Jump to content

Paulus E30 S54 Turbo Black Stealth Edition :)


m20b25turbo
 Share

Recommended Posts

Ja da er det min tur å lage en prosjekt tråd!

bilen er en e30 325i 86mod prefacelift, kjøpte bilen av en kar som hadde hatt den i 2 uker :?

bilen hadde gått med turbo tidligere, dårlig oppsett med deler som ikke passer overens med værandre, den hadde stuket ventiler og diverse krims krams som jeg skulle fikse lett, jeg skulle jo bare fikse den opp litt for så å bruke den på vei og mye bane kjøring....

planen var egentlig klar når jeg kjøpte bilen, nye ventiler, dreie ned stempler og rive ut interiøret og sette inn sports stoler, skru opp turbotrykket!!!!!

Altså kjøre med sniik turbo kitet som sto på fra før av, men dette tok en drastisk vendig :roll:

ib3xruqslbvgltlsh722.jpg

s5qcgs3cwvaex55j6y99.jpg

M20 motoren ble løftet ut å da så jeg at stempel nr.2 og nr.6 var ras, Stempelringene holdt de sammen! Like greit at jeg tok en liten sjekk!!!! :shock:

s36jthbor8frlctb7iqu.jpg

Bestefar følger med :)

Da bestemte jeg meg for å dra strikket litt lengre :twisted:

Min resept på artig banebil/søndagsbil er som følger:

TOPPEN

Portet av tore topplokk

Sveiset

Planet

Trykktestet

Nye ventiler

Nye ventiltettninger

Nye ventilfjærer

Nye retainers

Z45 turbo kam med 11mm løft

Nuke justerbart kamdrev

z5jxysf0oka68op35k9y.jpg

BLOKK

Borret

Honet

Borret hull til underspyling fra M5

M21 oljepumpe

PPM råder 135mm lange

Je stempler med 8.1 i kompresjon og overdim (84.5mm)

Sterkere kryssbolter

Diesel veiv fra 525TDS med 83mm slag som gir 2780ccm, balangsert med reimjul,svingjul og trykkplate

Planet og frest inn pianotråd med 0.3mm oppstikk til toppakningen(1.mm pianotråd)

ARP bolter til toppen, veiva og råder

Nye lager og pakninger i hele motoren

egensveist greenrør med t3 flens og utak til ekstern wastegate

Precision SC62 BILLET med 0.82ar eksoshus.

Tial 44mm wastegate

9rc2hobqzztriu8w2rm0.jpg

s6rpolqo286uibkat16b.jpg

r8xseeio0ytkjdm5533w.jpg

525TDS Veiv med 83mm slag.

dv7nw6gl8jw3vsc9ctkt.jpg

57e8ja931znnzar3ev86.jpg

greenrørs deler fra PPF

e70mkwsyuqy5khhjcpjw.jpg

t72 med q-trim 850hk og en kina 500hk turbo

den kina turboen står på åker bilen min :lol:

neticsen var et impulskjøp og er nå solgt

BENSIN

E85

1680cc lav ohms dyser

Russel perfomence stålomspunnet slanger AN 8 til tur og AN 6 i retur

48liters fuelcell

3xbosch 044 bensinpumper

Nuke y-kors

Earl koblinger

Nuke fuelrail

Aeromotive BTR

custom swirl pot

5wiudyzed3gw1kpjkj15.jpg

laget braketter til fuelcellen

f0vzu02f3mb68fl3lc86.jpg

russel performence AN6 og AN8 bensinslanger

g7dhjusvxtjet8dx3v25.jpg

33 earl koblinger i an6 og an8

DRIVLINJE / UNDERSTELL

Sachs 618 trykkplate

240mm 4 puck sinterclutch

lettet svingjul til 4.5kg (orginalt 8.2kg)

525TDS girkasse med 1:1 i 5gir

e36 328 mellomaksling

store e30 diffen fra m3 med brems 3.25 utveksling

egen dreide foringer i delrin

understellet er sandblåst og pulverlakert

K-sport coilovere hele veien rundt

K-sport 330mm skiver med 8-stempla kalipere

K-sport hydraulisk håndbrekk

stålomspunnet bremseslanger

whhydhwa0rpme6oy97aw.jpg

før sandblåsing og lakkering

fa5mn1lhm5k77h0kaabf.jpg

slutt resultat + sveiset forsterkninger i bærearmene og alle bakettene.

x1rxyiqlcch6tedc5kx9.jpg

dreide meg delrin foringer og hylser til bærearmene.

fddrdqbm8ubn6u7xrw81.jpg

dreid delrin foring til diffen

na8238eyjwyj1byyzhbb.jpg

4-puck sinter med nye "pucker" og planslipt svingjul

BUR

alt er laget av meg, dette er ikke kjøpt og betalt, gikk med endel timer på dette!

azia4b5qneyfpok24xbl.jpg

msfjgsd90pn16ja7j1tx.jpg

ricekt09ybdeq53oymx9.jpg

oer3n02m7jzcwgbnur9l.jpg

vne45ewsrqj7607tylk4.jpg

63uivs0x1n9fa6zx07g8.jpg

bjwd5baoomxip8ce77f1.jpg

INTERIØR

Sparco EVO stoler

Sparco seler i 3x3” 4 punkt.

Sparco stolfester

interiør ribbet med dører,brannvegg og sidepanel i aluminiums tåreplater.

Dashbord står igjen

Midtkonsoll i Carbon med masse målere

46xk1mhx97bkr7lejxi4.jpg

qpb2xgv16yrdlsyyumnb.jpg

hqgjrdyh579wnv6uhr4n.jpg

n39qhcyataoh62m5iz59.jpg

DATASPRUT / TENNING

Vipec v44 datasprut med 7 bar innebygget mapsensor

Har trua på Ray Hall og hannes løsninger (mannen bak autronic)

6 stykk LS1 coiler (wastefire)

60-2 triggerjul

axmoxeshewtr6au3sgb0.jpg

2rqfk6pt8ghaklefzwyo.jpg

Tips,triks,ros,ris og kjærring råd blir mottatt med takk :wink:

Link to comment
Share on other sites

eralskoblingene har en sånn "skjærekant" inni, press slangen på så slangen presses på den.

Når du skal kappe slangen teiper du med elektrikerteip el. og kapper med vinkelsliper

hmm, tror jeg har prøft noe slik. men nor jeg har slangen inni "mutteren" å skrur koblingen inn så skyver koblingen "mutteren" av.

Link to comment
Share on other sites

The StigMeister: om ikke dette bremser over 500 jul hester på

dynapacken til bjørnstad bil, så smeller jeg bilen i fjellveggen og selger

motoren til erik2k3k :lol:

dette skal bli 500 meget kjørbare hk med langt register! ikke noe dyno

queen :wink:

takk for tilbakemeldinger, dette hjelper på motivasjonen :)

Link to comment
Share on other sites

Sjå der ja, det var på tia :)

Fææmhoonerhæsta på hjulan ska itj vær nå problem shø, itj me den store blåsarn! 8)(Håpløs trøndersk?)

Ser forøvrig du fortsatt er natterav, når jeg ser innleggsdatoen.. :twisted: Er som jeg alltid har sagt, de største problemene løses på natterstid!

Link to comment
Share on other sites

ja fikk da endelig ut den berømte fingern :oops:

ja, 500 bola trønder hesta på alkohol (type Karsk) :twisted:

må ha såppas for å kjør fra deg og kompisene dine :wink:

ja, kom inn litt seint fra garasjen i går kveld, så når jeg bestemte meg for å lage prosjekttråd, så fløy tiden :roll:

trøndesken var veldig bra, du er ikke tilfeldigvis skap trønder? :D

Link to comment
Share on other sites

eralskoblingene har en sånn "skjærekant" inni, press slangen på så slangen presses på den.

Når du skal kappe slangen teiper du med elektrikerteip el. og kapper med vinkelsliper

Akkurat som på hageslangen min :lol:

Fett prosjekt!! Ser fram til flere oppdateringer :wink:

Så dere lager et sjærekant som er som et spor i slangen som skal hindre slangen i å sprette av nor koblingen skrus isammen?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...