carlhaakon Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 hei har et problem med biltilsynet, på bilen min har jeg kun senkefjører fremme, er ikke det lovelig? de påsto at jeg måtte ha like fjører fremme som bak? noen som vet noe om dette? MVH Carl Haakon
316 Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 Like fjører? Er da mange godkjente senkesett med 60/40 osv. Er de like?
hon Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 Her er det TÜV papirer som gjelder. Er det papirer på at dette er lov, har de bare å godkjenne dette. Har du ikke papirer, har du ikke noe på biltilsynet å gjøre.
S.Arnesen Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 Like fjører? Er da mange godkjente senkesett med 60/40 osv. Er de like? Hantenker jo såklart på samme type, altså orginalt eller senkesett...
carlhaakon Skrevet Januar 30, 2009 Forfatter Skrevet Januar 30, 2009 problemet er at jeg har kun senkefjører fremme og ikke bak, bak er det orginale fjører. det som er problemet og papirer har jeg, både på 4 hjulskontroll og fjører så det er ikke noe problem. og det er kun det fårran som skal bli godkjent
Muren Motorsport Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 Godkjenn med alle 4-fjørene på.. dra hjem.. sett på originalfjører bak. Lett?
hon Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 Står det i TÜV-papirene dine at bilen er gokjent med originale fjærer bak og senkefjærer foraner dette ikke noe problem. Står ikke dette i klartekst i papirene får du det ikke godkjent. Så enkelt er det.
Muren Motorsport Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 tror neppe att et slikt sett finnes. Da senkefjører å originalfjærer har vidt forskjellige fjæringsegenskaper.
carlhaakon Skrevet Januar 30, 2009 Forfatter Skrevet Januar 30, 2009 hadde det vert så lett at jeg kunne ha fjærer bak så skulle jeg gjort det, men har bare forran som jeg fikk med på bilen desverre, men må da få den igjenom på et vis, lakkere bakfjerene og skrive inn nummeret kansje
tommyfo Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 Det finnes senkefjærer som kun senker foran, med TÜV papirer. Har selv Weitec 30/00, og etter det jeg er av papirene så er det godkjent av TÜV med originale fjærer bak. Hva Biltilsynet klarer å si er jo en annen sak...
hon Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 Det finnes senkefjærer som kun senker foran, med TÜV papirer. Har selv Weitec 30/00, og etter det jeg er av papirene så er det godkjent av TÜV med originale fjærer bak. Hva Biltilsynet klarer å si er jo en annen sak... Biltilsynet har ikke lov til å si annet enn det som står i TÜv-papirer de...
Bmw_325i_ Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 Biltilsynet lever sitt eget liv å lager sine egne regler iblant!!!!
oddis Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 Det finnes senkefjærer som kun senker foran, med TÜV papirer. Har selv Weitec 30/00, og etter det jeg er av papirene så er det godkjent av TÜV med originale fjærer bak. Hva Biltilsynet klarer å si er jo en annen sak... Biltilsynet har ikke lov til å si annet enn det som står i TÜv-papirer de... Biltilsynet sier hva de vil! TUV papirer er nødvendigvis ikke nok. Det er en slags barnehage med flere 'konger på haugen'.
2mMy Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 tuv papirer er bare en anbefaling på godkjenning, de er ikke pålagt å følge tuv! men som sagt, sier tuv papirene at du skal ha noe annet bak, så er du nok dessverre nødt til det! akkurat vært igjennom mølla med godkjenning selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå