Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Larsen & Lindberg Bil- og Bremseservice A/S på Lambertseter i Oslo.

Jeg ble tipset under en tråd her inne om å dra dit med bilen for EU-kontroll. Dro opp med den på torsdag i forrige uke og skulle la bilen stå over til fredag. Jeg merket med en gang at magefølelsen ikke jublet akkurat!

For d første så kunne di ha merket det lille verkstedet sitt, slik at det gikk an å finne det, for det andre så kunne de ha fjerne tjue av de gamle og nedsnødde vraka de hadde stående i dne pitte lille gården deres, slik at kundene fikk plass å parkere.

Uansett, eg gikk inn og meldte meg ved skranken... Bare et problem, jeg hadde ingen plass å sette bilen. Den måtte klemmes opp mellom noen varebiler og skrot uti gården der. Men ja... da jeg kom var han som skulle ta kontrollen syk. "Men herregud" sa jeg... "Dere kunne ikke tenke dere å ringe å si fra om det før jeg kom, dere spurte jo om nummeret mitt da jeg bestillte time"! "Øh...jo, øh....vi fikser det", fikk eg til svar... Jaja, tenkte jeg og satte fra meg bilen der.

Fredag ringte jeg og hørte om jeg kunne hente bilen. Det kunne jeg, men ei bærekule forran måtte skiftes, og de tilba seg å gjør d på mandag! Greit! ca 1700kr.

Jeg ringer mandag og kommer oppover. Tar t-banen til lambertseter og går bort til verkstedet. UTE i Cecilie Thorensens vei ser jeg jaggu meg bilen min står feilparkert nesten midt i et lyskryss!!! HVA??? I tillegg så den kjørt ut, var slike snø"spisser" i hjulbuene+skjørtkantene på den. Jeg gikk inn og sa meg meget lite tilfreds med deres parkeringspraksis. Dette var langt unna varkstedet. hadde de bare satt den utenfor perten deres, så ok, men dette var langt nedi gata!!!!

Så joda, får kopi på Eu-papirer som er fra ETTER de hadde rettet på feilene. Så eg spør da, hvor er papirer fra den første testen? nei d viste han ikke, og trengte jeg de!?

JA FOR FAEN; og hvor er vognkortet mitt????? Mannen bladde, romsterte, ringte, gikk og trådde.... fannt faen ikke vognkortet mitt! i mens han driver å leter etter det blandt papirer og ROT (for det var det evig nok av), så ser JEG et skriv med mitt registreringsnummer skrevet på blandt rotet han blar frem! Men han bare blar videre. STOPP, sa eg, hva var det der, med mitt reg.nr på? Joda, det viste seg å være TÛV-papirene på effektanlegget mitt, som lå ALENE blandt noe annet rot! Har dere ikke NOE kontroll her, måtte jeg spørre!!! SMÅFREKKT!

Men greit, etter lang leiting fannt han papirene mine og jeg satte ut av døra etter å ha sagt at jeg kommer nok ikke hit neste gang!

I bilen så finner jeg kartboka mi sundrevet i baksetet, og den lå forran i passasjersetet da jeg parkerte bilen! I tillegg så hadde de ikek ryddet ut plasten de hadde sittet på i sjåførsetet.

Så, for all del, DRA IKKE HIT om dere bryr dere om deres kjære Bayer!

Takk!

Skrevet

Fy fader så rolig du er :) Jeg hadde ikke gått derifra før vedkommende som var ansvarlig hadde kommet og jeg kunne fått avklart hva han hadde drevet med. Ødelagt kartbok = kompensasjon. Rot i bilen = Rydding = penger, feilparkering og evt parkeringsbot = penger.

Er redd politiet hadde blitt tilkalt om jeg hadde vært i dine sko, for jeg godtar ikke noe i nærheten av sånn framferd.

Av rent prinsipp setter jeg heller aldri fra meg bilen på noe verksted, da kommer jeg heller da timen skal begynne :)

Høres ut som bakgårdsverksted av verste sort.

Skrevet

Heilt på tryne! Er alt for mye snusk i bransjen noe som ødelegger for de som prøver å være seriøse. :twisted:

Når magefølelsen sier nei er det best å bare la være :wink:

Skrevet

Jesus Marimba! Er det mulig? Spurte du om de hadde kjørt bilen? Må si som et par andre her at det virker som du tok det fint. Tror nok det hadde landet noen velvalgte nordnorske gloser i fleisen på dem, hadde det vært meg :)

Skrevet

hallasien gutter.

driver selv verksted i ålesund, med rote i bilen til kunder er fy.....

å rote i pairene til kunden er fy... som i tuv papir.

men.....

på en eu kontroll SKAL bilen prøve kjøres og kjøres varm pga co måling å sjekke om hjullager er i orden å at der ikke er rare banke lyder fra understell.

å den plastn som var på setet ditt er der kun for og vise at dem har brukt det så ikke setene dine ikke blir skitten, ikke noe mer en det.

som om du stusset litt på hvorfor bilen var kjørt så er det nokk pga det jeg har sagt hær.

Skrevet

synd jeg så dette litt sent. duhadde jo levert bilen når du så min mld burde tent på hele stedet så det blir slutt en gang for alltid :)

Skrevet
synd jeg så dette litt sent. duhadde jo levert bilen når du så min mld burde tent på hele stedet så det blir slutt en gang for alltid :)

Ja, I know! Men da vet jeg i allefall det! Og ja, snakk om å sparke seg selv i ræva!;) Derfor jeg sier i fra! Hadde jeg ikek hatt det travelt, og hadde hatt tid til å hente bilen på fredag, så hadde den aldri stått der i helga! Men jeg måtte ut å reise rett etter skolen på torsdag, slik at det var ingen annen mulighet!

Er nok en grunn til at disse ikke har merket verkstedet sitt ja! Men jeg skjønner ikke...vil ikek folk som driver verksted gjøre et godt inntrykk? Bare å se den bakgården er jo helt vanvittig! Nesten så jeg anbefaler dere å dra dit for å få sett gærnskapen!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...