tevosupra Skrevet Januar 9, 2010 Share Skrevet Januar 9, 2010 De bytter kun bremse klosser og skiver her. 10 ned bremsinger med samme bil og dekk. De nye skivene/klossene stopper 10 meter før de orginale. Det betyr at du kan bremse 10 meter senere inn til en sving? Får du flyten da på nedbremsingen og farta gjennom svingen, vil da større bremser bremse deg fortere ned i fart og du kan bremse senere inn i svingen, slik at du kan kjøre fortere rundt banen og få bedre runde tid... NASA eller Nobel...? youtube sier jeg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Januar 10, 2010 Share Skrevet Januar 10, 2010 Jammen, doh! Det er etter ti stopp. Da har de orginale bremsene blitt for varme og det tar lengre tid å stoppe. Store bremser får vekk varmen bedre og etter mange nedbremsinger vil de fortsatt virke godt, men det bremser ikke noe bedre i utgangspunktet. Det betyr hvis man har bremser som ikke fader orginalt, så er det ikke så mye et svært bremsekit får gjort med stopplengden. Jeg har jo forøvrig 325mm-skiver med 4-pots kalipere og halvveis racingklosser på min bil, og den stopper ikke noe bedre enn den gjorde med de orginale pinglebremsene. Men fordelen er at etter 10 runder på rudskogen er det fortsatt ikke antydning til at det er noe varmeproblem og bilen bremser like bra hele tiden. Det er jo selvsagt veldig behagelig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tevosupra Skrevet Januar 10, 2010 Share Skrevet Januar 10, 2010 Jammen, doh!Det er etter ti stopp. Da har de orginale bremsene blitt for varme og det tar lengre tid å stoppe. Store bremser får vekk varmen bedre og etter mange nedbremsinger vil de fortsatt virke godt, men det bremser ikke noe bedre i utgangspunktet. Det betyr hvis man har bremser som ikke fader orginalt, så er det ikke så mye et svært bremsekit får gjort med stopplengden. Jeg har jo forøvrig 325mm-skiver med 4-pots kalipere og halvveis racingklosser på min bil, og den stopper ikke noe bedre enn den gjorde med de orginale pinglebremsene. Men fordelen er at etter 10 runder på rudskogen er det fortsatt ikke antydning til at det er noe varmeproblem og bilen bremser like bra hele tiden. Det er jo selvsagt veldig behagelig.. Dn e god! Du stopper uansett fortere!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raymond m Skrevet Januar 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2010 Fått ei stor eske med diverse deler fra GS som inneholdt masse skruer, mansjetter og diverse andre ting. Vil rette en stor takk til Morgan på GS Bildeler! Knallbra service! Carbon-innsuget har også kommet. Dette er levert av Ole Anders v/Automote, tusen takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet Januar 14, 2010 Share Skrevet Januar 14, 2010 Såppas ja! Dette bli bra vettu Raymond! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raymond m Skrevet Januar 19, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2010 Takk for det Jonas... Jeg gleder meg til å bli ferdig nå og for prøvd bilen til sommeren.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simon S Arvesen Skrevet Januar 19, 2010 Share Skrevet Januar 19, 2010 Blir rått med carbonboks! Hvilke innsprut skal du kjøre med? Håper du bremser etter montering. Hadde vært artig og sett økningen på innsug/mapping Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Januar 20, 2010 Share Skrevet Januar 20, 2010 Henter ikke så serlig mye på carbon boksen i seg selv desverre! Men man får jo rå lyd da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simon S Arvesen Skrevet Januar 20, 2010 Share Skrevet Januar 20, 2010 Henter ikke så serlig mye på carbon boksen i seg selv desverre! Men man får jo rå lyd da Det vet jeg, men han har fra før, bremset bilen med det orginale innsuget med låvedør(lmm). Så morsomt å sett hva det ga på en standard motor uten andre kammer ect. å fjerne lmm, bytte innsug og mapping. Tipper toppen 5hk. Så kansje 5 til på mapping. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Januar 21, 2010 Share Skrevet Januar 21, 2010 Skal være en del å hente på mapping av desse motorene etter hva jeg har fårstått på Normann på Trimchip i Bergen. Men, man får jo noen hester på lyden da heheh! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raymond m Skrevet Februar 5, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2010 Litt stemningsbilder fra Mo i Rana i sommer. Er ikke så alt for lenge til det braker løs igjen. Vasking av bil utenfor Tevodekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larswilliam Skrevet Februar 16, 2010 Share Skrevet Februar 16, 2010 nydelig bil dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raymond m Skrevet Februar 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2010 Da har vi fått montert litt av de nye delene som skal på bilen til sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tevosupra Skrevet Februar 21, 2010 Share Skrevet Februar 21, 2010 Dette blir bra... Ny cluch og svinghjul er på bei også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet Februar 21, 2010 Share Skrevet Februar 21, 2010 Rått! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå