m20b25turbo Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 Ja da er det min tur å lage en prosjekt tråd! bilen er en e30 325i 86mod prefacelift, kjøpte bilen av en kar som hadde hatt den i 2 uker bilen hadde gått med turbo tidligere, dårlig oppsett med deler som ikke passer overens med værandre, den hadde stuket ventiler og diverse krims krams som jeg skulle fikse lett, jeg skulle jo bare fikse den opp litt for så å bruke den på vei og mye bane kjøring.... planen var egentlig klar når jeg kjøpte bilen, nye ventiler, dreie ned stempler og rive ut interiøret og sette inn sports stoler, skru opp turbotrykket!!!!! Altså kjøre med sniik turbo kitet som sto på fra før av, men dette tok en drastisk vendig M20 motoren ble løftet ut å da så jeg at stempel nr.2 og nr.6 var ras, Stempelringene holdt de sammen! Like greit at jeg tok en liten sjekk!!!! Bestefar følger med Da bestemte jeg meg for å dra strikket litt lengre Min resept på artig banebil/søndagsbil er som følger: TOPPEN Portet av tore topplokk Sveiset Planet Trykktestet Nye ventiler Nye ventiltettninger Nye ventilfjærer Nye retainers Z45 turbo kam med 11mm løft Nuke justerbart kamdrev BLOKK Borret Honet Borret hull til underspyling fra M5 M21 oljepumpe PPM råder 135mm lange Je stempler med 8.1 i kompresjon og overdim (84.5mm) Sterkere kryssbolter Diesel veiv fra 525TDS med 83mm slag som gir 2780ccm, balangsert med reimjul,svingjul og trykkplate Planet og frest inn pianotråd med 0.3mm oppstikk til toppakningen(1.mm pianotråd) ARP bolter til toppen, veiva og råder Nye lager og pakninger i hele motoren egensveist greenrør med t3 flens og utak til ekstern wastegate Precision SC62 BILLET med 0.82ar eksoshus. Tial 44mm wastegate 525TDS Veiv med 83mm slag. greenrørs deler fra PPF t72 med q-trim 850hk og en kina 500hk turbo den kina turboen står på åker bilen min neticsen var et impulskjøp og er nå solgt BENSIN E85 1680cc lav ohms dyser Russel perfomence stålomspunnet slanger AN 8 til tur og AN 6 i retur 48liters fuelcell 3xbosch 044 bensinpumper Nuke y-kors Earl koblinger Nuke fuelrail Aeromotive BTR custom swirl pot laget braketter til fuelcellen russel performence AN6 og AN8 bensinslanger 33 earl koblinger i an6 og an8 DRIVLINJE / UNDERSTELL Sachs 618 trykkplate 240mm 4 puck sinterclutch lettet svingjul til 4.5kg (orginalt 8.2kg) 525TDS girkasse med 1:1 i 5gir e36 328 mellomaksling store e30 diffen fra m3 med brems 3.25 utveksling egen dreide foringer i delrin understellet er sandblåst og pulverlakert K-sport coilovere hele veien rundt K-sport 330mm skiver med 8-stempla kalipere K-sport hydraulisk håndbrekk stålomspunnet bremseslanger før sandblåsing og lakkering slutt resultat + sveiset forsterkninger i bærearmene og alle bakettene. dreide meg delrin foringer og hylser til bærearmene. dreid delrin foring til diffen 4-puck sinter med nye "pucker" og planslipt svingjul BUR alt er laget av meg, dette er ikke kjøpt og betalt, gikk med endel timer på dette! INTERIØR Sparco EVO stoler Sparco seler i 3x3” 4 punkt. Sparco stolfester interiør ribbet med dører,brannvegg og sidepanel i aluminiums tåreplater. Dashbord står igjen Midtkonsoll i Carbon med masse målere DATASPRUT / TENNING Vipec v44 datasprut med 7 bar innebygget mapsensor Har trua på Ray Hall og hannes løsninger (mannen bak autronic) 6 stykk LS1 coiler (wastefire) 60-2 triggerjul Tips,triks,ros,ris og kjærring råd blir mottatt med takk
erik2k3k Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 dette så jo meget lovende ut motorplanene likte jeg si ifra om du krasjer ved første testtur....så kan jeg kjøpe motorn
Mr.Silver Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 Dette så jo veldig lovende ut så langt tydeligvis pågangsmot i bøtter å spann Gleder meg til å se det ferdige resultatet.
leif harald Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 Tøft dette må jeg fulle med på! Har du tips nor det gjelder å ta på Earls koblingene eller?
ehrnst Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 eralskoblingene har en sånn "skjærekant" inni, press slangen på så slangen presses på den. Når du skal kappe slangen teiper du med elektrikerteip el. og kapper med vinkelsliper
leif harald Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 eralskoblingene har en sånn "skjærekant" inni, press slangen på så slangen presses på den.Når du skal kappe slangen teiper du med elektrikerteip el. og kapper med vinkelsliper hmm, tror jeg har prøft noe slik. men nor jeg har slangen inni "mutteren" å skrur koblingen inn så skyver koblingen "mutteren" av.
m20b25turbo Skrevet Februar 10, 2009 Forfatter Skrevet Februar 10, 2009 The StigMeister: om ikke dette bremser over 500 jul hester på dynapacken til bjørnstad bil, så smeller jeg bilen i fjellveggen og selger motoren til erik2k3k dette skal bli 500 meget kjørbare hk med langt register! ikke noe dyno queen takk for tilbakemeldinger, dette hjelper på motivasjonen
m20b25turbo Skrevet Februar 10, 2009 Forfatter Skrevet Februar 10, 2009 leif harald: det er som ehrnst sier, skjærekant som blir skjært inn i slangen. trikset her er å være drit nøye når du legger opp slangene og måler lengden!
oddis Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 Sjå der ja, det var på tia Fææmhoonerhæsta på hjulan ska itj vær nå problem shø, itj me den store blåsarn! (Håpløs trøndersk?) Ser forøvrig du fortsatt er natterav, når jeg ser innleggsdatoen.. Er som jeg alltid har sagt, de største problemene løses på natterstid!
m20b25turbo Skrevet Februar 10, 2009 Forfatter Skrevet Februar 10, 2009 ja fikk da endelig ut den berømte fingern ja, 500 bola trønder hesta på alkohol (type Karsk) må ha såppas for å kjør fra deg og kompisene dine ja, kom inn litt seint fra garasjen i går kveld, så når jeg bestemte meg for å lage prosjekttråd, så fløy tiden trøndesken var veldig bra, du er ikke tilfeldigvis skap trønder?
Superbeetle Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 eralskoblingene har en sånn "skjærekant" inni, press slangen på så slangen presses på den.Når du skal kappe slangen teiper du med elektrikerteip el. og kapper med vinkelsliper Akkurat som på hageslangen min Fett prosjekt!! Ser fram til flere oppdateringer
leif harald Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 eralskoblingene har en sånn "skjærekant" inni, press slangen på så slangen presses på den.Når du skal kappe slangen teiper du med elektrikerteip el. og kapper med vinkelsliper Akkurat som på hageslangen min Fett prosjekt!! Ser fram til flere oppdateringer Så dere lager et sjærekant som er som et spor i slangen som skal hindre slangen i å sprette av nor koblingen skrus isammen?
Rayman Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 Rått! liker det jeg ser bra du satser på langt og brutalt register og ikke ketchup effekten. Likte godt hva du hadde gjort inni bilen med platene og konstruksjonen på buret. Noen planer om farge på bilen da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå