Gå til innhold

Bilen stoppet :( Problem løst, veivsensor

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann ville bare si at motoren må gå rundt for at pumpen skal gå. du kan sjekke pumpen med og tvangskjøre den fra sikringsboksen er vel enklest. husk og bruk sikring når du gir den pluss. starter den ikke da er det pumpen eller rele. tipper egentlig på veivsensor da ingen pumpe eller noe funker uten å vite at motoren går rundt.

Skrevet

jeg har nå målt mellom terminal 1 og 2 på veivsensor, som det står i Bentley, det skulle være 1200 ohm eller noe. men det var ikke kontakt. så da er den gåen...

Men jeg prøvde å måle på m40-sensoren, den funket da jeg tok ut motoren. men det var ikke gjennomgang i den heller! Så da ble jeg redd det ikke er sensoren som er gåen likevel?? Er det noen som har en slik sensor liggende som kunne målt mellom term. 1 og 2 og sjekke for meg?

Skrevet

er det samme på s4 som også har motronic så vil bilen gå me ødelagt kam sensor men bare viss det skjer under kjøring. bilen vil ikke starte etterpå. vet ikke sikkert men kanskje noen andre har mer peiling??har du tatt diagnose???kan jo likegodt være motorstyringen som er boss.

Skrevet
Problem løst, ny veivsensor montert. Starta tvert, og går myyye finere. Maler som en rekkesekser skal:)

jeg har samme problemet, og skal bytte den. Så her endag skulle jeg se litt på den, skrudde av skruen som den sitter på, men fikk den fanken ikke av? hvordan gjøres det?:P

Skrevet

jeg fikk ikke ut skruen heller jeg, måtte sveise fast en bits i den og bryte på. Så måtte jeg meisle istykker hele sensoren. Men vær forsiktig så du ikke brekker braketten. Jeg boret masse hull i sensoren og slo med en lang stang . tok flere timer:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...