man skal opptre høffelig mot BT, være sakelig, legge fram dokumentasjon på de vesentlige endringene, gjerne med bilder av ombyggingsprosessen for å vise seriøsitet! Det å søke på forhånd vil jeg ikke uttale meg om, det er uansett for sent i dette tilfellet, og det har neppe blitt enklere da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Februar 4, 2009 Share Skrevet Februar 4, 2009 Okej, men hvordan kan enn gå frem på riktig måte egentlig da? (Trodde kansje at enn måte søke på forhånd). Å gå fram på riktig måte betyr i grove trekk at man skal opptre høffelig mot BT, være sakelig, legge fram dokumentasjon på de vesentlige endringene, gjerne med bilder av ombyggingsprosessen for å vise seriøsitet! Det å søke på forhånd vil jeg ikke uttale meg om, det er uansett for sent i dette tilfellet, og det har neppe blitt enklere da.. Sjønner, takk for svar . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå