PenguiN- Skrevet Februar 4, 2009 Skrevet Februar 4, 2009 Er det noen her på forumet som har GOD peiling på fotogafering? jeg har et svært godt speilrefleks kamera, men mtp på mine kunnskaper føler jeg på mange måter at jeg like gjerne kunne hatt et kompakt kamera..derfor lurte jeg på om det er noen på forumet som har skikkelig peilig og vil møtes for å ta litt bilder av bilene våre eller sitte på meg og vise meg litt triks og slikt...jadaa, vet det høres litt gay ut, men har veldig lyst å lære meg mer om kamera og funksjonene og har prøvd å lese side opp og side ned men tar det ikke så godt til meg :/ Hadde vært arti å dra på en fin location og tatt noen fine bilder av bilen(e) min(våre) på disse mørke vinterkveldene !?
Andycam Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 Hehe, du får det til å høres fristende ut da. "Bli med ut og lær meg å ta bilder" Tror du skal møte på noen med mer enn normalt god tid hvis du skal få noe napp på denne. Anbefaler å lese i fototråden og så prøve deg frem litt selv om hva som funker og hva som ikke funker. Ta mye bilder!
PenguiN- Skrevet Februar 10, 2009 Forfatter Skrevet Februar 10, 2009 Så jeg trenger å møte på noen som har mer enn normalt god tid for å møtes en kveld og ta litt bilder og lære litt underveis? å at du så "annonsen" som fristende sier mer om deg enn meg har som sagt lest ALLE trådene i verden om fotografering, men får ikke til så bra på kamera..når jeg skrur ned F (høyner blendertall åpning?) så virker det som lukketiden blir lengere f.eks..= jeg får ikke di bildene jeg prøver å "etterlikne"...argh!
SteffenM2 Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 Så jeg trenger å møte på noen som har mer enn normalt god tid for å møtes en kveld og ta litt bilder og lære litt underveis? å at du så "annonsen" som fristende sier mer om deg enn meg har som sagt lest ALLE trådene i verden om fotografering, men får ikke til så bra på kamera..når jeg skrur ned F (høyner blendertall åpning?) så virker det som lukketiden blir lengere f.eks..= jeg får ikke di bildene jeg prøver å "etterlikne"...argh! Klart at lukkertiden blir kortere ved større blender åpning. De to må stå i forhold til hverandre. Mange av de største bil fotografene nå, bruker kun noen få minutter på og ta bilde, men de kan bruke mange, MANGE timer med redigering.. Er redigeringen som gjør bildene nå om dagen. Når jeg snakker om still bilder av biler, selfølgelig. Om du har photoshop, ta bilder i RAW format, og kjør de i photoshop og prøv deg litt rundt.. Tilslutt så får du nok et resultat som tilfredstiller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå