mudbug Skrevet Februar 6, 2009 Share Skrevet Februar 6, 2009 Hei! Trenger jeg presse for å skifte hjullager til E39.?? tall for rådet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Firefighter Skrevet Februar 6, 2009 Share Skrevet Februar 6, 2009 fremme kan du skifte uten presse, bak må du ha presse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Februar 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2009 Takk for svar! Er det mulig å lage selv presse?? Hvis ja, har noen eksakt diametersmål for E39 hjullager?Takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Februar 6, 2009 Share Skrevet Februar 6, 2009 Selve lageret er skrudd fast med 4 bolter, men medbringeren må presses inn i lageret. En kraftig gjengestang med 2 muttrer og et par store solide skiver skulle gjøre jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwm50turbo Skrevet Februar 6, 2009 Share Skrevet Februar 6, 2009 har byttet noen lagre på e39 og det går å bytte uten presse,men er vel enklest viss man har. demontering så ender man hver gang med at den ene inner ringen sitter fast. denne dunker jeg ut med et skrujern litt køddete men det går. på igjen vil jeg tro det går og dunke det nye på men ikke dunk på ytter ringen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Februar 6, 2009 Share Skrevet Februar 6, 2009 Demontering, slå ut medbringeren med en kopp som går akkurat igjennom lageret. Den lagerbanen som mest trolig blir sittende fast på medbringeren fjernes ved å kutte et spor i den med vinkelsliper. Så slå med en meisel i sporet etter vinkelsliperen og den sprekker. Ikke lurt å dunke medbringeren inn igjen.Da kan den innerste indre lagerbanen løsne. Må være noe som klemmer alt sammen fra hver ende, gjengestang-/grov bolt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Februar 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2009 Jeg vil lage hjullager presse. Jeg fant ett bilde på internet. Jeg vet ikke størrelse på diameter til den store koppen, den lange skrue og den lille platen. Jeg er på jobb (nordsjø). Er det noe kan hjelpe meg med å måle diameter på hjulnav??Takk for hjelpen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå