E36Cab1 Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 Målte du trykket ved bremsekraftforsterkeren eller ved innsugsmanifolden? Antar du veit at det er enveis-ventil på denne slangen
Tuftn Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 hei og hå.. bare en liten ting som er viktig,no er ikkje eg en ihjelhuga bmw mekaniker da så er ikkje sikker på hvordan dem har oppsettet sitt.. men på veldig mangen biler så går det en slange fra veivhusvent til innsug/spjeld ,der står det som regel bare ett filter/sil,på en sugemotor som 325 er så virker dette som ei kule,men når du overlader systemet så må du sitte inn en ventil på den slangen ellers pumper du alle de 0,4barene den kompressoren skal lade rett i bunnpanna.... er en ganske tilsvarende ventilen som står på bremsekraftforsterkeren,puster en vei men når det blir trykk så kniper'n igjen og fører alle overskudds ponnyene inn i motoren! Rett meg vis eg er heilt på jordet,men er ihvertfall en ting eg har klusset med for ikkje så forb... langt tilbake i tid:) Mvh Raymond
bmwm50turbo Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 tja er vel mulig men han hadde jo sjekket alt fra pressen og til spjeldet.
Tuftn Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 mener den ligger etter,er egentlig enveldig enkel måte og sjekke det på... vis du tar opp peilepinnen og holder hånden over så skal du kjenne at det blåser "friskt" opp der .. vis det er slik selvfølgelig! ett sted går lade trykket selvfølgelig,og når det ikkje kommer seg inn til forbrennings kamrene så er det noe gale som ikkje er rett:) kan jo forsåvidt gå rett gjennom tomgangs regulatoren også for den del,de har eg vært borti har tullet seg litt til tider... men hvordan de takler overlading er eg ikkje sikker på.vis ikke ventilen til bremsekraften er død da? eller feil for den del.... den skal lukke under lading og åpne ved vakum,så spøsmålet er jo om den har blitt byttet med en ny en etter kompressor konversjon,den veit eg står etter spjeld!
knutjs Skrevet Februar 7, 2009 Forfatter Skrevet Februar 7, 2009 så begge disse venntilene må byttes? den på bkf og den inne i innsug? som saggt så aner jeg ikke hva som er gjort med motor.. jeg kjøpte den sånn.. men ettersom dette ble kjøpt som et sett så regner jeg med at disse venntilene fulgte med og ble byttet samtidig som komp ble montert. har heller mere tro på at det er falsklufft et sted på innsug el lignende?
Tuftn Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 ville uansett sjekket... for det skal litt vell mye "falskluft" til for og kvitte seg med ett halvt kilo overlading....
CrZyWiz Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Visst dette er ett ESS kit så er det ikke noen slike ventiler som skal byttes. Jeg vet, jeg har montert ett slikt. Det beste du gjør visst du selv ikke vet hva du skal gjøre, er å ringe ESS og spørre om råd, evnt kjøre til de å la de se på bilen.
knutjs Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Skrevet Februar 8, 2009 det var vel egentlig det besste rådet hittil tror nesten jeg blir nødd til det!
general_tom Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 Jeg ville ha ringt dem ja.. har montert ett kitt på bilen min og. og har snakka en del med dem. og de har peiling og svar på det meste..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå