Ole@Automote Skrevet Februar 5, 2009 Share Skrevet Februar 5, 2009 Det fine med BT i Trondheim er att de har 2 stk på verkstedet som jobber med godkjenning av ombygde biler da i alle fall en av dem driver mye med ombygging selv. Og når interessen er der så er mye mulig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristols Skrevet Februar 5, 2009 Share Skrevet Februar 5, 2009 Høres ut som det er smart å kjøre børsa til Trondheim for godkjenning med andre ord? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
525i1991 Skrevet Februar 5, 2009 Share Skrevet Februar 5, 2009 Veldig interessant tråd dette! Den svarer like mye på generelle spørsmål vedr. godkjenning av ombygging som godkjenning av denne spesifikke bilen:)Driver selv og skriver søknad til BT for å få tillatelse til å godkjenne min 316 E36 til 318is. Var borte hos BT her i Lillehammer i dag for å prate med dem ang dette, og forlot åstedet like forvirret som da jeg ankom. Han jeg pratet med fortalte at den eneste dokumentasjonen som godtas er godkjenning fra fabrikk eller TÜV:S Da jeg spurte etter søknadsskjema for tillatelse til ombygging, hadde de aldri hørt om det:S Ser ut til at praksisen er veldig ulik hos de forskjellige BT rundt om i landet. De fortalte at søknaden man sender inn ikke blir behandlet av BT lokalt, men av et sentralt organ.. Dette høres litt rart ut gjør det ikke? Hvordan kan det da ha seg at noen steder er det enklere å få godkjenning enn andre? Sender uansett inn en søknad, så får man se.... Søknaden skal godkjennes av sefoor i den enkelte region såvidt jeg veit. (sefoor er vel det organet du nevnte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristols Skrevet Februar 5, 2009 Share Skrevet Februar 5, 2009 Søknaden skal godkjennes av sefoor i den enkelte region såvidt jeg veit. (sefoor er vel det organet du nevnte. Akkuratt. Dersom man får avslag i en region, utelukker det da muligheten til å søke i andre regioner...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
525i1991 Skrevet Februar 5, 2009 Share Skrevet Februar 5, 2009 nei vil ikke tro det, men om du blir avslått pga f-eks feil bremser så vil vel andre regioner også følge samme reglemang og så må de også avslå søknaden din Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristols Skrevet Februar 5, 2009 Share Skrevet Februar 5, 2009 nei vil ikke tro det, men om du blir avslått pga f-eks feil bremser så vil vel andre regioner også følge samme reglemang og så må de også avslå søknaden din Glittrende! Planen min er å ha alt i orden på det punktet når jeg søker, men som tidligere nevnt var BT her i Lillehammer lite villige til å la meg prøve, siden det er så godt som umulig å få tak i dokumentasjonen som trengs. Men greit å vite at man kan forsøke the same trick flere steder. Uansett, det er latterlig at dette skal kunne gå an noen steder, og ikke andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
525i1991 Skrevet Februar 5, 2009 Share Skrevet Februar 5, 2009 det meste av samferdselspolitikk i norge er latterlig:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristols Skrevet Februar 6, 2009 Share Skrevet Februar 6, 2009 yepp. Derfor tenkte jeg dokumentere all kommunikasjon med Vegvesenet, og lage mediesak av det dersom det viser seg å bli vanskelig:D Ikke spesifikt til bil nødvendigvis, men generell forskjellsbehandling av dødelige i Vegvesenets systemer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
525i1991 Skrevet Februar 6, 2009 Share Skrevet Februar 6, 2009 det ville jo vært genialt om det kom igjennom, men de er nok flinke til å dysse ned sånnt uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå