Vanilla_ninja Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Jeg har en '98 523i som trenger ny olje og filter. Er det egentlig mer enn det som inngår i en olje"service"? Jeg har carsoft og kan nullstille serviceintervall selv. Hvordan stiller folk seg til biler som ikke har stempel for alle slike ting i serviceboka? Jeg kunne godt tenke meg å bruke noen hundrelapper mindre hver gang jeg bytter olje, hvis ikke dette fører til at en eventuell kjøper blir skeptisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Du kan lage deg en egen loggbok hvor du loggfører allt du gjør. For noen kjøpere kan jo det være ålreit, men noen er også så fisefine at allt skal ha vært gjort på verksted. Men dette er jo en snart 12 år gammel bil, så det er jo opp til hver enkelt hvor mye penger man vil legge i slikt "småtteri" som oljeskift. Men en oljeservice, er som regel kun olje og filter ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Hvis du samler kvitteringer på alt av materiell du kjøper inn og kan fremvise det til en potensiell kjøper så tror jeg det er bra nok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Hvor ofte vil en E39 520ia bytte olje? Bilen min hadde inspection II for ca 10.000, ble byttet olje og grier da. Nå er det bare en grønn "prikk" igjen og på tide med ny service. E46'n klarer seg litt lenger... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Tror det er hver 20 000 km, beregnet etter hvor ofte jeg gjør det i forhold til årlig kjørelengde. Tror det er slik at E39 teller ned km mens E46 også tar andre parametre med i beregningen? Ser ihvertfall slik ut på min E46. EDIT: Til trådstarter: Så ikke hele tråden med en gang. Pollenfilter skal også skiftes ved oljeskift! Pleier å ta service og det meste av reperasjoner selv på mine biler (har gode venner som er mekanikkere og kan hjelpe, samt tilgang på verksted) og det jeg gjør å skrive opp når og hva jeg har gjort, samt ta vare på kvitteringer. Når bilene selges igjen tviler jeg sterkt på at jeg ville fått så mye mer for de at det ville veid opp for de ekstra kostnadene jeg sparer (blir en del). Hjelper på regnestykket at jeg pleier å beholde bilene en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå