torgeirb Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 Når jeg starta bilen her i morres fikk jeg en tikkelyd i motoren som varte i kanskje 1.5 sek. Lyden kommer bare når bilen har stått en stund (2 dager) og når det kaldt. Har ikke tikking når jeg skal dra hjem fra jobb (8 timer). Ideer?
Rodeglæppen Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 hei denne tikkingen skyldes etter de 2dagene så har olja rent ned fra topp av motoren hvor det sitter hydrauliske ventilløftere så dette fører til tikking og er ikke stort å gjøre med.
skien Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 hvis det er lenge siden du har byttet olje så kan det hjelpe
Olelink Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 Som Rodeglæppen sier så trenger motoren noen sekunder for å bygge opp oljetrykk i de hydrauliske løfterne igjen, men du kan godt prøve å skifte olje, en frisk og god olje bygger fortere opp trykk samt at otoren klarer og holde trykket lengre. Men her kommer jo slitasje inn i bilde så før eller senere vil løfterene begynne å bråke litt uansett og da er jo forebyggende arbeid bra, som betyr oljeskift
korny Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 for og ta dette opp en level: hydrauliske løfterne skal ikke lekke, om de gjør det er de slitt. MEN det er ikke noe "galt" om de tikker litt, dette er nokså naturlig når motor tipper 100k og blir stående noen dager, følgende billig oppskrift er: 1. kjøp diesel, samma fan om den er farga. en halv liter. 2. tøm dette i oljepåfyllingslokket. 3. start motoren. 4. la den gå seg varm,dog max 15 min. 5. bytt til korekt olje og BYTT filter. 6 . hør nå.... 7 . ingen tikking......
Azeton Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 hvorfor diesel? Fordi da "vasker" du motoren innvendig. og for du ut shit som har vært lenge i motoren..
A.Teserud Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 er det og anbefale? høres jo smart ut. om det fungerer. ble bare litt skeptisk til om den for noe smøring da.. har en m30b35 som jeg kunne tenkt meg og fått til og tikke litt mindre. evt mye koster det for nye ventilløftere? eller o verhale de eksisterende?
Aroid Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 på m30B34/b35 har mekanisk løftere. der må man etter justere
CrZyWiz Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 Det er noe annet med M30B35 motoren. Denne har ikke hydrauliske løftere, men mekaniske. Den beste måten å bli kvitt tikking her er å justere ventilene. altså klaringene.
525i1991 Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 du fyller ikke på bare diesel, tøm av 2 liter olje og fyll med 2 liter diesel, f-eks. samtidig høres 15 min for lenge ut, max 3 min vil jeg påstå.
korny Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 du fyller ikke på bare diesel, tøm av 2 liter olje og fyll med 2 liter diesel, f-eks. samtidig høres 15 min for lenge ut, max 3 min vil jeg påstå. les oppskrift en gang til
Torminator Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 for og ta dette opp en level: hydrauliske løfterne skal ikke lekke, om de gjør det er de slitt. MEN det er ikke noe "galt" om de tikker litt, dette er nokså naturlig når motor tipper 100k og blir stående noen dager, følgende billig oppskrift er: 1. kjøp diesel, samma fan om den er farga. en halv liter. 2. tøm dette i oljepåfyllingslokket. 3. start motoren. 4. la den gå seg varm,dog max 15 min. 5. bytt til korekt olje og BYTT filter. 6 . hør nå.... 7 . ingen tikking...... Er det bedre med diesel eller alle de andre stoffene du kan rense motoren med før oljeskift? Oljeskift på gang, men er litt skeptisk til om disse rensestoffene kan skade tettninger og pakninger ol. Er dieselen mer skånsom mot dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå