Kristov Skrevet April 21, 2011 Skrevet April 21, 2011 Høres ut som om sporene enten er maskinert for vide eller at tråden er for liten i diameter. Det burde være klempassning mellom spor og tråd sånn at man må dunke de lett på plass med en plasthammer eller liknende. Skal ikke være behov for noe lim.
Are. Skrevet April 21, 2011 Skrevet April 21, 2011 Jeg sleit med å få o-ringene mine til å ligge jeg og. Trikset var å tilpasse de så godt som overhodet mulig, for så å bruke curil-pakningssement til å lime med. Denne, i motsetning til superlimet, tørker ikke helt, men er jævli klissete så når du setter på toppen å drar til, vil den skvises utover, og oringene holdes på plass og får riktig høyde. Fikk ingen problemer med dette etterpå jeg i hvertfall
Nupen1 Skrevet April 22, 2011 Skrevet April 22, 2011 Her har skjedd litt ja Synd ang. lekkasje, men venter spent på oppdatering 24
m20b25turbo Skrevet April 24, 2011 Forfatter Skrevet April 24, 2011 Her skjer det ting ja. Blir spennende med oppstart! Fornøyd med Nordic løftebukken forresten? Tja, funker til mitt bruk, men må si det at du får det du betaler for og ikke noe mer nei dæ, oppdatering her å ja! hyggelig blir bra dette! får du ikke til og presse ringene på plass i blokka og ha på litt lim på endene da? det var jo egentlig det jeg gjorde første gangen! tror jeg må ta litt av dette på min egen kappe, for det var kansje brukt litt for mye lim Høres ut som om sporene enten er maskinert for vide eller at tråden er for liten i diameter.Det burde være klempassning mellom spor og tråd sånn at man må dunke de lett på plass med en plasthammer eller liknende. Skal ikke være behov for noe lim. Du sier noe der, men slik er det altså ikke, for uansett hvor hardt jeg klemmer ned o-ringen vil den ikke sitte uten lim eller lignende. Jeg sleit med å få o-ringene mine til å ligge jeg og. Trikset var å tilpasse de så godt som overhodet mulig, for så å bruke curil-pakningssement til å lime med.Denne, i motsetning til superlimet, tørker ikke helt, men er jævli klissete så når du setter på toppen å drar til, vil den skvises utover, og oringene holdes på plass og får riktig høyde. Fikk ingen problemer med dette etterpå jeg i hvertfall Ringene passer utmerket, ligger helt kant i kant nede i blokka, men tråden til cyl nr.1 som er værst, har prøvd å forme den på nytt, men funker dårlig. Har ikke bestemt meg om jeg skal bruke Cooper pakningen som kommer til meg i mårra eller om jeg skal kjøpe meg ny elring pakning og lage en ny pianotråd og prøve på nytt, vis jeg gjør det så skal jeg teste Curil pakningstoffet! Her har skjedd litt ja Synd ang. lekkasje, men venter spent på oppdatering 24 Hehehe, fikset datoen nå, en liten bommert seint på kvelden det der Du får ikke en ny oppdatering i kveld om du trodde det Jeg skal sje ann om hvilken pakning jeg skal bruke, vil se ringene på cooper pakningen først og se hvordan dem ligger på blokka med tanke på bredde og slikt. Men hva tror folket, o-ring med litt mindre lim denne gangene eller gå rett på cooper pakning???????
stensheim Skrevet April 24, 2011 Skrevet April 24, 2011 klaske på cooperpakningen du! jeg kjører på mls og det funker bra.
m20b25turbo Skrevet April 28, 2011 Forfatter Skrevet April 28, 2011 Nå holder jeg på å gir opp hele opplegget!!!!! Starter opp for første gang i dag med ny toppakning (cooper) en kompis sitter på huk forran bilen og holder øye med returslangen som er tatt av ved oppstart, for jeg vil se at det er sirkulasjon på oljen. (Kjørte opp oljetrykk til det kom på sensorene oljetrykk og temp) Tenkte at dette lover bra så jeg kobler på coil kontakten og kjører starter, den starter tvært MEEEN, etter 4 sekunder på tomgang er morroa over for min del, oljen begynner å renne ut clutchuset på kassa (bak på blokka) og det ser ut som at det kommer olje ut VANNPUMPA!!!!!! det kan jo være et synsbedrag, men det ser faktisk slik ut!? Oljen som nå flyter utover gulvet er KULLSVART!!!! hva faaaen??? firmaet jeg leverte inn blokka til maskinering skulle spyle den ren i delevasker og kanaler... SER IKKE SÅNN UT!!! Ble så oppgitt etter alt som har skjedd i det siste med bilen at jeg tok kveld etter å ha stirret en times tid i veggen i garasjen... Noen som har vært borti noe lignende før? greit nok en liten lekasje bak på pacboksen på veiva, men forran på blokka og? skal ikke gå ann, alt på motor er flett nytt! ALLE RÅD OG TIPS MOTTAS MED TAKK
|Ole| Skrevet April 28, 2011 Skrevet April 28, 2011 Hmmm, kjem olje ut ved clutch huset? Da må jo det komme olje ut ved bunnpannepkn? Olje ut vannpumpa faktisk? Prøvd å tappe av vatnet og fylle på nytt? Kan jo vere olje og dritt i radiator?
m20b25turbo Skrevet April 28, 2011 Forfatter Skrevet April 28, 2011 kommer olje ut ved svinghjulet som renner ned i clutchuset, er vell packboksen i bakant av veiva det kommer fra! Er olje som kommer ut fra/ved siden av vannpumpa, for jeg har 5dl olje under den på gulvet og en liter fra packbosen i bakkant....
|Ole| Skrevet April 28, 2011 Skrevet April 28, 2011 kommer olje ut ved svinghjulet som renner ned i clutchuset, er vell packboksen i bakant av veiva det kommer fra!Er olje som kommer ut fra/ved siden av vannpumpa, for jeg har 5dl olje under den på gulvet.... Ka i svarten, huff...Det er så kjedelig med sånne tilbakeslag men stå på. Ikkje gje deg, tenk den dagen det funker Det blir så bra det, eg har hatt 3 underlag med 3 biler så eg veit korleis det der er
stensheim Skrevet April 28, 2011 Skrevet April 28, 2011 va faen?? ble ikke vannkanalene fylt med olje da du hadde uflaks med oringene da?
m20b25turbo Skrevet April 29, 2011 Forfatter Skrevet April 29, 2011 va faen?? ble ikke vannkanalene fylt med olje da du hadde uflaks med oringene da? Jo, vannet havnet i oljekanalene med pianotråden å det ble selfølgelig tappet ned fra bunnpluggen! Der var det rent vann som kom ut!
Pitstop Skrevet April 29, 2011 Skrevet April 29, 2011 Hei Hadde samme problem på M20B25 som vi fikk maskinert om til b32 for en stund tilbake siden Saken var at dem som hadde maskinert blokka hadde tatt ut 2 stålplugger som står i blokka for å få skylt skikkelig gjennom den etter maskinering. En plugg står bak svinghjulet og en står rett ved siden av vannpumpa, så regner med det er disse som mangler med deg også....renner ganske fort tomt for olje, da disse hullene er ca 1 cm i diamtere og vannpumpa dekker halve hullet og tettningsaludekselet med simmiringen i inn mot blokka bak svinghjulet dekker halve hullet der
Pitstop Skrevet April 29, 2011 Skrevet April 29, 2011 Her er synderen tenker jeg Delenummer 11111268539 Sitter omtrent på akkurat samme sted på gisrkassesiden av blokka også
325ti Skrevet April 29, 2011 Skrevet April 29, 2011 Den har jeg og vert borti som pistop henviser til. sjekke den, ikke gi opp! alt er verdt det den dagen det virker=)
m20b25turbo Skrevet April 29, 2011 Forfatter Skrevet April 29, 2011 Her er synderen tenker jeg Delenummer 11111268539 Sitter omtrent på akkurat samme sted på gisrkassesiden av blokka også Pitstop, you just made my day!!!! Det er ingen tvil heller, det er de pluggene! Det kan ikke være noe annet, for simringene er det ikke for så mye olje som kom ut på 4sekunder så måtte jeg ha glemt å montere simringen, og det har jeg ikke:D tusen takk for hjelpa og artikkelnr drar i lunchen å kjøper nye plugger! I helga blir det kjøring!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå