Gå til innhold

noen forskjell på M3 coupe og M3 GT ? E-36


Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

OK, regna med den hadde carboninnsuga da alle snuttene på tuben av GT jeg har sett har hatt det, my mistake :)

Skrevet
deauikgzd7ivp0pmhgir.jpg

Men dette er noe å sitte i over en lengere avstand enn i CSL'en..

Det er jo litt av "problemet" med E36 M3. Er ikke ekstrem nok.

En spesialversjon skal være strippa, bråkete osv. En sportevo/GT/CSL er jo ikke ment som en bruksbil man kjører 20000km i året med (selv om det er fult mulig).

Men det er samtidig en av de bilene som står høyest på lista mi. Perfekt kompromiss. :wink:

Skrevet

Her var det mange som bare tipper og ikke her peiling!!!

M3GT:(klippet ifra BMWCCN)

Alle detaljer som på M3 coupe bortsett fra:

Motor: 295 HK ved 7 000 rpm, 323 Nm ved 3 900 rpm. Stabilisator stag med M-emblem.

Transmisjon: Total utveksling 3,23:1.

Dimensjoner: Aluminium dører, M-aerodynamikk pakke komplettert med innstill bar front spoiler og todelt bakvinge, hvite blinklys foran og Motorsport emblem. British Racing Green lakk.

Utrustning: Interiør i amaretta / nappa lær i fargene antrasitgrå /Mexico-grønn, Mexico-grønn nappa i dørene og i sideinnredning, kullfiber på instrumentpanel, midtkonsoll og dørtersklene, Motorsport emblem på instrumentpanel og dørterskel list, lærratt sport II.

Så et par ting som ikke står hos BMWCCN.

GT er tyngre enn de andre M3ene selv om den har Alu dører, panser og bagasjelokk.

Den har også en annen vinkel på støtdempertånene forann. De ligger mere bakover.

Traktene i innsuget er kortere enn de som er på andre M3er og den har dobble oljepumper slik som 3,2l har.

ECU og vanos programmet er andeledes enn standard M3.

Den har et par andre ting også som er sært for GT, men husker det ikke i farten.

Skulle jeg hatt en E36M3 så er det GT som gjelder.

GT ble ALDRI levert i rød.

Det ble produsert 356 GTer med rattet på venstre side.(05/95-08/95)

Angående 3,2l som dere kaller for EVO er feil.. BMW selv har ALDRI kaldt noen E36M3er for EVO. Det var BMW i Storbritania som fant ut at de ville kalle 3,2l for EVO når den ble landsert i -96.

Skrevet

Så dett er ikke riktig da eller?

M3 Evolution Imola Individual (M3 GT2)

The M3 Evolution Imola Individual was a limited-edition (200 units for Europe with part VIN WBACB5103-AN307--, 50 for the United Kingdom) car sometimes referred to as the M3 GT2. The engine and performance characteristics of the car were unchanged from the 1996+ euro M3, and a special exterior and interior colour combination was once again chosen by BMW; Imola red (405) paint with Nappa leather & Amaretto seats in Imola red and anthracite seats. It also benefitted from Side Airbags, The M3 GT Bi-Plane rear spoiler, front corner spoiler extensions, electric seats, and polished alloy wheels

Skrevet
Så dett er ikke riktig da eller?

M3 Evolution Imola Individual (M3 GT2)

The M3 Evolution Imola Individual was a limited-edition (200 units for Europe with part VIN WBACB5103-AN307--, 50 for the United Kingdom) car sometimes referred to as the M3 GT2. The engine and performance characteristics of the car were unchanged from the 1996+ euro M3, and a special exterior and interior colour combination was once again chosen by BMW; Imola red (405) paint with Nappa leather & Amaretto seats in Imola red and anthracite seats. It also benefitted from Side Airbags, The M3 GT Bi-Plane rear spoiler, front corner spoiler extensions, electric seats, and polished alloy wheels

Det kan godt hende, men jeg har aldri hørt om den. Amerikanske sider er ikke alltid helt riktige.

How does the South African-produced E36 M3 sedan differ from the European-spec model?

The South African-spec E36 M3 sedans are essentially identical to the European-spec version but utilize a low-compression version of the S50 B32 engine designed for low-octane South African fuel that produces slightly less power and torque (see Drivetrain below). In addition, SA-spec E36 M3 sedans were offered in a slightly different selection of exterior colors and were equipped with a large array of standard equipment, including: extended Nappa leather upholstery, forged M Double Spoke alloy wheels, M3 GT-style front "splitters", power sunroof, power front seats, rear sunshade, automatic climate control, cruise control and the on-board computer.

Skrevet
Så dett er ikke riktig da eller?

M3 Evolution Imola Individual (M3 GT2)

The M3 Evolution Imola Individual was a limited-edition (200 units for Europe with part VIN WBACB5103-AN307--, 50 for the United Kingdom) car sometimes referred to as the M3 GT2. The engine and performance characteristics of the car were unchanged from the 1996+ euro M3, and a special exterior and interior colour combination was once again chosen by BMW; Imola red (405) paint with Nappa leather & Amaretto seats in Imola red and anthracite seats. It also benefitted from Side Airbags, The M3 GT Bi-Plane rear spoiler, front corner spoiler extensions, electric seats, and polished alloy wheels

But utilize a low-compression version of the S50 B32 engine designed for low-octane South African fuel that produces slightly less power and torque.

Javel :roll: , det er jo en helt annen motor(kansje blokka er lik?) og jeg vil ikke kalle henholdsvis 40hk mer på 3L og 80hk mer på 3.2L for slightly less..

Skrevet
Så dett er ikke riktig da eller?

M3 Evolution Imola Individual (M3 GT2)

The M3 Evolution Imola Individual was a limited-edition (200 units for Europe with part VIN WBACB5103-AN307--, 50 for the United Kingdom) car sometimes referred to as the M3 GT2. The engine and performance characteristics of the car were unchanged from the 1996+ euro M3, and a special exterior and interior colour combination was once again chosen by BMW; Imola red (405) paint with Nappa leather & Amaretto seats in Imola red and anthracite seats. It also benefitted from Side Airbags, The M3 GT Bi-Plane rear spoiler, front corner spoiler extensions, electric seats, and polished alloy wheels

Det kan godt hende, men jeg har aldri hørt om den. Amerikanske sider er ikke alltid helt riktige.

How does the South African-produced E36 M3 sedan differ from the European-spec model?

The South African-spec E36 M3 sedans are essentially identical to the European-spec version but utilize a low-compression version of the S50 B32 engine designed for low-octane South African fuel that produces slightly less power and torque (see Drivetrain below). In addition, SA-spec E36 M3 sedans were offered in a slightly different selection of exterior colors and were equipped with a large array of standard equipment, including: extended Nappa leather upholstery, forged M Double Spoke alloy wheels, M3 GT-style front "splitters", power sunroof, power front seats, rear sunshade, automatic climate control, cruise control and the on-board computer.

Oisann, du sier det er mange som tipper her.. Mener at du tipper litt også jeg nå da men..

Skrevet
Så dett er ikke riktig da eller?

M3 Evolution Imola Individual (M3 GT2)

The M3 Evolution Imola Individual was a limited-edition (200 units for Europe with part VIN WBACB5103-AN307--, 50 for the United Kingdom) car sometimes referred to as the M3 GT2. The engine and performance characteristics of the car were unchanged from the 1996+ euro M3, and a special exterior and interior colour combination was once again chosen by BMW; Imola red (405) paint with Nappa leather & Amaretto seats in Imola red and anthracite seats. It also benefitted from Side Airbags, The M3 GT Bi-Plane rear spoiler, front corner spoiler extensions, electric seats, and polished alloy wheels

Det kan godt hende, men jeg har aldri hørt om den. Amerikanske sider er ikke alltid helt riktige.

How does the South African-produced E36 M3 sedan differ from the European-spec model?

The South African-spec E36 M3 sedans are essentially identical to the European-spec version but utilize a low-compression version of the S50 B32 engine designed for low-octane South African fuel that produces slightly less power and torque (see Drivetrain below). In addition, SA-spec E36 M3 sedans were offered in a slightly different selection of exterior colors and were equipped with a large array of standard equipment, including: extended Nappa leather upholstery, forged M Double Spoke alloy wheels, M3 GT-style front "splitters", power sunroof, power front seats, rear sunshade, automatic climate control, cruise control and the on-board computer.

Oisann, du sier det er mange som tipper her.. Mener at du tipper litt også jeg nå da men..

Angående GTen tipper jeg ingenting. Hvis du leser hva jeg skrive så skrev jeg det at BMW GB kaldte 3,2l for EVO. 3,2L kom med SMG 1 i -98.

Den siden som det refereres til her er vel en UK side eller?

AT GT bør stige i verdi i fremtiden er nok sant, hvis folk bare innser hvor sjelden og spesiel den er noe de fleste ikke gjør idag. De fleste idag tenker bare 3,2l siden den har mest power

Skrevet

Mye missvisende info tidligere i tråde her ja :lol:

GT ble btw produsert fra 12/94-->06/95 i 356 eksemplarer pluss 50 stk nesten helt like med høyre ratt for UK. (Hadde vel standard motor på 286hk men ellers lik)

Skrevet
Her var det mange som bare tipper og ikke her peiling!!!

M3GT:(klippet ifra BMWCCN)

Alle detaljer som på M3 coupe bortsett fra:

Motor: 295 HK ved 7 000 rpm, 323 Nm ved 3 900 rpm. Stabilisator stag med M-emblem.

Transmisjon: Total utveksling 3,23:1.

Dimensjoner: Aluminium dører, M-aerodynamikk pakke komplettert med innstill bar front spoiler og todelt bakvinge, hvite blinklys foran og Motorsport emblem. British Racing Green lakk.

Utrustning: Interiør i amaretta / nappa lær i fargene antrasitgrå /Mexico-grønn, Mexico-grønn nappa i dørene og i sideinnredning, kullfiber på instrumentpanel, midtkonsoll og dørtersklene, Motorsport emblem på instrumentpanel og dørterskel list, lærratt sport II.

Så et par ting som ikke står hos BMWCCN.

GT er tyngre enn de andre M3ene selv om den har Alu dører, panser og bagasjelokk.

Den har også en annen vinkel på støtdempertånene forann. De ligger mere bakover.

Traktene i innsuget er kortere enn de som er på andre M3er og den har dobble oljepumper slik som 3,2l har.

ECU og vanos programmet er andeledes enn standard M3.

Den har et par andre ting også som er sært for GT, men husker det ikke i farten.

Nja, korrigerer/legger til litt jeg ;)

GT har annerledes oljepumpe, med dual pick-up. (som sener nent, 3.2l

også fikk).

Den har alu dører men ikke alu panser og alu bagasjelokk.

Den har (om den ble levert ny med røyker pakke) karbon askbeger.

Det fulgte med en del Motorsport deler når den var ny, spacer klosser for bakvinge, andre fjærer samt noe mer.

Den har i tillegg til annen ECU og Vanos-hjerne også andre kammer og litt diverse småting i motorrom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...