mOMOe Skrevet Mai 11, 2011 Skrevet Mai 11, 2011 Du har jo faenma skutt gullfuglen, og grodd gullhår i ræva samtidig du. Men jeg ville ikke solgt skinnet før turbo'n er i vognkortet, da kan du fort få skjegget fullt av postkasser
m20b25turbo Skrevet Mai 11, 2011 Forfatter Skrevet Mai 11, 2011 Vært på bremsing av bilen på Bjørnstad Bil i dag Ble 616whp og 781wnm på e75 fuel 2bar laddtrykk, det mappet kjører jeg med nå. Hadde et par drag med 850wnm, men det blir rett og slett for mye av det gode Stoor takk til gutta der for en kjempe dag, alle er innom og hører hvordan det går og kommer med tips og råd hele veien! Det er slik det skal være!! Fant fort ut at jeg må kjøpe meg større wastegate og lage større røre, for effekten er med sperra på 6300rpm. Kunne ikke dra den lengre for laddtrykket går i taket (2bar). Dette og at jeg fikk plutselig for lite fuel noen ganger på full gass var problemene som oppsto! Fant ut på slutten av dagen at hovedpumpene "tømmer" catchtanken min for bensin før matepumpa greier å fylle den opp, vi prøvde å fylle opp catchtanken mellom de siste dragene, men skaden hadde nok allerede skjedd Ble plutselig magert på topp noen ganger.... Dro hjem etter bremsingen for å bygge ny retur på bensinen, slik at returen havner tilbake i catchtanken og ikke fuelcellen! utbedret og funker supert. begynner med en liten service å oppdaget at jeg har vispet krem under toppdekselet (eneste symtomet i benken var det 2 siste draget når jeg skøyt av vannslangen på 2bar, da tenkte jeg for meg selv "noen må tilkalle bakeren, for her er det noe muffins" jaja....Prøve å etterdra ARP boltene, luftet vannet, byttet olje og håpet på det beste! det virket som at det gjorde susen, så vi dro ut og prøvde en runde å fikk motivasjon og lønn for strevet! River seg løs på 4 gir og smeller rett i turtallsperra bare på pådraget!!!! Syyykt bra drag i bilen, oppsettet er heelt rått ikke noe problem å få den til å gå sidelengs bortover veien i ALLE girene TDS kassa har til rådighet Høres kansje ut som jeg har kjørt masse i kveld men er bare snakk om en 5 minutters kjøretur utstyret er til å brukes fra start til slutt! parkerte fordi det begynte å komme kaldluft på varmeaperatet, er bare å bite i det sure eplet og bestille seg ny toppakning og wastegate! Bensin problemet er utbedret og funker nå, bare litt for seint Blir å dra tilbake og mappe den igjen når barnesykdommene er utbedret Målet er å få ned laddet å ha det stabilt, få mappet frem noe av samme effekten på høyere rpm og lavere laddtrykk (mindre stresset motor) Det klarer vi nok Har endel kompiser som har supraer med bra effekt, så vi regnet litt på effekt vs vekt! kompisen min sin supra må ha 980whp for å få samme hk/vekt forhold som e30 har nå Bare å få på slicks hjula så jeg får effekten i bakken Skudd sikker drivlinje er under planlegging med JAAS gutta i spissen Alt i alt så er jeg strålende fornøyd og går på problemene med ny iver og motivasjon Kommer en dårlig filmsnutt fra benken og noen bilder, har ikke sovet de siste dagene pga laange verksted kvelder så orker ikke å laste opp nå M20 12ventiler FTW, stay tuned 4 more!!!! Paul A.
|Ole| Skrevet Mai 11, 2011 Skrevet Mai 11, 2011 Å herregud for nokken tall Gratulerer så meget!! Er godt å lese att eg gjorde det riktig når eg bestemte meg for å bygge nytt bensinsystem, deriblant å legge returen i catch tanken Uansett, få ut den filmen FORT
Azeton Skrevet Mai 11, 2011 Skrevet Mai 11, 2011 Bare legg til litt mer drivverkstap så har du enda mer effekt, super lett måte og trimme på
m20b25turbo Skrevet Mai 12, 2011 Forfatter Skrevet Mai 12, 2011 Bare legg til litt mer drivverkstap så har du enda mer effekt, super lett måte og trimme på Om jeg har 36% prosent drivlinjetap så har jeg 836hk og 1156nm i motor! *panneklask*
stensheim Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 gratulerer med fine tall! jeg bruker og regne ut 10% effektap, syns det blir mere rett.denne turboen klarer vel max 700hk. kan du legge ut bremse papir da?
m20b25turbo Skrevet Mai 12, 2011 Forfatter Skrevet Mai 12, 2011 gratulerer med fine tall! jeg bruker og regne ut 10% effektap, syns det blir mere rett.denne turboen klarer vel max 700hk. kan du legge ut bremse papir da? Det blir bare gjetting uansett hvor mange % man regner på det er hk og nm som er målt man ser på, var bare for å vise hva som faktisk bor i en moderat trimmet 12ventiler på 6300rpm:) at denne "lille" turboen greier slike effekt uttak er imponerende! bremsepappir skal jeg få lagt opp straks jeg har fått dem på mail.
325ti Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 Gartulerer med gode tall=) Noe spes mer er ikke brukelig uansett. Kjenner jeg savner m20 turbo ja.
stensheim Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 ja, disse precision turboene er noe enormt bra ytelse på! hvor høyt ladetrykk kjører du på da? ser ut som jeg må bruke en annen suppe også! bf98 er vel ikke den beste sorten ved høye effektutak, men men, bilen min er en "hverdagsbil" så får vel takke meg til lavere effekt på bf98
Anders_w Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 gratulerer:) hva slags drivlinje, bakstilling å diff bruker du nå?
ehrnst Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 Grætis! Er vel ikke stort mer å si:) Synd du må av med toppen da
Frode_E30 Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 Gratulerer da!!!!!!!! Men hvorfor bremse på E75?? Ikke fått 85 enda? Syns du skal gjøre nytt forsøk på pianotråd opplegget, har fungert strøkent på mine 2 m20 motorer. Aldri gått en topp pakning..... Stå på nå så kan vi twin drifte på Høst treffet på ACR
m20b25turbo Skrevet Mai 12, 2011 Forfatter Skrevet Mai 12, 2011 ja, disse precision turboene er noe enormt bra ytelse på! hvor høyt ladetrykk kjører du på da? ser ut som jeg må bruke en annen suppe også! bf98 er vel ikke den beste sorten ved høye effektutak, men men, bilen min er en "hverdagsbil" så får vel takke meg til lavere effekt på bf98 Ladder 2bar, får det ikke lavere, da må jeg gå ned på turtallet! Tror jeg bestiller meg wastegate fra precision også, den 66mm typen og lager nye rørgater i 50mm istedenfor 42mm! Da blir det bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå