m0lliz Skrevet Februar 3, 2009 Skrevet Februar 3, 2009 Har en e36 318i 1991 mod. som etterhvert skal selges. men har et problem, når jeg låser førerdøra så låser alle dørene seg, men spretter opp med en gang igjen. Er dette vanskelig og fikse ? Takker for svar! Mvh ola moen!
Johnny Bravo Skrevet Februar 3, 2009 Skrevet Februar 3, 2009 på min e36 skjedde det samme, ble bra når jeg fikk byttet "låsen" i førerdøra. Den tappen som sitter på dørstolpen som døren låser seg rundt. Min var rett og slett oppbrukt...
jpse36 Skrevet Februar 3, 2009 Skrevet Februar 3, 2009 sjekk dørkontaktene og at kupelyset slokker ved lukking av dør. og har vært borti at ledningsnettet under førersete har vært brent samt dårlig jording. disse ledningene gikk til bakluka.
kristols Skrevet Februar 3, 2009 Skrevet Februar 3, 2009 sjekk dørkontaktene og at kupelyset slokker ved lukking av dør. og har vært borti at ledningsnettet under førersete har vært brent samt dårlig jording. disse ledningene gikk til bakluka. Enig. Hadde samme problemet med min, svidd alt som var. Skiftet hele kabelgata fra sparkepanelet forran til bakluka, og voila.
m0lliz Skrevet Februar 4, 2009 Forfatter Skrevet Februar 4, 2009 såppas ja, hmm... er det mye jobb og finne ut om ledningene under setet er brent ? må man av med sete ?
AlXz Skrevet Februar 4, 2009 Skrevet Februar 4, 2009 Når du låser 2. gang så låser den seg vel? Er sånn at når det er feil med en av låsene, og en lås ikke blir låst ordentlig, så låses alt opp igjen. Men 2. gangen skal det ikke ha noe å si. Kan være dørbryter.., sjekk dette. Eller så er det mulig brudd i en ledning..
stianosthus Skrevet Februar 4, 2009 Skrevet Februar 4, 2009 Jeg og MANGE andre har hatt dette problemet på E36 Problemet er mest sannsynlig microbryteren som sitter i låsen på stolpen. Mest sannsynlig på førersiden. Hvis du ser på låsebeslaget på dørkarmen/stolpen så ser du en liten sort knapp som skal bli trykket inn når du lukker døra. Hvis overflaten på denne er litt nedslitt kan du få symptomer som sentrallås som spretter opp igjen omgående etter låsing og interiørlys som kommer og går under kjøring selv om døra er godt lukket. Feilsøking: Prøv å låse døra noen ganger mens du holder inne denne knappen med fingeren, hvis problemet er borte er det den bryteren som er gåen. Hvis problemet ikke er borte går du videre til neste dør osv. Du kan også prøve å smøre opp alle bryterne + låsen på tanklokket som også kan gi disse symptomene. Fiks: Problemet kan "omgåes" ved å legge 2-4 lag med elektrotape eller lignende på bryteren slik at den bygger mer utover liksom(dette gjorde jeg og det funket knall så lenge jeg hadde den) Evt så må hele bryteren byttes Lykke til
///Mysild Skrevet Februar 4, 2009 Skrevet Februar 4, 2009 evt så kan sentralåshjernen være ødeleagt, som det var i mitt tilfelle...
AlXz Skrevet Februar 4, 2009 Skrevet Februar 4, 2009 Litt OT.. Men har mange slike brytere og "sentrallåshjerner" liggende om noen skulle trenge
conan Skrevet Februar 5, 2009 Skrevet Februar 5, 2009 Deadlock?? ingen som har hørt om det. Er for at ikke noen skal kunne knuse ruta og nappe opp pinnen. Men må bruke nøkkel. Min er oxo sånn, og jeg fikk beskjed at dette skyldtes deadlock.
stianosthus Skrevet Februar 5, 2009 Skrevet Februar 5, 2009 Deadlock?? ingen som har hørt om det. Er for at ikke noen skal kunne knuse ruta og nappe opp pinnen. Men må bruke nøkkel. Min er oxo sånn, og jeg fikk beskjed at dette skyldtes deadlock. Deadlock har vel ingenting med at låsen spretter opp igjen etter den er låst? Grunnen til at låsen spretter opp igjen er at bilen registrerer at ikke alle dørene er lukket ordentlig, ref microbryteren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå