Gå til innhold

Hvem dekk er best, hva er forskjellen på disse? E46/05

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha nye dekk foran på min 320dat Edition 2005 E46 og trenger litt hjelp.

Har orginalt potensa (run-flat, punkteringsfrie) på min fra før og de sporer altfor mye ved normalkjøring på de dårlige veiene som er her i landet. Jeg skal ha dekk som ikke er run-flat og dekk som ikke sporer samtidig som støyen er minimal.

Er ute etter dekk som er best ved "normal" daglig kjøring.

Dim: 225/40-18" (orginal)

Kan noen gi tips og komme med noen erfaringer?

Står mellom disse:

Continental SportContact 3

225/40 ZR18 92Y XL med felgkant : 1497,80 NOK

225/40 ZR18 92Y med felgkant, M0 : 1614,10 NOK

225/40 R18 92W XL med felgkant, BSW : 1638,50 NOK

Er takknemlig for alle bidrag! :)

Skrevet

Kan jo si med en gang at XL er beregnet til tyngre biler, noe din ikke er. Det du må ha er vel 225/40 ZR 18 92Y

Skrevet
Kan jo si med en gang at XL er beregnet til tyngre biler, noe din ikke er. Det du må ha er vel 225/40 ZR 18 92Y

Flott, da kan jeg utelukke den med en gang.

Takk!! :)

Skrevet

Var litt usikker på om du kunne gå ned til en lavere hastighets kode men det spiller forsåvitt ingen rolle.

Skrevet
oT: Hva er det felgkant greine på dekkene? står med felgbeskyttelse og slikt på noen dekk...

Er bare at det er en liten ekstra kant av gummi som "møter" felgen helt på kanten (overgangen/felg-dekk), slik at du ikke skal kantkjøre felgen like lett. :)

Skrevet

Felgbeskyttelse vil vel si at ikke kanten på dekket er helt rundt, men har en slags gummikant som stikker litt ut. På den måten vil gummikanten ta borti evnt ting du kommer nær, så lenge du ikke treffer så hardt eller har for mye strekk på dekket.

Skrevet
Da er det vel ZR-dekket som gjelder.

Noen erfaringer med det dekket, bra?

Har erfaring med sport contact 2. Et godt dekk men ikke det mest støysvake. Sport contact 3 skal være et betraktelig bedre dekk, spesielt støymessig. Lykke til.

Skrevet
Da er det vel ZR-dekket som gjelder.

Noen erfaringer med det dekket, bra?

Har erfaring med sport contact 2. Et godt dekk men ikke det mest støysvake. Sport contact 3 skal være et betraktelig bedre dekk, spesielt støymessig. Lykke til.

Takk, da bestiller jeg nå;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...