jensemann23 Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 Kjørte hjem i kveld, og plutselig falt turtelleren til null, selv om motoren dro rundt på giret, trillet til en buss stopp, og da nektet den å starte igjen. Den kinner som vanlig, så det e rikke registerkjedet.. Sjekket alle sikringer. Fikk ikke sjekket mer i kveld, måtte ta taxi hjem:p Men noen ide om hva det kan være? Hørte ikke noe lyd fra bensinpumpa da jeg satte på tenningen, så det kan vel være den? Er det vanlig at den ryker etter 230.000 km?? Dør den sånn momentant da? Ingen fusking eller noe.. Vil turtelleren falle til null selv om motoren drar rundt da? Eller kan det være hjernen?
Jensen78 Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 kamakselføleren min røyk og da var bilen min sånn. Bare ett tips.
jensemann23 Skrevet Februar 7, 2009 Forfatter Skrevet Februar 7, 2009 Falt turtelleren til null mens motoren fortsatt gikk rundt på giret da?
D.Toft Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 turteller beveger seg ikke selv om du triller på giret, da den får signaler via coil... ingen strøm ut fra coil = ingen signal til turteller = turteller ligger på 0
jensemann23 Skrevet Februar 7, 2009 Forfatter Skrevet Februar 7, 2009 Men når tenningen står på skulle jeg jo ha gnist. Tyder dette på at det ikke er bensinpumpen, men en annen elektrisk feil med tenningen da eller?
jensemann23 Skrevet Februar 7, 2009 Forfatter Skrevet Februar 7, 2009 Eller vil man miste gnisten på coilene når motoren ikke får bensin, og stopper og triller på giret?
Jensen78 Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 Ble forklart at når kamakselføleren (samme som svinghjulsføleren på andre biler) er ødelagt og ikke gir signaler om at det går rundt vil det ikke gi noe gnist.
Robin L Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 prøv med startgass, da ser du om det er en tenningsfeil, eller mangel på bensin. du kan også måle på pluggen til bensinpumpa om den faktisk får strøm. bensinpumpa mi røk slik du beskriver det som skjedde, døde bare. bilen hadde da gått 23600.
jensemann23 Skrevet Februar 7, 2009 Forfatter Skrevet Februar 7, 2009 ja det er jo en kamakselføler og en veivakselføler. Det har rent masse kjølevæske på veivaksel føleren etter en lekkasje jeg hadde. Så nå da jeg hadde fiksa det, så skjedde plutselig dette:( Kan vel ha sammenheng?
marius325i Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 Dette hørtes interessant ut.. Lufter en liten ting som min har begynt å tulle med i samme slengen.. Kan komme kjørende helt normalt mot et kryss f.eks, så slipper jeg gassen og slakker ned, og akkurat idet øyeblikket jeg såvidt legger foten på pedalen og knapt får trødd et par cm så bare "dør" motoren og stopper opp.. Så må man begynne å jokke i full panikk mitt i krysset med å få girkassen i "PARK", før man får nøkkelen i nullstilt posisjon før den deretter starter lett igjenn.. Har skjedd flere ganger, men kan godt gå uker mellom hver gang.. Noen som har peil på hva dette kan være ? Veiv eller kamakselsensor ? Luftbelgen mellom luftmengdemåler og innsug er forøvrig ny. Ingen falskluft der i området, og heller ingen motorlys.
jojr Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Om releet til bensinpmpen ryker stopper bilen tvert, å du skal vel høre bensinpumpen om du skrur på tenningen, ta ut et par plugger å hell på noen dråper bensin tenner den da så er det pumpa, det funka i alle fall for meg
en325ic Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 røkk opp baksete så fjerner du låkket der og får en til og starte mens du banke på pumpa! starter bil da så er jo saken grei.
crazy2be Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 hadde samme problem med min 520 e39, med meg var kamaksel giver å 2 kam sensorer som røk. tok diagnose på bilen, da visste kamgiver seg å være goen, skifet denne kjørte 5-10mil so dukket problemet oppigjen. da visste de seg at 2 kamsensorer også hadde tatt kvelden
jensemann23 Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Skrevet Februar 8, 2009 har veivakselgiver fra m40 liggende, kanskje den passer? Er ulikt delenr men...
crazy2be Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 husker ikke helt sikkert i farten, men synest og huske at giver måtte programerest etter skifte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå