Twitch Skrevet Februar 4, 2009 Skrevet Februar 4, 2009 Hei. vasspumpa gikk til dundas her om dagen å fikk ny i dag. så byttet den fylte etter kjøle veske. Men.... bilen blir ikke varm :S:S:S hører kanshe med å fortelle hvordan d gikk for seg att vasspumpa gikk til dundas, jo dere sjønner. Var ute å kjørte en tur da jeg plutselig kom på att jeg skulle stikke innom en kompis å se på det nye M3 prosjektet hans. Stoppet bilen og var inne hos han i 30min. Kom ut startet bilen å så plutselig at batteri lampen lyste, så stoppet ved første bensin stajson (500 meter fra kompisn) og sjekket dette... Viste seg att vifte reima hadde hoppet av, så gikk inn på stasjonen lånte verktøy fikk reima på plass og startet bilen, Alt var som det skulle. etter 20 meter så smalt det noe forferdelig og d ble en skrape lyd. gikk ut åpnet panseret og ble møtt av en røyk sky... Godt tegn tenkte jeg etter att røyk skyen hadd lagt seg så jeg att vifta lå på bakken foran motoren. kjikket der vasspumpa skulle stå men alt som var ijenn der var ett halvt hus og en fin stråle av Vann/kjøleveske. Ok var ikke så ille dette... Men når jeg fikset dette problemet opsto ett nytt ett.. får ikke varme i varmeapparatet, er det en mulighet att termostaten har fått en trøkk, llr har noen her vært bort i lignende før?? hadde vært fint med hjelp Btw bilen er en E 36 318is Trenger ikke komentarer på hvor elendig jeg er til og fortelle. De som synes det kan holde det for seg selv trenger bare hjelp
todleif Skrevet Februar 4, 2009 Skrevet Februar 4, 2009 Er temperturmåleren på rett plass? Har du luftet systemet? Sjekket om du må etterfylle kjølevæske?
Twitch Skrevet Februar 4, 2009 Forfatter Skrevet Februar 4, 2009 Har luftet systeme,t etter fylt kjøleveske, hvor ligger tempratur måleren?
A1eks Skrevet Februar 4, 2009 Skrevet Februar 4, 2009 Har faktisk samme problemet med min bil, akkurat samme type, bare 1 år yngre. Har ikke luftet systemet, hvordan gjør man dette? Får varme i bilen etter en GOD stund, men da er jeg som regel fremme hvor jeg skal være. Følger med denne tråden for å finne eventuelt svar.
Twitch Skrevet Februar 4, 2009 Forfatter Skrevet Februar 4, 2009 Blir godt å kjøre 10 mil, i 10 minus i morgen tidlig.. må si jeg gleder meg! Håper noen her vet hva problemet er
Twitch Skrevet Februar 4, 2009 Forfatter Skrevet Februar 4, 2009 Har faktisk samme problemet med min bil, akkurat samme type, bare 1 år yngre. Har ikke luftet systemet, hvordan gjør man dette?Får varme i bilen etter en GOD stund, men da er jeg som regel fremme hvor jeg skal være. Følger med denne tråden for å finne eventuelt svar. d e en lufteskrue på toppen på høyresida når du står foran motoren.skru den opp litt så ska du sjå nivået på radiatoren synk. så e den bare å skru igjen og etterfyll kjøleveske hvis du treng. prøv d
Frode D Skrevet Februar 4, 2009 Skrevet Februar 4, 2009 Prøv å lufte mere.. Og mere.. Og mere.. Det er det eneste som nytter.. Hadde gitt opp min bil, men prøvde en siste gang i en bratt oppoverbakke og fikk da ut siste rest. Har fungert etter det..
todleif Skrevet Februar 5, 2009 Skrevet Februar 5, 2009 Har luftet systeme,t etter fylt kjøleveske, hvor ligger tempratur måleren? Temperaturmåleren er ved siden av bensintankmåleren, speedometeret og turetelleren!
Twitch Skrevet Februar 6, 2009 Forfatter Skrevet Februar 6, 2009 åhh den temp måleren... Tenkte på en føler osv jeg hehe fikk plassert bilen i oppover bakke å luftet en siste gang da bli d fort varme i bilen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå