Gå til innhold

325 e36 kompressor, mangler trykk`??

Anbefalte innlegg

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

hei og hå.. bare en liten ting som er viktig,no er ikkje eg en ihjelhuga bmw mekaniker da så er ikkje sikker på hvordan dem har oppsettet sitt.. men på veldig mangen biler så går det en slange fra veivhusvent til innsug/spjeld ,der står det som regel bare ett filter/sil,på en sugemotor som 325 er så virker dette som ei kule,men når du overlader systemet så må du sitte inn en ventil på den slangen ellers pumper du alle de 0,4barene den kompressoren skal lade rett i bunnpanna....

er en ganske tilsvarende ventilen som står på bremsekraftforsterkeren,puster en vei men når det blir trykk så kniper'n igjen og fører alle overskudds ponnyene inn i motoren!

Rett meg vis eg er heilt på jordet,men er ihvertfall en ting eg har klusset med for ikkje så forb... langt tilbake i tid:)

Mvh Raymond

Skrevet

mener den ligger etter,er egentlig enveldig enkel måte og sjekke det på... vis du tar opp peilepinnen og holder hånden over så skal du kjenne at det blåser "friskt" opp der .. vis det er slik selvfølgelig! ett sted går lade trykket selvfølgelig,og når det ikkje kommer seg inn til forbrennings kamrene så er det noe gale som ikkje er rett:) kan jo forsåvidt gå rett gjennom tomgangs regulatoren også for den del,de har eg vært borti har tullet seg litt til tider... men hvordan de takler overlading er eg ikkje sikker på.vis ikke ventilen til bremsekraften er død da? eller feil for den del.... den skal lukke under lading og åpne ved vakum,så spøsmålet er jo om den har blitt byttet med en ny en etter kompressor konversjon,den veit eg står etter spjeld!:)

Skrevet

så begge disse venntilene må byttes? den på bkf og den inne i innsug? som saggt så aner jeg ikke hva som er gjort med motor.. jeg kjøpte den sånn.. men ettersom dette ble kjøpt som et sett så regner jeg med at disse venntilene fulgte med og ble byttet samtidig som komp ble montert. har heller mere tro på at det er falsklufft et sted på innsug el lignende?

Skrevet

Visst dette er ett ESS kit så er det ikke noen slike ventiler som skal byttes. Jeg vet, jeg har montert ett slikt.

Det beste du gjør visst du selv ikke vet hva du skal gjøre, er å ringe ESS og spørre om råd, evnt kjøre til de å la de se på bilen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...