Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

bilen min er 98 model. og hvordan vet jeg hvilken motor jeg har når begge var i 98?

og hva er forskjellen på M52B28 og M52TUB28?

M52B28

A 2.8 L (2793 cc) version also debuted in 1994. It has square 84 mm bore and stroke and produces 193 hp (142 kW).

Applications:

1995-1999 E38 728i/728iL

M52TUB28

Applications:

1998-2001 E38 728i

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M52

Skrevet

TU har dobbel vanos og noe småtteri ellers. Står for teknisk update.

Den har også maks nm litt tidligere, lavere forbruk/utslipp. Program fra Simens og tidligere var vel Bosch.

Visuelt er det forskjell på designet toppdekselet. Lettest ser du der vanos er at det nå er to stk :)

Noen steder står det at denne kom 4.1998 på E38, men ville tro den kom 9/10 måned i 98 ifb med faceliften.

TU motoren.

18072008548am9.jpg

Skrevet

ok. var det jeg trodde. jeg har ikke dobbel vanos.

ble bare usikker siden det sto at begge motorene var i 1998. men 1998 med TU motoren er kanskje den som kom i slutten av 98 som regnes som 99 model og som også er da byttet til facelift kom.

min bil er laga 3 mnd før facelift :( hehe

Skrevet
ok. var det jeg trodde. jeg har ikke dobbel vanos.

ble bare usikker siden det sto at begge motorene var i 1998. men 1998 med TU motoren er kanskje den som kom i slutten av 98 som regnes som 99 model og som også er da byttet til facelift kom.

min bil er laga 3 mnd før facelift :( hehe

Det er glidende overganger for motorskifter hos BMW... så for å være helt sikkert taster du inn de syv siste sifrene i chassisnummeret (VIN-nr.) i Online ETK.

Skrevet
Program fra Simens og tidligere var vel Bosch.

Tror ikke det var noe fast vilken produsent ecuen kom fra, jeg har siemens ecu på min 95 mod 328 motor, men det er vel mest vanlig med bosch ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...