Gå til innhold

Speedometerbytte - Just. av km.stand

Breitling
 Share

Anbefalte innlegg

Tema har vaert oppe tidligere, men ingen klare svar har blitt gitt.

Mitt problem: Instrumentskivene mine har begynt aa flasse, samt at kretskortet lager ulyder, saa gikk til innkj0p av et brukt fra en her paa forumet. Km.stand paa min bil er 133.000, mens pa byttespeedo er den ca 260.000.

Ringte BMW i Harstad (NorBil) for aa sp0rre om de kunne justere km.stand saa det stemte overens med det jeg skulle montere.

De kunne ikke gj0re dette med mindre at jeg hadde kj0pt et helt nytt speedo, da var det ingen problem. De sp0kte med at jeg kunne pr0ve aa faa tak i de som driver import av BMW, og at de sikkert hadde utstyr til aa gj0re dette, men har ikke skjekka rundt om dette enda.

Blir det uetisk av meg aa faa justert tilbake km.stand paa byttespeedo, eller skal jeg bare bytte over, og fortelle en fremtidig kj0per av bilen at speedo er byttet, men det gamle speedo f0lger med bilen slik at km.stand kan skjekkes. Ser for meg at da kan sp0rsmaalet komme opp at: Hvordan kan du garantere at bilen ikke er gaatt 260.000 km, og at jeg bare har kj0pt et gammelt speedo som er gaatt bare 133.000, for aa faa mere for bilen ved et fremtidig salg??

Jeg vil jo self0lgelig at km-teller skal vise det som bilen er kj0rt, selv etter jeg har bytta speedometer.

Kom gjerne med raad om hva jeg kan gj0re, eller ikke b0r gj0re.

Sitter paa jobb aa skriver, og har ikke tilgang til Norsk tastatur, beklager dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis du fikk et verksted til å skrive ut eksakt km stand og dato og stemple.. Så kan u selge videre i god samv :) Med papirer og gammel speedo som følger med, fordi jeg tror at hjernen registrerer hver gang en endrer km stand.

støtter den! skal de være vrange, be dem ta et oljeskift (frostvæskeskift!?) eller noe, for da må de skive km ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du fikk et verksted til å skrive ut eksakt km stand og dato og stemple.. Så kan u selge videre i god samv :) Med papirer og gammel speedo som følger med, fordi jeg tror at hjernen registrerer hver gang en endrer km stand.

støtter den! skal de være vrange, be dem ta et oljeskift (frostvæskeskift!?) eller noe, for da må de skive km ;-)

Jo, forsaavidt, den hadde jeg ikke tenkt paa 8) er jo en mulighet.

Mulig det er meg som er pirkete paa en maate, men jeg ser jo helst at den orginale km.stand staar oxo etter jeg har byttet...hvis ikke saa blir jeg aa henge meg opp i at bilen er verdt 50 lapper mindre, men en saa h0y km.stand, nesten en dobling jo :lol:

Mulig er jeg som trenger en CT-scan av hodet mitt da men men :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha... ^^

men du kan jo få det dokumentert, og sette inn det andre når evt en kontrollør står der, og ser du bytter, tar bilder, og kan dokumentere det... så når du evt skal selge, tar du med begge speedo...(hvis ikke vet jeg om noen som kan justere det tror jeg) 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hører jo om folk som stiller tilbake km stand hele tia, så må vell finnes no redskap for å gjørra det, og jeg føler ikke akkurat at du gjør no feil hvis du stiller km stand tilbake til hva den skal være, da kan det jo faktisk være ordentlig bruk for sånna redskaper :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hva nytt speedometer koster ift det du kjøpte brukt, men det kan nesten virke som om det er rimelig "forsikring" å legge mer penger i et nytt speedo, og så heller forklare at bilen har gått lengre enn speedo sier ved salg. Da er det vel ingen som ville trodd at du jukset på km-stand, i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...