Fliid Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Hva med nummer 1. http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /11065.gif
Rogeren Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Høres ut som om det kommer i bakre del av mellomakslingen. Den er heller ikke bygd opp som denne, men som den på bildet under. Jeg mistenker skruen 4 for å være løs, om den har vært av. Leddet 6 har vært byttet. Om ikke... da vet ikke jeg...
fredriko Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 er det "hardy skive" på de mellomakslingene? hvis det er det så kan det være de som er gåen.
Fliid Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Høres ut som om det kommer i bakre del av mellomakslingen. Den er heller ikke bygd opp som denne, men som den på bildet under.Jeg mistenker skruen 4 for å være løs, om den har vært av. Leddet 6 har vært byttet. Om ikke... da vet ikke jeg... Stemmer, lignende E34 535i aksel oppbyggingen. Nummer 4 har kun samme funksjon som 6kant mutteren som du er meget kjent med, som er på de "fleste" bmw'r. Om denne er løs, så får du slakk i lengderetning. Ikke sideveis. Knuten bak på mellomakselen (ser ut som drivknute på oversiktsbildet) kan gi ubehagelige lyder og pling lyder. Skjekk denne knuten for slakk. Denne erstatter det bakre kardanske ledd, som er på f.eks E30 og E36.
Rogeren Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 ikke slakk i det leddet, og det ser ut til å ha vært skiftet forholdsvis nylig. Vet ikke hvor lenge nåværende eier har hatt bilen, men mener han sa at han ikke hadde skiftet denne. Da tipper jeg rett før han fikk bilen. Virker som lyden kommer fra midten av akslingen, samme lyden kommer når jeg riksler på akslingen og får fram slakken, som og ligger midt på akslingen.
Fliid Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Riksler? Ser ingen annen mulighet enn at skrue nummer 4 er løs. Gåen opphengslager gir på ingen måte pling lyder.
Rogeren Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Nei, eneste annet er om det er slakk i leddet (kardanleddet) som er midt på akselen, der hvor skruen er.
Fliid Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 En mulighet, men jeg baserer meg heller på etter all sannsynlighet. Må si at jeg har sett lite av slakk i disse leddene. På godt brukte mellomaksler. Slakk i karanske ledd gir slakk sideveis. Så, selvfølgelig, du er inne på noe.. Men ja.. Tenker som så, det kan hende du blir lurt. Når du ser etter slakk sideveis, så strekker mellomakselen seg, pågrunn av løs nummer 4, dermed blir du lurt. Opphengslageret tillater litt sideveis/ opp å ned
Rogeren Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Det er i vridningen på akslingen om du skjønner hva jeg mener... Klarer ikke å rikke den ut og inn i lengderetning. Men når du vrir foran ved kassen, og holder den i ro bak, kjenner jeg slakk, og ping ping lyd. Men det kan løs skrue og forårsake, for den står på splines, og det er en liten bevegelse i den (har en lik i deler og sjekket på den...)
Fliid Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Jeg har vell misforstått dimensjonene på slakken du beskriver. Etter all sannsynlighet løs skrue.
Aline Skrevet Mai 24, 2012 Skrevet Mai 24, 2012 Jeg hadde nettopp samme lyd. Det visste seg at det var det ene hjulet som ikke var godt skrudd på!
Rogeren Skrevet Mai 24, 2012 Skrevet Mai 24, 2012 Denne var det bakre leddet helt tørt, fyllt ny grease, så ble den stille... Sent from my ST17i using Tapatalk 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå