Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mistet en liter kjølevæske i går, det drypper under bilen og hele motorrommet er vått. Det spruter av viftebladene. Klarer ikke se hvor det kommer fra. Ingen av slangene er ødelagte, det har jeg sjekka. Hva er det mest sannsynlig? Vannpumpa?

Skrevet

Det er vel bare for deg og gå i gang med lykt og speil. Hva andre tror blir vel litt synsing. Kan være flere årsaker til lekkasje.

Skrevet

alltid litt slark. bytt pakning rundt termostat og se. om det ende lakkerer de nok pumpa..

typisk vannpumpe og kaste det rundt i hele motorrommet da

Skrevet

fikset pakningen, men det lekker fortsatt. SÅ da må det nesten være vannpumpa. Skal vel ikke være merkbar slakke sideveis på den? Vanskelig å se , men er jo alltid greit å bytte vannpumpe da:) det kan ikke være så mange andre plasser

Skrevet

ja, littegranne gnissel er det. Men jeg trodde først det var dørpanel-knirking. Kan jo være o-ringen rundt selve vannpumpa også?

Er det forresten vanskelig å få av viskosekoblingen fra den gamle?

Skrevet

Nja.. Kan være litt vanskelig..

Husk at det er links, så det er feil vei av vanlig gjenget.. Deretter setter du på skifte/fast nøkkelen, prøver å holde tilbake hjulet så det ikke spinner rundt, åsså gir du nøkkelen ett kakk med en hammer, så tenker jeg den løsner..

Jeg har pleid å låse reimhjulet med en wisegrip tang..

Skrevet

Har bestilt meg ny pumpe, termostathus i plast, pakninger og termostat nå. Ble plast da, siden jeg må ha i gang bilen kjapt. Har ikke tid å vente på stålimpeller:p

Regner med den holder et par år hvertfall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...