|Andreas| Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 Kan man få tak i slikt uten olje? Jeg har oljefilter nå (innstats), men har hørt så mye om at LMMn kan bli ødelagt osv. Gjelder det alle oljefiltre eller bare kon?
S.Arnesen Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 gjelder både innsats og kon filter, men om man oljer filteret og lar det stå noen timer eller over nattan så er det ikke noe problem... Oljefritt innsats filter er ikke å anbefalle, da oljen hindre småpartikler og slikt i å komme seg igjennom og inn i motoren... Har hatt innsats filter i min e46 med m52 motor så lenge jeg har hatt den, olja det ett par ganger. Aldri vært noe problem.. Skal sies at jeg kjører vanlig filter igjen nå, men det er ingen merkbar forandring på verken ytelse eller lyd...
|Andreas| Skrevet Februar 2, 2009 Forfatter Skrevet Februar 2, 2009 Jeg har M43 motoren om det skulle spille noen rolle. Jeg har fremdeles org. filteret fra da jeg byttet. Kan jeg sette inn dette igjen, eller burde jeg få et nytt ett? Har ligget i en eske. Hvor ofte trenger man å olje filteret?
Lars89 Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 Ville satt inn nytt originalt eller konfilter (med avskjerming). Sportsinnsatsfilter er i mine øyne meningsløst...
Robbi3 Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 Jeg kjører originalt filter Og er meget fornøyd med draget og lyden fra den herlige 6eren fra før av
|Andreas| Skrevet Februar 3, 2009 Forfatter Skrevet Februar 3, 2009 Jeg har også effektpotte, kommer jeg til å miste noe av lyden fra denne hvis jeg går tilbake til org. filter? Ble fortalt at sportfilter hjelper på lyden. Hvordan vet jeg at oljen kan ha drept LMMn? Jeg har aldri renset filteret, er det fremdeles en sjanse for at olja kunne gjort noe skade?
axor Skrevet Februar 3, 2009 Skrevet Februar 3, 2009 ikke så lenge du ikke har merka noe uvanlig fra bilen.. så tviler jeg sterkt på at det har tatt noe skade
Mr E30 Skrevet Februar 3, 2009 Skrevet Februar 3, 2009 det som skjer er vel at det kan komme olje dråper på følertrådene i luftmassemåpleren å da kan de brenne over.Det jeg har gjort med mine filtere er å kjøpe rense olje fra green filters å behandla filtere lagt det på flisene på badet over natta til tørk.kjørt 50 000 uten problemer. men dtte var på e30 da.men tror ikke måleren er noe bedre eller dårligere på de?
|Andreas| Skrevet Februar 3, 2009 Forfatter Skrevet Februar 3, 2009 Å la filteret tørke over natten sier seg nesten selv. Så folk som har fått dette problemet har bare renset og satt det inn igjen eller? Fint om flere kan dele erfarigner ang. oljefilterene. Blitt litt i tvil om jeg skal fortsette med det. Har vært på bilen i over ett år nå og nesten 15.000km Burde vel snart rense det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå