Haug530D Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 Bilen min er treg å starte både når det er varmt og kaldt ute og går ellers tregt. Dette har jeg funnet ut sålangt. Tatt diagnose, den viser ingenting kakket på katalysator, høres fin ut sprayet med startgass, ingen forskjell, bortsett fra når jeg sprayer på dysene, da går den litt dårligere. Ellers lager motoren en sånn psssjy lyd under gasspådrag, vet ikke om det er innsugsmanifolden som fylles med luft eller hva. Ellers går bilen fint på tomgang, ikke noe fjusking eller noe, er bare som om 30-40 hester er plutselig sporløst borte. Noen som har forslag?
E36Cab1 Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 Litt merkeligt at det var ingen periodiske feil engang,men du kan jo sjekke "standard" feil som lambda,lmm og eksostrykket bak(eventuelt koble av kat),veiv- og kamsensor,TPS. Sjekk/skift luftfilter,bensinfilter,bensintrykk og BTR,tilstand på plugger(kan avsløre mye). Alltids en plass å begynne...
Haug530D Skrevet Februar 2, 2009 Forfatter Skrevet Februar 2, 2009 Litt merkeligt at det var ingen periodiske feil engang,men du kan jo sjekke "standard" feil som lambda,lmm og eksostrykket bak(eventuelt koble av kat),veiv- og kamsensor,TPS. Sjekk/skift luftfilter,bensinfilter,bensintrykk og BTR,tilstand på plugger(kan avsløre mye). Alltids en plass å begynne... Luftfilteret har jeg sjekket, det var helt rent omtrent, startet opp uten og det var akkurat det samme, men tett bensinfilter kan det gi sånne symptomer? burde ikke bilen fjuske da? sjekket også sikringer til bensinpumpe de varf hele
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå