c_h_k Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Problemer med å starte når bilen har stått over natten og tempen er under -7. Noen som har vært borti dette?. Finner ingen feilcoder med carsoft. Jævla dritt motor!
c_h_k Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Skrevet Februar 8, 2009 Får ikke noe feil på glødeplugger. tenkte å skifte alle uansett. Har bare lest at det er andre som har samme problem også etter skifte av glødeplugger. Begynner å lure på om motoren har dårlig kompressjon. Gått 235000, fulgt alle service.
Fredrik Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Får ikke noe feil på glødeplugger. tenkte å skifte alle uansett. Har bare lest at det er andre som har samme problem også etter skifte av glødeplugger. Begynner å lure på om motoren har dårlig kompressjon. Gått 235000, fulgt alle service. Dårlig kompresjon er én mulighet... lite egnet vinterdiesel en annen mulighet, men mest trolig er problemet en dårlig spenning på batteriet som igjen gir dårlig kaldstartsegenskaper for en dieselmotor.... i likhet med alle andre typer motorer. Et skifte av glødeplugger er kostbart så jeg ville først ha sjekket spenningen på batteriet. Forøvrig har jeg startet dieselmotorer på første slaget i minus 28 grader... så akkurat kulden er ikke nødvendigvis et stort problem for dieselmotorer...
c_h_k Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Skrevet Februar 8, 2009 Batteriet er det første jeg sjekket. Det at kvaliteten på dielsel har noe å si for kaldstart på en"moderne" motor tviler jeg på. Da skal det være dårlig diesel, noe som jeg ikke har. Har kjørt merce i mange år, bla. en gammel Gelenderwagen fra 80tallet selv denne startet i 20minus uten problem. Bmwen vil ikke starte normalt rundt -7, så snart det er mildere starter den tvert uten å puttre eller røyklegge hele nabolaget. Rett å slett pinlig for en bil som er fra 2002.
Robbi3 Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Pleier u å kjøre lite? Det kan ha litt å si for de motorene. Krever egentlig at du kanskje kjører en laaaaang tur pga alle oljekanaler og sånt dritt.. Kan hende det er en feil? Hva med olje? Lenge siden dette ble byttet?
c_h_k Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Skrevet Februar 8, 2009 Ganske mye småkjøring ja, bytter derfor olje/filter mellom hver service ca 15000. bruker castrol edge 0w 40 altså bra ved lave temp.
Robbi3 Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Kan hende feilen ligger i at du småkjører mye, dere andre kan rette meg dersom jeg tar feil. Jeg hadde en 320d inne på feilsøking, fant ut at den hadde mye slagg og gørr i systemet pga småkjøring. Hva med å bruke motorrens ved neste motorskifte og se om dette forandrer seg? Alternativt er å kjøre litt hardt over en litt lengre periode. -Nei, jeg sier ike at du skal miste lappen Men at du skal kjøre med litt lavere gir?
Fredrik Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Bmwen vil ikke starte normalt rundt -7, så snart det er mildere starter den tvert uten å puttre eller røyklegge hele nabolaget. Rett å slett pinlig for en bil som er fra 2002. Røyklegge hele nabolaget ???... Det er under ingen omstendigheter normalt... enten er motoren unormalt slitt eller så er turboen ferdig. Min motor (også en M47D20 motor) har kjørt 192000 Km og det kommer ingen unormal røyk ut ut... hverken når det er kaldt eller varmt. M47TUD20 motoren (som du har... og vi har ikke den samme turboen) er dessverre kjent for å ha en lite slitesterk turbo... kan det være det som er problemet ?
Robbi3 Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Bmwen vil ikke starte normalt rundt -7, så snart det er mildere starter den tvert uten å puttre eller røyklegge hele nabolaget. Rett å slett pinlig for en bil som er fra 2002. Røyklegge hele nabolaget ???... Det er under ingen omstendigheter normalt... enten er motoren unormalt slitt eller så er turboen ferdig. Min motor (også en M47D20 motor) har kjørt 192000 Km og det kommer ingen unormal røyk ut ut... hverken når det er kaldt eller varmt. M47TUD20 motoren (som du har... og vi har ikke den samme turboen) er dessverre kjent for å ha en lite slitesterk turbo... kan det være det som er problemet ? Var ikke det motsatt ang turboen da? At det var M47D20 som hadde dårlig turbo og M47TUD20 som hadde en bedre turbo?
Fredrik Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Var ikke det motsatt ang turboen da? At det var M47D20 som hadde dårlig turbo og M47TUD20 som hadde en bedre turbo? Nei... M47TUD20 motoren (150 HK) hadde de første årene en mindre slitesterk turbo og M47D20 motoren (136 HK... altså den første generasjonen) hadde en mindre slitesterk høytrykkspumpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå