jensemann23 Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 Mistet en liter kjølevæske i går, det drypper under bilen og hele motorrommet er vått. Det spruter av viftebladene. Klarer ikke se hvor det kommer fra. Ingen av slangene er ødelagte, det har jeg sjekka. Hva er det mest sannsynlig? Vannpumpa?
Rodeglæppen Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 hvem motor dreier det seg om? 4 eller 6sylinderet? det som det begynte med hos meg var plastikk rør ingangene til varmeappregister som var gåene.
jensemann23 Skrevet Januar 30, 2009 Forfatter Skrevet Januar 30, 2009 det er m50b25 nonvanos. det renner i forkant av motor, virker som det kommer enten fra termostathuset eller vannpumpa. men veldig vanskelig å se...
nimitz Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 Det er vel bare for deg og gå i gang med lykt og speil. Hva andre tror blir vel litt synsing. Kan være flere årsaker til lekkasje.
SpiXi Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 har samme problem jeg men fyller bare på litt nå og da orker ikke og vere ute og se etter feil i kulda
jensemann23 Skrevet Januar 30, 2009 Forfatter Skrevet Januar 30, 2009 fant trolig feilen. Pakningen på termostathuset. Men det var en liiiten slakke i vannpumpa også. Skal det være det?
korny Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 alltid litt slark. bytt pakning rundt termostat og se. om det ende lakkerer de nok pumpa.. typisk vannpumpe og kaste det rundt i hele motorrommet da
jensemann23 Skrevet Januar 31, 2009 Forfatter Skrevet Januar 31, 2009 fikset pakningen, men det lekker fortsatt. SÅ da må det nesten være vannpumpa. Skal vel ikke være merkbar slakke sideveis på den? Vanskelig å se , men er jo alltid greit å bytte vannpumpe da:) det kan ikke være så mange andre plasser
jensemann23 Skrevet Januar 31, 2009 Forfatter Skrevet Januar 31, 2009 ja, littegranne gnissel er det. Men jeg trodde først det var dørpanel-knirking. Kan jo være o-ringen rundt selve vannpumpa også? Er det forresten vanskelig å få av viskosekoblingen fra den gamle?
BreitBau Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 Nja.. Kan være litt vanskelig.. Husk at det er links, så det er feil vei av vanlig gjenget.. Deretter setter du på skifte/fast nøkkelen, prøver å holde tilbake hjulet så det ikke spinner rundt, åsså gir du nøkkelen ett kakk med en hammer, så tenker jeg den løsner.. Jeg har pleid å låse reimhjulet med en wisegrip tang..
Bimmerlars Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 Sjekk termostathuset nøye. Ikke uvanlig med sprekker i plasten der
jensemann23 Skrevet Januar 31, 2009 Forfatter Skrevet Januar 31, 2009 Har bestilt meg ny pumpe, termostathus i plast, pakninger og termostat nå. Ble plast da, siden jeg må ha i gang bilen kjapt. Har ikke tid å vente på stålimpeller:p Regner med den holder et par år hvertfall:)
Bimmerlars Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 De nye pumpene er i en annen plast enn de tidligere. De gikk fra plast - metall til plast igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå