Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest litt rundt her på forumet om disel forbruk på spesielt e-39.

jeg har en sen 98 mod 525tds e-39 som er chippet, og med automatgir.

denne har et fordruk på rett over literen per mil (ifølge bilen selv) på langkjøring. har også målt den til rundt literen på samme type kjøring.

er dette unormalt høyt?

Skrevet

sikkert den gummi-svingen på rørene fra turboen til innsuget han mener. har hørt at denne kan sprekke. koster ikke mange kronene.

min tds gikk på ca 0.55 på langkjøring, men var manuell det da. automaten vil vell plusse på litt. 0,6kanskje.

dette er en super motor som er rimelig i drift, og som skal være ganske skuddsikkre. eneste svaketen jeg kjenner er dieselpumpa

Skrevet

røyker den meir en normalt? kan være utette dyser,vis disse slever vil du få en merkbar økning i forbruk.. er jo en gjenganger at toppene sprekker på disse da...

Skrevet

at toppene sprekker på disse er jo først og fremst hardkjøring på kald, så det må du ikke gjøre:P en gjelder jo alle motorer det da...

min røk mye når den hadde chip i btw

har du sjekket luftfilteret da? bruttern hadde en chevy van for lenge siden, den brukte helt forjævlig med diesel, så skifta han luftfilter,og halverte omtrent forubuket. da var jo filteret nesten tett da...

Skrevet

nja... røyker ikke noe spes. Litt er det jo, ikke noe mer enn vanlig på disel biler og mest når jeg har fullt pådrag... har nettopp byttet olje, oljefilter og luftfilter, så tror ikke det ligger der... har verken vann i oljen eller olje i vannet(kjølevæsken)...

bilen har forresten gått i overkant av 280K.

kan det være noe som er utslitt ? slitasje på dyser?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...