Gå til innhold

Paulus E30 S54 Turbo Black Stealth Edition :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja da er det vell påtide med en oppdatering, lenge siden sist :oops: jeg har hatt en liten pause fra prosjektet, men ny motivasjon har kommet etter å ha sittet på en bmw e30 med 536whp 700nm+ på årets siste bmwccns banetreff på lånkebanen :twisted:

bildet er tatt av jon///M her på forumet, håper det går fint at jeg lånte det.

uk68750s7ef0srfl45ko.jpg

her er noe av det jeg har gjort med bilen i det siste.

rf0v3hxmn0l6iugsm51m.jpg

sveiset intercoolerfester

fal0rerr7nt5caiun708.jpg

planet greenrør og sveiset rør til tial 44mm wastegaten.

ftanbqw4rnk9noqzo3nv.jpg

kjøpt meg K-SPORT coilovere og montert disse på mine 325i fjærben

7gd7d2yh96ozj47lqhuj.jpg

sveiset vannrør til radiator i RF-stål og sveiset nye radiatorfester siden de gamle ikke var så bra utgangspunkt til e28 535i radiatoren min, de var skeive og passet overhode ikke.

htx75auvwaf01rmdkt2t.jpg

sveiset ferdig buret

ncqvnpp4do2dzzlgkqwo.jpg

kjøpt meg nye bærebruer forran og montert powerflex eksentriske foringer

majyivem2qwoe429stiy.jpg

har også kjøpt meg BBS LM kopi felger av morgan på GS

00m47n5tvsplu1ml39xl.jpg

og tilslutt et lite stemningsbildet fra "hjemmet" til e30 og hans rival celica GT4 :wink:

Skrevet

takk for fine tilbakemeldinger alle sammen!

felgene er i 17", får ikke 18" i 4x100

frode, kompisen min hadde noen til overs når vi bygde opp hans bil med e30 med m3 skjermer og rx7 wankel motor! så jeg fikk de! er ingen annen grunn til det!

skal være færdig til neste sesong!

rayman, takk for det, synes din bil er skam rå! følger nøye med på oppdateringene dine!

jeg hadde greenrøret i en jigg, men flensen slo seg når jeg helsveiste den, så jeg leverte den inn til planing ja, nå sveiser jeg wastegate røret, fordi om jeg hadde laget dette før planinga så hadde ikke autotrim greid å spent den opp i fresen! men skal ikke være nødvendig å plane det etter wastegate jobben nei..

Skrevet

laga meg downpipe, måtte sveise sammen 2 v-båndsflenser for å få en overgang fra turboens v-bånds utgang på 2.5" opp til 3,5" som er dowpipe størelsen.

legger 3,5" røret over ytterringen til v-båndsflensen som blir en fin sveisefuge å følge rundt når jeg helsveiser.

2xdnln2yz8i3sh902tf3.jpg

de 2 v-båndsflensene ligger oppe på turboen, punktet sammen.

klkxc2qaglfen1k0lma1.jpg

her kommer utgangen fra wastegaten inn til downpipen, blir skrå skjert for å få tilstrekelig vakum slik at ikke eksosen blir dyttet feil vei inn tilbake i wastegaten, ja dere skjønner sikkert..

okr1ewksmhl9ysamq8sn.jpg

zkfhop63webxwac1kj86.jpg

nå venter jeg på intercooler rør kittet jeg har kjøpt, skal komme i denne uken, så da er det ikke mye sveising og slikt igjen i motor rommet, bare fester til oljekjøleren og litt småtteri :) så da er det ikke lenge til lakkering og montering for godt :wink:

Skrevet

Rørene kommer vel i morgen:

26.08.09 08.22 VIDERESENDT 0024 OSLO

26.08.09 06.06 VIDERESENDT TIL MOTTAKER 0024 OSLO

24.08.09 15.39 TIL TOLLVURDERING 0024 OSLO

24.08.09 15.39 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 0024 OSLO

21.08.09 20.24 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

21.08.09 19.33 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

20.08.09 03.23 INNHENTET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

Skrevet

flotte greier fredrik! har helsveisa downpipen og diverse no, hærregud kor "sveis"brent æ e!!

si fra vis vi ska skru på supra-e30 en dag da, må jo hjælp dæ sidn du hjælpe mæ :wink:

• 4 weeks later...
Skrevet

i vinter blir det litt utbedringer på prosjektet, dette innebærer fult bur, skal bygge videre på halvburet jeg har bygd, så er jeg værtfall sikkrere om jeg skulle take denne i sandfella :D sier ikke at jeg skal gjøre dette, men bilen skal bli satset med og skal ikke bli spart på noe her!

utbedringene blir rørene som går fra hoved bøylen langs taket ned ved A-stolpen,tversstag over frontruta og kryss i døråpningen :wink:

tegnet buret som jeg skal ha det litt raskt i paint :lol:

dvpahjwtah9bdiq7a9vl.jpg

ellers så har jeg monter ksport coiloverne rundt baut, så prøvde jeg bbs lm felgene på, her var det ikke mye klaring! målte dette med føleblekk til 0,45milimeter! så som dere ser så vil vel dette bli godt og varmt med litt hard banekjøring! så får å unngå dette blir det lagt opp kjøleslanger fra frontfangeren til bremsene som vist på bildet :)

p735zkjz99oml3aqcxz2.jpg

24o5iobzjk2moaffpipb.jpg

qe8lyt9y9b8omeumeha6.jpg

trykkrørene i 3" er tilpasset og levert til tig sveising, men per dags dato blir det ikke sveiset inn untak til dumpventil, elsker tilbakeslags lyden som blir når gasspjeldet lukker seg, vet dette sliter på turboen, men det er firmaer som lever av å selge turboer og overhalle disse men håper turboen lever i en liten stund værtfall :twisted:

qbrgjsrp2b91mii7icjg.jpg

lk1xw5zssw7mw0ka6iwm.jpg

876rz81t65kmepv625gk.jpg

så har jeg sveiset ferdig downpipen med V-båndsflenser i begge ender for lett demontering. er i 3,5" størelse, ikke helt ferdig på bildet men det er sveiset ferdig hadde bare ikke noe bildet..

blf7l5lfygtms771ns8n.jpg

got2uq94gyil8f1d96jg.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...