Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg starta bilen her i morres fikk jeg en tikkelyd i motoren som varte i kanskje 1.5 sek. Lyden kommer bare når bilen har stått en stund (2 dager) og når det kaldt. Har ikke tikking når jeg skal dra hjem fra jobb (8 timer).

Ideer?

Skrevet

Som Rodeglæppen sier så trenger motoren noen sekunder for å bygge opp oljetrykk i de hydrauliske løfterne igjen, men du kan godt prøve å skifte olje, en frisk og god olje bygger fortere opp trykk samt at otoren klarer og holde trykket lengre. Men her kommer jo slitasje inn i bilde så før eller senere vil løfterene begynne å bråke litt uansett og da er jo forebyggende arbeid bra, som betyr oljeskift ;)

Skrevet

for og ta dette opp en level: hydrauliske løfterne skal ikke lekke, om de gjør det er de slitt. MEN det er ikke noe "galt" om de tikker litt, dette er nokså naturlig når motor tipper 100k og blir stående noen dager,

følgende billig oppskrift er:

1. kjøp diesel, samma fan om den er farga. en halv liter.

2. tøm dette i oljepåfyllingslokket.

3. start motoren.

4. la den gå seg varm,dog max 15 min.

5. bytt til korekt olje og BYTT filter.

6 . hør nå....

7 . ingen tikking......

Skrevet

er det og anbefale? høres jo smart ut. om det fungerer. ble bare litt skeptisk til om den for noe smøring da.. har en m30b35 som jeg kunne tenkt meg og fått til og tikke litt mindre. evt mye koster det for nye ventilløftere? eller o verhale de eksisterende?

Skrevet

Det er noe annet med M30B35 motoren. Denne har ikke hydrauliske løftere, men mekaniske. Den beste måten å bli kvitt tikking her er å justere ventilene. altså klaringene.

Skrevet
du fyller ikke på bare diesel, tøm av 2 liter olje og fyll med 2 liter diesel, f-eks. samtidig høres 15 min for lenge ut, max 3 min vil jeg påstå.

les oppskrift en gang til :D

Skrevet
for og ta dette opp en level: hydrauliske løfterne skal ikke lekke, om de gjør det er de slitt. MEN det er ikke noe "galt" om de tikker litt, dette er nokså naturlig når motor tipper 100k og blir stående noen dager,

følgende billig oppskrift er:

1. kjøp diesel, samma fan om den er farga. en halv liter.

2. tøm dette i oljepåfyllingslokket.

3. start motoren.

4. la den gå seg varm,dog max 15 min.

5. bytt til korekt olje og BYTT filter.

6 . hør nå....

7 . ingen tikking......

Er det bedre med diesel eller alle de andre stoffene du kan rense motoren med før oljeskift? Oljeskift på gang, men er litt skeptisk til om disse rensestoffene kan skade tettninger og pakninger ol. Er dieselen mer skånsom mot dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...