Winther24 Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 GODT TIPS! Blei stoppa av sivilpurken mot grensa til svinesund, de hadde målt meg til 114 i 100 sonen... da jeg spurte om å få se kontrollsjemaet til policespeed`n dems hadde dem IKKE signert for daglig kontroll Politiet skal ha et Daglig test av "police speed"`n som de skal signere på i tillegg er det en mer utfyllende månedlig test som også skal signeres på Mangles signaturen så er ikke målingen godkjent... Politiet er pliktet til å vise kontrollsjema om du spørr. I tillegg så MÅ det være to politibetjenter i bilen. Jeg fikk et forskrekket blikk da jeg spurte om kontrollsjemaet, og da han sa han hadde fåretatt sjekken men ikke signert så var det enkelt å si. det er ord mot ord.. din tabbe.... Jeg slapp unna med et surt blikk å en frekk advarsel...
Spinx Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 Haha gøy og høre , Men er du sikker på at du har krav på og få se kontroll skjema?
oddis Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 Moro at du fikk det til. Men kan du finne et sted hvor det står at de må være to i bilen? En politimanns ord i en rettsak teller for to mennesker, og retten tar hans ord på det uten videre diskusjon. Det er hva jeg har blitt fortalt.
Winther24 Skrevet Februar 10, 2009 Forfatter Skrevet Februar 10, 2009 ja, for det er et bevis de må dokumentere å fremvise for at det er en korrekt kontroll som er utført
Thomassino88 Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 det skal jeg huske bra at du kom deg unna
bad_ip Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 Det med at de må være 2 stk har jeg hørt bare er en gammel myte. Hva med de som kjører sykkel? Skal det liksom ikke gå an for de å stoppe en pga for høy fart? De har nemlig måleutstyr på sykkelen og da er de nok bare 1 person. Men viss det gjelder andre trafikkforseelser så kan de nok stille svakt viss det er noe politimannen kun har sett og ikke har bevis på. Er iallefall slik jeg ser på det. Virker logisk for meg iallefall. EDIT: Dette gjelder vel alle politiets kjøretøy? Det med policespeedn.. de bruker vel de i patruljebilene og syklene?
bergeee Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 på godt norsk. de ble eid:) like moro vær gang.
Winther24 Skrevet Februar 10, 2009 Forfatter Skrevet Februar 10, 2009 det med policespeed`n gjelder selvsakt merkede politibiler å sivilbiler... HAR SYKKELPURKEN MÅLEUTSYR PÅ SYKKELEN????? DEN VA NY !!!! KONGE!
Scampi Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 HAR SYKKELPURKEN MÅLEUTSYR PÅ SYKKELEN????? DEN VA NY !!!! KONGE! Prøver å svare deg over all ropinga di her... Ja, de kan måle deg på sykkel, dog må det være en motorsykkel. Sommerstid er det minst én sykkel som holder seg på E6 rundt Mosseområdet og den tar biler med jevne mellomrom-
Winther24 Skrevet Februar 10, 2009 Forfatter Skrevet Februar 10, 2009 haha ja ok, trodde faen du meine trøsykkel haha.... me har slike i stavanger sjønner du ! reine pasific blue
Mr.Silver Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 Har faktisk ei venninde som ble oppring etter hun hadde dratt hjem etter ett førerkort beslag, da kunne de fortelle at de ikke hadde tatt sjekken sin så hun kunne bare komme å hente lappen igjen Kan tenke meg det var en kjempe følelse når du fikk kjøre videre med advarsel
milhouse Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 Moro at du fikk det til.Men kan du finne et sted hvor det står at de må være to i bilen? En politimanns ord i en rettsak teller for to mennesker, og retten tar hans ord på det uten videre diskusjon. Det er hva jeg har blitt fortalt. En kompis av meg kan bekrefte det oddis sier: Spørre han og de euro pallene han har snekkret. satt inne en liten stund. Han kjørte forbi en politi mann på vie til jobb. Ble advokat og hele greie.
Yeah_dude Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 Hva er straffen for 114 i 100-sone? Noen som har oversikt over alt, hva som skal til for å miste lappen etc?
336mik Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 For å miste lappen må man ha 25 km/h over i soner som har 60km/h og lavere,fra 70 og oppover er det 35 km/h over som gjelder. Forøvrig fikk simen e30 her på forumet sletta ei fartsbot(74 i 50 sone) fordi politiet hadde lagt om fra vinterdekk til sommerdekk,og ikke calibrert opp igjen utstyret sitt før måling. Og hva politiet sier i en rettsak telles minst som 2 stykker. Har selv stått tiltalt,med 1 vitne på min side,og alikevel blitt dømt pga en bitter politimann som åpenbart løy i retten.Dette var løgn av typen denne tråden startet med,altså kontroll av police pilot.
Hansh Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 Er vel fordi de skal kunne ta folk med bare en i bilen at det er så viktig at utstyret blir sjekket hver dag osv. Forseelser som ikke kan bevises ved hjelp av godkjent teknologi må de være minst 2 for å bevise. Vet om folk som har fått beskjed om at de kun får advarsel for uvettig kjøring fordi det bare var en i bilen som stoppet de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå