fosland Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 Thomassino88 skrev: stakkar deg Når sa han noe om kjøringa di? han kommenterte holdninga di. hvor skulle ikke jeg hatt lappen? Mange steder du ikke skulle hatt lappen Grunnen til at vi mener du ikke bør ha lappen er holdningen din. Du ser ikke noe problem i å kjøre rundt i en bil som ikke møter kravene for en sikker bil. Det blir konsekvenser om man er involvert i en ulykke der herjing/råkjøring/ har skylden Om man kjører rundt i en bil som ikke er i forskriftsmessig stand. så derfor bør man ha det i hodet under HELE kjøreturen, tenker man ikke noe på det så viser man dårlig dømmekraft og "gi faen i hva som skjer med andre" holdning... nettopp.. sunn fornuft heter det.. nytt begrep for deg, thomassino88??
Thomassino88 Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 Thomassino88 skrev: stakkar deg Når sa han noe om kjøringa di? han kommenterte holdninga di. hvor skulle ikke jeg hatt lappen? Mange steder du ikke skulle hatt lappen Grunnen til at vi mener du ikke bør ha lappen er holdningen din. Du ser ikke noe problem i å kjøre rundt i en bil som ikke møter kravene for en sikker bil. Det blir konsekvenser om man er involvert i en ulykke der herjing/råkjøring/ har skylden Om man kjører rundt i en bil som ikke er i forskriftsmessig stand. så derfor bør man ha det i hodet under HELE kjøreturen, tenker man ikke noe på det så viser man dårlig dømmekraft og "gi faen i hva som skjer med andre" holdning... det jeg mente er at ikke alle mekanikere går over hele bilen å ser etter feil sånn som om du har bytta til større motor på en eu-godkjenning.sikkerthet først sånn som bremser osv.jeg mener ikke at man skal kjøre rundt i en bil som ikke er trafikksikker....
Christian Nyegaard Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 takk for meg Okay . Tenk litt gjennom hvorfor folk reagerer. Håper virkelig du før eller siden klarer å skjønne hvorfor folk reagerer på måten du uttaler deg på da emnet er mildt sagt ganske viktig. Trafikksikkerhet angår nemlig ikke kun sjåføren eller mekanikeren som velger å overse kritiske punkter men et enormt nettverk av mennesker den dagen en ulykke inntreffer.
donutz Skrevet Februar 7, 2009 Forfatter Skrevet Februar 7, 2009 Skjønner dere ikke, at det eneste Thomassino88 prøvde å si i utgangspunktet, var at det er mange kontrollører gjør en dårlig jobb? Ikke at det BURDE gjøre an dårlig jobb, men at det faktisk forekommer, MANGE steder?? Her i Lillehammer er det bare å ta seg en 10-minutters tur og kjøre på Øyer Last og bilverksted, de sjekker bremser, for og bakstilling, lys, måler co. Er det noe som må fikses, et vesentlig stag i forstillinga f.eks, så får du en toer feil, også får du etter-kontrollen gratis. Men mest prating, og gjerne et par røyk, og vips, ferdig på 30min totalt.. Verken jeg, ELLER thomassino88 mener at det SKAL være slik, men det ER sånn! Og dersom man ikke har en strøken bil, som skinner i lakken og som dufter roser og går reint og stille som en trå-sykkel, slik som det ser ut som mange av dere andre har, så ER det kanskje lurt å velge et verksted som ikke kaster deg på hue og rævva ut fordi du har overflate-rust på hjulbuer og dører og kanskje lakka opp att deler av bilen med sprayboks for at den i det minste skal se ok ut og ikke som et komplett vrak.. Folk som kanskje ikke har RÅD til en BMW til 50'000+. Vi finnes faktisk vi og, selvom mange av dere er stolte over glisene deres, med originale enorme eller hvertfall strøkne motorer, og vi prøver bare så godt vi kan å ha et fremkomstmiddel. MEN, vi mener ikke at sikkerhet i bil eller på vegen betyr noe mindre for det, men kravene hos biltilsynet for eksempel, er kanskje litt for gode til å være oppnåelige hos enkelte. Er ikke dermed sagt at man har en farlig bil. Jeg startet denne tråden, som min første tråd her på forumet, og at ett enkelt spørsmål, som jeg stilte for å be om hjelp, kan utvikle seg slik det har gjort her, DET er hinsides hva jeg hadde forventet "på et voksent forum" for å sitere noen. Trodde det gikk an å vise såpass respekt for medmennesker at man hvertfall kan unngå å rakke ned på andre, vri på meninger/synspunkt så man selv får kverulert litt og koset seg. Er nok flere som burde vokse opp her. Takk for meg.
E36Cab1 Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 bare bilen ser hel og pen ut og bremser og lys funker så blir bilen godkjennt Ja det stemmer 100%,er jo ingen bilverksted som gidder å sjekke det dei faktisk skal sjekke på en PKK ... (Dette var ment ironisk for dei som lurer..) de bruker max 1 time MAX.de sjekker bremser.lys.oljelekk.rust.kuler.ledd.foringer.hjullager.de går ikke over hele motorromme På 1 time har en dyktig mekaniker god tid til å sjekke det som skal sjekkes iht PKK. Skal jo faktisk sjekke hele motorrommet,f.eks motorledningsnettet. Da går en jo gjerne nøye over motorrommet (punkt 4.13 i PKK). SKAL er ikke det samme som at alle gjør det er det jeg mener Neida,er ikkje det eg sier heller. Skjønner hva du mener,men det eg mente er at viss du har en motor som er vesentlig forskjellig i utseende kan du risikere at dette blir oppdaget og påpekt av kontrollør. Var derfor eg skreiv at ditt&datt skal sjekkes på en PKK,og kommer du en plass der dette blir gjort skikkeligt etter bok vil dette mest sannsynlig bli oppdaget . Eg har en gammel 92 mod Sierra som er langt fra vakker,og med rust i hjulbuer osv,men har holdt den vedlike rent teknisk og sikkerhetsmessigt. En mekaniker vil sannsynligvis granske denne nøyere enn en nyere bil som har mer sannsynlighet for å være mindre slitt og ha mindre feil. Men som du sier,praksisen og nøysomheten varierer fra sted til sted og fra person til person. Var kun dette eg ville fremheve
jon///M Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 oi, her ble det diskusjoner. mente bare at han bør tenke på konsekvensene vis han kjører med en bil som ikke er godkjent ombygd. bilen kan jo vere trafikksikker fordi. men bør jo vel også ha skiftet bremser til noen som oppgradert til og passe med m20b23 motoren også. ellers så anbefaler jeg alle til og holde bilen teknisk god og trafikk sikker og tenke på at det finnes flere en deg/dere i trafikken.
donutz Skrevet Februar 7, 2009 Forfatter Skrevet Februar 7, 2009 oi, her ble det diskusjoner. mente bare at han bør tenke på konsekvensene vis han kjører med en bil som ikke er godkjent ombygd. bilen kan jo vere trafikksikker fordi. men bør jo vel også ha skiftet bremser til noen som oppgradert til og passe med m20b23 motoren også. ellers så anbefaler jeg alle til og holde bilen teknisk god og trafikk sikker og tenke på at det finnes flere en deg/dere i trafikken. Enig der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå