SSM Skrevet Januar 30, 2009 Share Skrevet Januar 30, 2009 Sjekka litt rundt og fant ut at det er en del Sport Evoer i Norge. Jeg har sett bilde av tre av dem. Den blå er PK sin, hvite er vel Helge Vik sin som var i Gatebil Magazine for ikke så lenge siden og en av de sorte var vel med i reportasje i Autofil for noen år siden. Så om det er noen som eiger en av desse bilene eller kjenner til historien til div Sport Evoer i norge så kan vi godt få høre den! Jeg vet bare litt om den som er blå. Spør du meg så er det en av de mest unike Sport Evoene da den er lakkert Mauritsius blå av BMW Motorsport. Norway AC79080 Red Norway AC79098 Black Stolen Norway AC79175 Red Norway AC79200 Blue(Black) Norway AC79213 Red Norway AC79258 White(Black) Norway AC79365 Black Norway AC79530 Black Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Januar 30, 2009 Share Skrevet Januar 30, 2009 Den blå er jo den minst unike, men den diskusjonen gidder vi ikke ta her.. Thorleif Nilsen har sjekkt opp historien om den blå og ifølge BMW er ikke den slik som eier gjengir den, men han har ikke sakt hvordan historien er. Robert Nilsskog ifra nordland er vel den som mest kontroll på Sport Evo i norden. Han har full kontroll på alle som er i norge. Han har også historien om den blå "sport Evoen"..' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Januar 30, 2009 Share Skrevet Januar 30, 2009 Dene går i bjugn og er orginalt rød. Vist du sender meg en pm kan du få nummret til eieren vist du er intresert i historiken på den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimmen Skrevet Januar 30, 2009 Share Skrevet Januar 30, 2009 meget interesant!! Ble de egentlig kun levert rød eller svart? noen med og uten takluke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PowerPro Skrevet Januar 30, 2009 Share Skrevet Januar 30, 2009 Kom det ikke 2 hvite og resten svarte eller røde? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Januar 30, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2009 Har hørt litt forskjellig om den blå. At den ble skadet på transport, ble tatt tilbake til M Sport, byttet chassi og lakkert blå. Mauritsius blå kom jo ikke før i 1991 mener jeg noen sa. Sjekker man chassi nr på den bilen så skal den jo være svart. Den Wintershall bilen, er det den som var i Gatebil bladet? Mener den skulle selges av Helge... Har lest noen steder at det ble lagd 600 biler. Kun svart og rød, det ryktes om to sølvgrå og en blå. Den blå blir jo den som er her i Norge. Det med takluke er jeg usikker på, men man fikk vel forskjellig utstyr på Sport Evo og mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Januar 30, 2009 Share Skrevet Januar 30, 2009 De vet jeg desvere ikke, har tilgode og lese gatebil enda Tror den har tilhørt BMW de førte årene, mener den var førstegangs registrert i 91-92.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Januar 30, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2009 De vet jeg desvere ikke, har tilgode og lese gatebil enda Tror den har tilhørt BMW de førte årene, mener den var førstegangs registrert i 91-92.. Er ganske lett å se da, for den Helge Vik har/hadde har ikke orginalt Sport Evo interiør av en eller annen teit grunn... Hvem pokker bytter ut de stolene der liksom! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivanrogov Skrevet Januar 30, 2009 Share Skrevet Januar 30, 2009 sport evo? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Januar 30, 2009 Share Skrevet Januar 30, 2009 sport evo? Jepp. R.Nilsskog brukte en liten formue på den bilen der for å få den tilbake i god stand. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Januar 30, 2009 Share Skrevet Januar 30, 2009 De vet jeg desvere ikke, har tilgode og lese gatebil enda Tror den har tilhørt BMW de førte årene, mener den var førstegangs registrert i 91-92.. Er ganske lett å se da, for den Helge Vik har/hadde har ikke orginalt Sport Evo interiør av en eller annen teit grunn... Hvem pokker bytter ut de stolene der liksom! Den hvite som Helge Vik har som har Warsteiner reklame på har vært brukt i motorsport løp. Derfor har den ikke interiøret. Hvis den forsatt her det røde M3 interiøret så er det det gammle interiøret jeg hadde i min før. Han som hadde den før Helge kjøpte bare karosseriet. Du kan se det i motorrommet. Hjulhusene forann er sveist om og er mye større. Sport Evo stoler vokser ikke på trær. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Januar 31, 2009 Share Skrevet Januar 31, 2009 De vet jeg desvere ikke, har tilgode og lese gatebil enda Tror den har tilhørt BMW de førte årene, mener den var førstegangs registrert i 91-92.. Er ganske lett å se da, for den Helge Vik har/hadde har ikke orginalt Sport Evo interiør av en eller annen teit grunn... Hvem pokker bytter ut de stolene der liksom! Den hvite som Helge Vik har som har Warsteiner reklame på har vært brukt i motorsport løp. Derfor har den ikke interiøret. Hvis den forsatt her det røde M3 interiøret så er det det gammle interiøret jeg hadde i min før. Han som hadde den før Helge kjøpte bare karosseriet. Du kan se det i motorrommet. Hjulhusene forann er sveist om og er mye større. Sport Evo stoler vokser ikke på trær. Da er de nokk den, tror den foresten er til salgs.. Den røde over her har foresten ch nr. AC79213 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helgeb Skrevet Januar 31, 2009 Share Skrevet Januar 31, 2009 det befinner seg en original rød sport -evo i hønefoss med 40000km på telleren, uten at jeg skal nevne mer.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Januar 31, 2009 Share Skrevet Januar 31, 2009 Kom det ikke 2 hvite og resten svarte eller røde? Det stemmer. Det er to i alpine white II, mens resten er jet black (394 stk) og brilliantrød 204 (stk). Nr. 79566 og 79578 skal være de hvite. De ble fordelt/solgt slik: 369 til Tyskland 68 til Italia 62 til Frankrike 46 til Storbritannia/Irland 30 til Spania 17 til Belgia og 8 til Skandivnavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PowerPro Skrevet Januar 31, 2009 Share Skrevet Januar 31, 2009 Mener jeg så en veldig fin liste over spesielle bmw'er et sted, men husker ikke hvor:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå