bmwm50turbo Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 heisann ville bare si at motoren må gå rundt for at pumpen skal gå. du kan sjekke pumpen med og tvangskjøre den fra sikringsboksen er vel enklest. husk og bruk sikring når du gir den pluss. starter den ikke da er det pumpen eller rele. tipper egentlig på veivsensor da ingen pumpe eller noe funker uten å vite at motoren går rundt.
jensemann23 Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Skrevet Februar 8, 2009 jeg har nå målt mellom terminal 1 og 2 på veivsensor, som det står i Bentley, det skulle være 1200 ohm eller noe. men det var ikke kontakt. så da er den gåen... Men jeg prøvde å måle på m40-sensoren, den funket da jeg tok ut motoren. men det var ikke gjennomgang i den heller! Så da ble jeg redd det ikke er sensoren som er gåen likevel?? Er det noen som har en slik sensor liggende som kunne målt mellom term. 1 og 2 og sjekke for meg?
jensemann23 Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Skrevet Februar 8, 2009 Det var noen som sa at bilen skal starte hvis man kobler bort hele veivsensoren??? Det får jeg ikke til å stemme..
bmwm50turbo Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 er det samme på s4 som også har motronic så vil bilen gå me ødelagt kam sensor men bare viss det skjer under kjøring. bilen vil ikke starte etterpå. vet ikke sikkert men kanskje noen andre har mer peiling??har du tatt diagnose???kan jo likegodt være motorstyringen som er boss.
jensemann23 Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Skrevet Februar 8, 2009 Det er jo veivsensoren som er gåen. Den har ingen gjennomgang , og da er det ødelagt:p
jensemann23 Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Skrevet Februar 8, 2009 nei. Den som står nede på det taggete hjulet i forkant av motoren
Fliid Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Ved ohming, hva viser multimeteret? I motstand. Uendelig eller får du utslag?
jensemann23 Skrevet Februar 11, 2009 Forfatter Skrevet Februar 11, 2009 Problem løst, ny veivsensor montert. Starta tvert, og går myyye finere. Maler som en rekkesekser skal:)
HerrFlick Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 Problem løst, ny veivsensor montert. Starta tvert, og går myyye finere. Maler som en rekkesekser skal:) Samme skjedde meg, veisensor montert, går som er klokke
Reef89 Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 Problem løst, ny veivsensor montert. Starta tvert, og går myyye finere. Maler som en rekkesekser skal:) jeg har samme problemet, og skal bytte den. Så her endag skulle jeg se litt på den, skrudde av skruen som den sitter på, men fikk den fanken ikke av? hvordan gjøres det?
jensemann23 Skrevet Februar 12, 2009 Forfatter Skrevet Februar 12, 2009 jeg fikk ikke ut skruen heller jeg, måtte sveise fast en bits i den og bryte på. Så måtte jeg meisle istykker hele sensoren. Men vær forsiktig så du ikke brekker braketten. Jeg boret masse hull i sensoren og slo med en lang stang . tok flere timer:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå