jcvold Skrevet Februar 4, 2009 Skrevet Februar 4, 2009 i natt fikk en veninne av meg innbrudd i billen sin da den stod parkert i et parkeringshus i bergen. hun kjører en reativt godt slitt VW passat stasjonsvogn fra midten av 90`talllet. vinduet på passasjersiden var knust og begge Airbag`ene var stjålet. mitt spørsmål er : hva skal dem med en Airbag? skal dem montere de i en enda eldre bil som ikke har det orginalt? eller hva faen? ingenting annet var borte,så var nok en proff bande
Galro Skrevet Februar 4, 2009 Skrevet Februar 4, 2009 Fordi moderne airbager er verdt mye samtidig som de åpenbart er lette å stjele for dem som kan det. Sannsligvis er det ikke tyvene som skal noe med dem - airbagene blir nok solgt til noen som av en eller annen grunn har bruk for dem.
StianA Skrevet Februar 4, 2009 Skrevet Februar 4, 2009 hadde hu hatt gps i bilen hadde nok den vært borte også, men er som Galro sier at det ligger penger i de
Gunnar Skrevet Februar 4, 2009 Skrevet Februar 4, 2009 En kollidert bil trenger nye airbager, og da snakker man kanskje 5-6 festblanketter per airbag. Det er nok mer lukrativt med airbager enn stereo.
A.Teserud Skrevet Februar 4, 2009 Skrevet Februar 4, 2009 ser det ligger en del airbager ute på ebay og sånn. med en del polske navn som selgere. skal ikke beskylde de får å være kjeltringer, men sjelden det kun er 1 sett de selger:)
E36Cab1 Skrevet Februar 4, 2009 Skrevet Februar 4, 2009 Airbagene skal jo egentlig utskiftes hvert 10 år,så hadde eg hatt bruk for å skifte airbag hadde eg aldri kjøpt en sannsynligvis "brukt" airbag....
Hawkon88 Skrevet Februar 4, 2009 Skrevet Februar 4, 2009 Airbagene skal jo egentlig utskiftes hvert 10 år,så hadde eg hatt bruk for å skifte airbag hadde eg aldri kjøpt en sannsynligvis "brukt" airbag.... Er bilen din krasjet, og du ikke står for opprettingen selv, kan du vel egentlig aldri være helt trygg på hvilke deler som blir satt inn
jcvold Skrevet Februar 4, 2009 Forfatter Skrevet Februar 4, 2009 En kollidert bil trenger nye airbager, og da snakker man kanskje 5-6 festblanketter per airbag. Det er nok mer lukrativt med airbager enn stereo. okey,dette var vel det mest fornuftige svaret. om noen bygger oppigjen kræsja biler,for så å selge dem ,trengs nok nye airbager.
E36Cab1 Skrevet Februar 4, 2009 Skrevet Februar 4, 2009 Airbagene skal jo egentlig utskiftes hvert 10 år,så hadde eg hatt bruk for å skifte airbag hadde eg aldri kjøpt en sannsynligvis "brukt" airbag.... Er bilen din krasjet, og du ikke står for opprettingen selv, kan du vel egentlig aldri være helt trygg på hvilke deler som blir satt inn Tullprat! Klart du kan det,be om å få se delenr og kvittering fra delelageret samt gå inn på arbeidsordren til den aktuelle jobben på verkstedet der arbeidet er utført. Skal kunne dokumentere at fabrikksnye airbager er montert.
nimitz Skrevet Februar 5, 2009 Skrevet Februar 5, 2009 Er en kjensgjerning at airbagger er lettomsettelig i mange østblokk land. Riktig som ble sagt at airbag er mer inntresant enn stereo.
jcvold Skrevet Februar 5, 2009 Forfatter Skrevet Februar 5, 2009 Er en kjensgjerning at airbagger er lettomsettelig i mange østblokk land. Riktig som ble sagt at airbag er mer inntresant enn stereo. ja det har vi fått med oss,men hva skal dem med dem? hvem har brukt for en airbag? hvor er det marked for slikt? hvem kjøper en stjålet airbag,og hvorfor?
m3rnie Skrevet Februar 5, 2009 Skrevet Februar 5, 2009 Kan jo tenke meg at viss du er uheldig og får utløst airbagen i en liten ulykke, og ikke er gira på å melde fra til forsikringsselskapet, så kan du kontakte din lokale polakk og høre om han har en ny airbag til deg...?
lagrinn Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 mener jeg leste får en tid til bake at det er eksplosiver (les: dynamit) i disse, og at det er derfor det er så atraktivt og stjele dem, om det er sant eller ikke, det veit jeg ikke.
kidneb Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 jeg fikk vite av noen mekaniker gutter at airbager blir utløst med eksplosiver. Men tror ikke det er eksplosivene de er ute etter, tror heller de selger det som airbag på ebay o.l. siden det er dyrt og da kan man dra inn litt cash på kort tid.
Odde Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 Dette har desverre vært "populært" en stund... Artikkel fra 2005 http://dt.no/article/20050811/NYHET/108110355
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå