OLEZZ Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 Er det noe i dette? noen som vet? http://www.bilforumet.no/stripa/218742- ... -pass.html quote: Om dere som leser ikke forstår teksten...Så sier den at det fra 29 04 2009 vil ALDRI mere være mulig å få godkjent ett kjøretøy som ikke er ORGINALT.. IKKE NYE HJUL! IKKE BYTTE MOTOR! IKKE BREDDING AV KAROSSERI ELLER PÅMONTERING AV STYLING! IKKE MONTERING AV NYE FANGERE! IKKE MONTERING AV NYE FANSY LYKTER!! INGEN TING vil bli GODKJENT!... VÅKNE OPP FOLKENS!
Galro Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 Om ikke annet så er det en flott tråd for "caps lock"-entusiaster, så får vi bare håpe at det ikke blir enda vanskeligere å drømme om en "Hot Rod" her i landet.
Hyggmaister Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 Bør vel i alle fall ta det seriøst...For mange er jo dette ren kultur! uttak fra amcarforum: "Slik er bare så jævlig. Vil jo gjerne være optimist, men.... Har nå holdt på i 8 år med rodden og brukt over 200.000kr. Hadde ikke tenk å sprengjobbe for å får "hivd" den sammen til sommeren. Dette skal jo være kos! Vet ikke om det er praktisk mulig for meg engang. Føler meg helt maktesløs når slike greier dukker opp, og det verste er at de som KUNNE gjort noe med det (Statens Vegvesen) vender bare ryggen til, for å spare seg selv for arbeid! ..."
oddis Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 Leste dette i sta, fryktelige greier. Jeg setter all min lit til at dette forslaget er "å ta seg vann over hodet" i forhold til bilmiljø og ombygging i hele Europa. Der finnes det forhåpentligvis nok slagkraft til å få stoppet denne galskapen. Amcar.no gjør alt de klarer her i Norge, men hvis dere leser noen av de svarene de får fra sauedepartementet forstår dere at dette er som å jobbe med mennesker som har null forståelse, null innsikt og null samarbeidsvilje! Det er vel i hovedsak en paragraf som bilfolket vil ha bort. I Sverige og England, der de har særskilte regler for ombygging har de allerede søk om disepensasjon. Men her i Norge har ingen gjort noen ting, for det første fordi vi ikke har noen særskilte regler (SFOOR?) og fordi paragrafrytterne i Statens Vegvesen ikke vil ta ansvar lenger enn til kaffekoppen sin.
Hyggmaister Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 Måtte lese bare bittelitt mer inngående om dette i farten, da jeg finner det vanskelig å tro at jeg aldri skal ha hørt om dette direktivet, før et par måneder før det gjør seg gjeldende?? Tatt fra direktivet: § 17 Reparasjon, ombygging og oppbygging kommentar - For reparasjon, ombygging og oppbygging av bil og tilhenger til bil gjelder kjøretøyforskriften §§ 1-4, 6-8, kapittel 7, §§ 16-4 nr 5, § 16-6 og 18-1 nr 6. Oppbygd kjøretøy må likevel godkjennes etter §9. Ved ombygging gjelder dessuten at det ikke må foretas kjøretøytekniske ombygginger som gjør at kjøretøyet blir mindre trafikksikkert, mindre miljøvennlig eller mer brannfarlig enn før ombyggingen dersom ikke annet følger av bestemmelsene i første ledd.
336mik Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 Dem får ha lykke til sier nå jeg. Jeg har ikke tenkt til å la meg styre av dette byråkratiet,og akter derfor å bryte loven når ting blir så byråkratisk som dette. Kan dem ikke i det minste være glad for at dem får inn mer avgifter i form av bensinskatt på de ombygde bilene da.
Wolfeh Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 Dette her er bare tull. Politikere generelt blir jo bare mer og mer fucka der de sitter. Har ikke ord for det engang.
heimkokt Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 Vis dette kommer igjennom vil jeg bare momse bilene jeg kjøper inn i landet fremover, aldri betale avgifter eller noe til staten og kjøre uten eller med falske skilt.. Skal snyte som f... på skatten også
oddis Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 Og risikere og bli gjeldslave hvis du kommer i en ulykke eller blir tatt av Tollvesenet..? Staten gjør alt de kan for å kneble vår hobby, og inndirekte vårt privatliv/fritid. Bare å svare med sivil ulydighet av verste sort! Store endringer i samfunnet (joda, store nok) skjer ikke på den diplomatiske måten.
NiklasJa Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 Bilførere er den gruppen som blir mest diskriminert i Norge. Vi er en gruppe som lar oss pille på nesen gang etter gang. Tenker da først og fremst på avgifter, hvor mye av det du betaler i form av avgifter går tilbake til bilrelaterte ting? Løfter rundt bomringer som blir brutt, først skulle oslo ringen finansiere vei til 2003 eller 4 men nå skal den stå vider og de har satt opp prisen. Bil er ikke kultur lenger. Men opera, teater og kunstnere skal ha statsstøtte opp i ræva. Gatebil trekker på en festival over 35.000 tillskuere. Det er mer en riksteateret gjør på ett helt år. Med den statstøtten som går til såkalt høykultur hvert år (spredt på utrolig få personer). Kunne man gjort så mye mer for mange flere personer. Idotiske byrokratiske regler som nekter deg å gjøre noe som helst med bilen. Sikkert mye jeg har glemt her. Blir rett og slett forbanna. Hvis man er bilintresert i Norge 2009, er man i manges øyne (les ikke bilintreserte) harry og råner. Noe jeg absolutt ikke vil eller velger å identifisere meg som!
336mik Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 Skjønner hva oddis mener her,men straffen har man ingen garanti for at man for,og litt gambling har man bare godt av. Tollvesenet har vel heller ikke noe dem skulle sagt om bilen er gammel(10år++).
oddis Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 NiklasJa: Helt rett. Når mange bilentusiaster samles på de store treffene (fortrinnsvis Gatebil) er SV frekke nok til å ha massekontroller på vei dit. En slik diskriminering og "etnisk" rensing av et miljø/samfunn har man ikke sett maken til. 336mik, har man kun momset bil, og misbruker, og i verste fall krasjer den ender man opp med null forsikring, og et regresskrav som er så stort som Austraila. Så jo... Men så lenge bilen er betalt avgifter på, og kjøres uten skilter er saken en helt annen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå