m20b25turbo Skrevet Januar 29, 2011 Forfatter Skrevet Januar 29, 2011 noen nyere bilder av prosjektet, går sakte men sikkert fremover litt bedre bilder også av et Canon 40D kamera som jeg ikke kan bruke fått sveisa inn en dump i trykkrøret med V-båndflens. montert og kobla opp ny coilan (har 6 stk LS1 colier til salgs) fattigmanns sota baklys montert k-sport og koblet opp med nye bremsrør. kobling av sprut og elektriske, ikke ferdig på bildet! er meningen at dette skull bli ryddig og pent, men det er ikke lett kjøpt mæ Dash2 fra racetecnology og knappner (om du tror en dashlogger er dyr så kan du sjekke prisen per stk på knappene fra racetecnology!!) fant en stilig plassering av datasprutet, er festet i hard borrelås med ekstra lim på (men selfølgelig så reagerte carbonen med limet, derfor det er hvitt rundt sprutet lagt opp nye bensinrør hele veien fra Russel performance AN8 som tur og AN6 i retur. et oversikts bildet sånn den står i dag.
Jørgen-A Skrevet Januar 29, 2011 Skrevet Januar 29, 2011 ser bra ut paul.! blir klar til våren denne ser jeg.=)
THORSEN MOTORSPORT Skrevet Januar 29, 2011 Skrevet Januar 29, 2011 ka betalte du for dash2????rått bygg
RoaldJ Skrevet Januar 29, 2011 Skrevet Januar 29, 2011 kul farge og supert arbeid synd med carbonen som reagerte med limen :/
m20b25turbo Skrevet Januar 30, 2011 Forfatter Skrevet Januar 30, 2011 ser bra ut paul.! blir klar til våren denne ser jeg.=) Takk for det Jørgen Ja jeg håper det skal bli kjøring til våren, men skulle så absolutt hatt 210 diff og sviktstål akslinger men jeg gidder ikke å "stå over" denne sommeren også, for nå vil jeg teste redskapen fett! takk for det ka betalte du for dash2????rått bygg Takk for det Kjøpt av Bjørnstad Bil og betalte 6990kr for bare displayet tror jeg, så må du ha en serial eller en can interface kabel, kommer ann på hvilket sprut du kjører med + 4 knapper til å operere menyen kul farge og supert arbeid synd med carbonen som reagerte med limen :/ Takk for det Fargen er jeg veldig fornøyd med, bortsett fra at den ser veldig lys ut på bildene limet ser helt jævlig ut på bildene, men det er blitsen som lyser det opp! det vises heldigvis ikke så godt når du ser på det med det blotte øye!
THORSEN MOTORSPORT Skrevet Januar 30, 2011 Skrevet Januar 30, 2011 ser bra ut paul.! blir klar til våren denne ser jeg.=) Takk for det Jørgen Ja jeg håper det skal bli kjøring til våren, men skulle så absolutt hatt 210 diff og sviktstål akslinger men jeg gidder ikke å "stå over" denne sommeren også, for nå vil jeg teste redskapen fett! takk for det ka betalte du for dash2????rått bygg Takk for det Kjøpt av Bjørnstad Bil og betalte 6990kr for bare displayet tror jeg, så må du ha en serial eller en can interface kabel, kommer ann på hvilket sprut du kjører med + 4 knapper til å operere menyen ok:)takker for innfo.må kansje sjekke der eg og då:)eg har autronic smc kul farge og supert arbeid synd med carbonen som reagerte med limen :/ Takk for det Fargen er jeg veldig fornøyd med, bortsett fra at den ser veldig lys ut på bildene limet ser helt jævlig ut på bildene, men det er blitsen som lyser det opp! det vises heldigvis ikke så godt når du ser på det med det blotte øye!
THORSEN MOTORSPORT Skrevet Januar 30, 2011 Skrevet Januar 30, 2011 takker for innfo:)må sjekke der eg då kansje eg har autronic smc
m20b25turbo Skrevet April 21, 2011 Forfatter Skrevet April 21, 2011 En liten oppdatering er vell på sin plass, sommeren nermer seg med stormskritt i Trondheim Har invistert i en 2 søyler løftebukk, hvorfor jeg ikke har gjort det tidligere er et meget godt spørsmål! Løftebukken skulle inn så her måtte det rokkeres litt på plassene inne i garasjen, så E30n fikk seg en tur ut i finværet Er faktisk litt rart å se den ute på gårdsplassen, den har jo ikke vært ute mer en 3 ganger på 3 år 2 kompiser kom innom og de var ikke tungbedt med å ratte JCBn som skulle brukes til å løfte opp bukken. her poseres det på sitt beste Bukken var 20cm høyere enn innertaket, så måtte ned med 2 plater og ta hull på isolasjonen og plastikken der søylene går opp. Du ser den første plata er påvei ned. Etter litt finjustering fikk jeg wairetrekken fra søylene på oversiden av spikerslaget til platene Synes det ble cleant når det ble gjemt bort slik Har lagringplass oppe på hemsen så jeg kommer til drageren til bukken om det skulle være nødvendig. Nå som løftebukken er montert, er det bare hive seg rundt å lage eksos i 3,5" rustfritt. Nå var det bare å fikse siste rest som sto igjen i motorrommet før oppstart Ny ekspasjonstank og radiator slangene til den ble koblet opp. Vakumstasjon for å samle alle vakumslangene på en plass så det ikke ser så rotete ut under panseret. tok ut skummet som var inne i fuelcellen, var ikke sikker på om skummet tåler E85 over tid, så jeg tak ingen sjangser her. spylte igjennom alle bensinslangene så jeg fikk ut all drittn som har lagt seg inne i slangene etter kapping med vinkelsliperen. Det var MYYE gummy som kom ut ved spyling!!!! Nå var også alt av det elektriske koblet opp og kontakt med sprutet var opprettet. Kjørte en test på dysene slik at jeg hørte de åpnet og at de gjorde det i riktig rekkefølge. Samme ble gjort på coilene og bensinpumpene gikk Alt klart til oppstart! Følte jeg var såppas godt i rute så jeg invisterte i endel 17" spølehjul og et sett med den nye breie typen av bbs lm kopi felgene til GS. Takk til Tevo dekk for meget gode priser og super service som både lastet opp og lånte ut bilen sin slik at jeg fikk med meg alle dekkene hjem At jeg skal starte opp sprer seg raskt på bygda, og det blir folksomt i garsjen, det er kult Fyller på vann på radiatoren og skal til å fylle på olje når det begynner å FOSSE vann ut mellom blokka/toppen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Her ser du vannet som breer seg utover gulvet Kompiser blir med å plukker ut toppen for å inspisere saken nermere! STOOR takk til Roger,Robert,Steffen og Oddbjørn! Her har vi noe av problemet til at vanner rett og slett gikk!! Pianotråden som jeg har formet så godt jeg bare kan, vil rett og slett ikke ligge i sporet sitt i blokka! For en god stund siden ved montering av motoren tar jeg en tlf til Pål på cylmo trondheim og spør om tips å han nevner at jeg kan ta en dråpe superlim i endene slik at de sitter på plass. Jeg gjør det og det funker der og da, men det viser seg i ettertid at en liten dråpe ble en stor dråpe! for når ringene skulle ligge i o-ring sporet, som ikke er større enn at pianotråden skal passe nedi der ble det trangt om plassen Limet har lagt seg på undersiden av pianotråden slik at den stakk opp 0,8mm på det meste og 0,3mm på det minste, jeg tror det er derfor jeg ikke har fått trekt toppen godt nok ned på blokka så vannet rant bare ut Har nå pirket ut limet fra o-ringene og pianotråden ligger i rett høyde uten limet, men vil fortsatt ikke ligge på plass uten lim Forslag? Har bestilt cooperring pakning fra PPF, men har mest lyst til å bruke O-ringene å gi dem en sjangse før jeg gir opp og kjører cooper. phhuu, over and out
bbmw Skrevet April 21, 2011 Skrevet April 21, 2011 Her skjer det ting ja. Blir spennende med oppstart! Fornøyd med Nordic løftebukken forresten?
stensheim Skrevet April 21, 2011 Skrevet April 21, 2011 nei dæ, oppdatering her å ja! hyggelig blir bra dette! får du ikke til og presse ringene på plass i blokka og ha på litt lim på endene da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå