Hitokiri Skrevet Februar 5, 2009 Share Skrevet Februar 5, 2009 Nå har det kommet en skikelig bankelyd under bilen når den er i bevegelse. Frekvensen øker med bilens hastighet, og ikke med turtallet. Lyden kommer ikke fra motoren. Tenkte først at det kanskje var noe som lå mot en felge, men det ser ikke sånn ut. Lyden kommer og går litt. Forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Februar 5, 2009 Share Skrevet Februar 5, 2009 Hjullager? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lillepål Skrevet Februar 5, 2009 Share Skrevet Februar 5, 2009 er det hjullager så vil det ofte låte mer når du svinger til ene siden, og mindre når du svinger andre veien. kan også være diffen. eller slitter foringer, men da låter det som regel bare i dumper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hitokiri Skrevet Februar 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2009 Tenkte hjullager selv. Men en så markant bankelyd, da? Er vel like greit å få den inn på verksted først som sist. Litt uflaks at jeg nettopp brukte alle mine oppsparte tusenlapper på nye sommerdekk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Februar 5, 2009 Share Skrevet Februar 5, 2009 Vet jo ikke hvor markant det er hos deg, men er ihvertfall ganske markant lyd når det synger på siste verset! Lett å jekke opp bilen og snurre litt på hjulene for å høre bedre hvor det kommer fra da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogeren Skrevet Februar 5, 2009 Share Skrevet Februar 5, 2009 Jeg kan se på det om du vil... Bare send meg en PM, så tar vi det derifra i så fall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iv3rs3n Skrevet Februar 5, 2009 Share Skrevet Februar 5, 2009 Muligens det er mellomakslings lagret ditt som er helt gåent.. Hadde en kompis med M5, han hadde nesten klyvd i stykker lagret.. Når mellomakslingen ikke har noe til å holde mellomaklingen oppe og strakt fra girkassa å til bakakslingen vil det oppstå bankelyder ved at mellomakslingen din "slingrer".. (muligens slår oppi varmesskjoldet midt under) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snowhoe86 Skrevet Februar 5, 2009 Share Skrevet Februar 5, 2009 da fant jeg ut hva som var feil med min:) det var hjullageret det gitt...takk for svar,selv om det ikke var jeg som posta innlegget:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hitokiri Skrevet Februar 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2009 er det noen av de nevnte feilene som er kritiske nok til at jeg skal vurdere aa ikke bruke bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Februar 6, 2009 Share Skrevet Februar 6, 2009 Hjullageret er ikke farlig før etter en stund, men hjulet vil kjennes løst ut i god tid før (til slutt blir kulene så slit at hjulet detter av). Det med mellomakslingen høres egentlig mer kritisk ut siden det vil føre til mye slitasje på drivlinjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hitokiri Skrevet Februar 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2009 Japp, da har Rogeren funnet ut at lyden kommer fra mellomakslingen. Bør jeg kjøpe meg en ny(brukt) aksling, eller bør det feilsøkes dypere? Jævlig lite lysten på å betale 8000 spenn for en mellomaksling om det ikke fikser problemet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boost Skrevet Februar 12, 2009 Share Skrevet Februar 12, 2009 får banke tilbake hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Luftwaffel Skrevet Februar 13, 2009 Share Skrevet Februar 13, 2009 Koed.no <---- Bestill deg mellomakslingsopphengsforing du, som regel den som er gåen når dette skjer. Skjedde på min M535. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogeren Skrevet Februar 13, 2009 Share Skrevet Februar 13, 2009 Litt skeptisk på at det er denne, da det kommer en "ping" lyd i mellomakselen. Høres ut som om det sitter en liten djevel under der og gir akselen et lite kakk med hammer pr omdreining. Litt slakk i akselen og (i vridningsretning, ingenting opp/ned sideveis...) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Luftwaffel Skrevet Februar 13, 2009 Share Skrevet Februar 13, 2009 Hmm, hørtes mystifistisk ut.. Beste er vel å hive den på bukker og sette den i gir mens en ligger under og kikker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå