Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
bare bilen ser hel og pen ut og bremser og lys funker så blir bilen godkjennt

Det jeg mener og. Har jo vært med på en del eu, de bare heiser opp bilen, lyser på bak og forstilling, sjekker lysene, og tester bremser.. På bilen til mora mi som ble godkjent er topppakningen delvis gåen, uoriginal bakpotte, og jeg selv hadde sparklet igjen så og si HELE kanalene hennes med glassfiber da de var borte av rust.. Sparklet de i år, og får to år siden.. Så de begynner virkelig å bli fine :P Men de ser fine ut, da. Og gikk hvertfall gjennom eu..

Litt skummelt og, at folk sjekker så dårlig.. Bilen skal tross alt holde i to år til, ikke to måneder, etter dennekontrolen..

ja de gidder ikke å går over hele bilen som noen folk her mener.Skal sjekke at ch.nr på bilen stemmer med vognkortet.....det har aldri jeg gjort

Skrevet

Det jeg mener og. Har jo vært med på en del eu, de bare heiser opp bilen, lyser på bak og forstilling, sjekker lysene, og tester bremser.. På bilen til mora mi som ble godkjent er topppakningen delvis gåen, uoriginal bakpotte, og jeg selv hadde sparklet igjen så og si HELE kanalene hennes med glassfiber da de var borte av rust.. Sparklet de i år, og får to år siden.. Så de begynner virkelig å bli fine :P Men de ser fine ut, da. Og gikk hvertfall gjennom eu..

Litt skummelt og, at folk sjekker så dårlig.. Bilen skal tross alt holde i to år til, ikke to måneder, etter dennekontrolen..

Er ikkje en tilstandsrapport,men en sikkerhetskontroll&miljøkontroll dette.

En potte som tilfredstiller støyniva og er i god stand går igjennom,står ingenting om typegodkjenning i PKK.

Er avgassene iorden er en delvis defekt toppaskning irrelevant.

Bare til informasjon...

Skrevet

Ja det stemmer 100%,er jo ingen bilverksted som gidder å sjekke det dei faktisk skal sjekke på en PKK ... :roll:

(Dette var ment ironisk for dei som lurer..)

de bruker max 1 time MAX.de sjekker bremser.lys.oljelekk.rust.kuler.ledd.foringer.hjullager.de går ikke over hele motorromme

Skrevet
havner du i ulykke med en bil som ikke er lovlig ombygd kan det koste deg dyrt! skulle du være uheldig og drepe noen i ulykken snakker vi sikkert million beløp

åherregud hva er det med folk her inne?

viss du kjører på og skader noen så dem blir invalid og må ha rullestol og ombygge huset sitt til rulle stol og mister jobb og må ha spesial kjøre tøy eller taxi osv ,snakker vi flerer millioner ,er helt normalt når sånt skjer når feks sjåfør er rusa eller kjører uforsvarlig eller med uforsvarleg bil.

Skrevet

Et forsikringsselskap som får snusen i at en ulovlig ombygd bil er innblandet i ulykken, mister fort lysten til å betale ut millioner til tilrettelegging og i erstatning. Da krever de heller den skyldige for summen. Så sitter du der med regresskrav til krampa tar deg.

For all del, det vil helst gå godt, men det er greit å vite hva som kan bli utfallet.

Skrevet

Nettopp..

Hadde vært bedritent om vi som betaler forsikring på godkjente biler skulle betale gildet for de få som føler de har rett til å gjøre hva de vil med bilene sine uten å få det godkjent.

Skrevet

Ang forsikring så er det ikke nødvendigvis slik at du ikke får utbetalt noe dersom bilen er ombygd..

Om motorbytte har en direkte sammenheng med ulykken, får du nok en avkortning, men penger får du ;)

Har en mor som jobber som skadeoppgjørskonsulent (langt ord!) i Gjensidige...

Skrevet
havner du i ulykke med en bil som ikke er lovlig ombygd kan det koste deg dyrt! skulle du være uheldig og drepe noen i ulykken snakker vi sikkert million beløp

åherregud hva er det med folk her inne?

viss du kjører på og skader noen så dem blir invalid og må ha rullestol og ombygge huset sitt til rulle stol og mister jobb og må ha spesial kjøre tøy eller taxi osv ,snakker vi flerer millioner ,er helt normalt når sånt skjer når feks sjåfør er rusa eller kjører uforsvarlig eller med uforsvarleg bil.

skjønner hva du.men man kan ikke tenke sånn hele tia da kan man ikke kjøre bil

Skrevet

:roll:

Gode gud.

Selvfølgelig kan man kjøre bil og tenke slik. Det er bare å bli voksen, tjene penger og faktisk kjøre en lovlig bil som er forsikret som hva den er. Trenger faen ikke tjene spess mye heller om man bare prioriterer bil over alt mulig annet piss.

Holdningen mange av dere her har til EU kontroll og sikkerhet i bil er hinsides skremmende.

Skrevet

jeg blei stoppa i teknisk med min 316 med 323 motor.

fikk beskjed om å gi fram meg vognkort og åpne panser. kontrollørens setning var da

1,2,3,4,5,6 pluggledninger ja - ok ha en fin dag.

ps.

det går ikke å chippe en m20b23

Skrevet

:roll:

Gode gud.

Selvfølgelig kan man kjøre bil og tenke slik. Det er bare å bli voksen, tjene penger og faktisk kjøre en lovlig bil som er forsikret som hva den er. Trenger faen ikke tjene spess mye heller om man bare prioriterer bil over alt mulig annet piss.

Holdningen mange av dere her har til EU kontroll og sikkerhet i bil er hinsides skremmende.

stakkar deg hvis du tenker det hele tia når du kjører bil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...