m20b25turbo Skrevet Mai 12, 2011 Forfatter Skrevet Mai 12, 2011 Jeg kobler opp det siste på dashloggeren Sveiset gjengehylsa feil, så dette er max høyde forran ble så jeg fikset meg en spacer inne i dempertårnet så coiloveren bygger mere ned.(provisorisk løsning) drar til tig sveiseren min å får han til å sveise på nytt trykkrør ut fra turboen, silikonslangen lå helt inntil grenrøret. dette hadde plaget meg en stund, så det var egentlig bare å gjøre om gjøre rett Bilen fikk gå på tomgang i garasjen et par ganger før jeg byttet olje,filter og etterdro arp boltene før avresie til benken. begynner å ligne på en bil for første gang på 3 år! påvei til Bjørnstad Bil, ikke lengre biten enn at det tar 20min med kjøring rigget og klart til dyst, ble så knapt med tiden at jeg har enda ikke fått vasket den Litt statisk mapping på 3000rpm, noen raske drag med lav ramp time i benken for å få ned bensinmengden og på med kvalitetsolje fra GS bildeler. et trykkrør som smalt av under bremsing, dette er det eneste røret som ikke har flens i enden, så det skal bli fikset! Øverste slangen til bremsekraft forsterkeren ville ikke være med over 2 bar, så trimdeler i form av ei castrol oljetopp ble redningen her Laget ny retur så den går rett fra fuelrailen og ned til catchtanken. Skal til å etterdra arp boltene en siste gang før jeg skal ut og teste redskapen, under toppdekselet finner jeg dette Bremsepappirer og 2 dårlige filmer Har ikke fått bremse pappiret hvor jeg hadde 850wnm, men det kommer er uansett 781wnm jeg kjører med, tror drivlinja liker det litt bedre
m20b25turbo Skrevet Mai 12, 2011 Forfatter Skrevet Mai 12, 2011 gratulerer:) hva slags drivlinje, bakstilling å diff bruker du nå? Sachs 618 trykkplate med 4pucka lammel uten fjæret sentrum, lettere m20 svinghjul, 525TDS kasse(orginal lengde på tds slavesylideren, funker perfekt), e36 328i mellomaksel med ombygd opplagring i midten for å ha hele mellomakslingen fra e36 (var ferdig ballangsert så ville ikke flytte over e30 bakre del å få kast) E30M3 diff, orginale 325i stikkakslinger og knuter. Orginale hjulvinkler bak, ikke justerbar camber.. Men hvorfor bremse på E75?? Ikke fått 85 enda? Syns du skal gjøre nytt forsøk på pianotråd opplegget, har fungert strøkent på mine 2 m20 motorer. Aldri gått en topp pakning..... Har ikke fått e85 enda nei, skal tilbake når det er e85 på tanken i trondheim. Vurderer å gi pianotråden et nytt forsøk, kan jo bytte orginal pakningen 4 ganger før jeg er oppe i prisen av 1 cooper med frakt fra ppf!!
e30 tic Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 rå bil, ser strøkent ut Det forundrer meg gang på gang hvor bra en m20 fungerer mtp hvor gammelt det er og hvordan det ser ut har du en kjapp spec liste på motor? morro å se du har org innsug, det eg skal bruke og
m20b25turbo Skrevet Mai 12, 2011 Forfatter Skrevet Mai 12, 2011 Du må legge ut litt kjøre filmer, sørg for god lyd! blir nok ikke noen kjørefilmer med det første, ny wg må bestilles og toppakning. må plane toppen og trøkkteste denne så vi vet det ikke er den som er problemet. rå bil, ser strøkent ut Det forundrer meg gang på gang hvor bra en m20 fungerer mtp hvor gammelt det er og hvordan det ser ut har du en kjapp spec liste på motor? morro å se du har org innsug, det eg skal bruke og den er fin langt ifra, men langt ifra fin! ikke strøken i det heletatt desverre motor spec er: 525TDS veiv Underspyling fra m5 SPM råder med HD kryssbolter Je stempler 84,5mm ca.8,5:1 i komp M21 oljepumpe o-ringet blokk men kjører cooperringpakning godt portet topp og sveiset vannkanaler stødgjørdel i blokka ARP i hele motoren enem z45 turbo kam justert til 1,9mm i løft på cyl 6 innsugventil nuke justerbart kamdrev orginale ventiler og fjærer bosch 1680 dyser aeromotive btr 2x044 bensinpumper an8 som tur og an6 retur nuke y kors vipec v44 electromotive coiler haltec tenningsmodul precision sc6265 billet 0.82 eksoshus t3 hjemmelaget grenrør 3" trykkrør 600x300x75 intercooler tial 44mm wg (denne blir erstatet med precision 66mm) 3,5" eksos orginalt innsug og b25 spjeld (en svenske har bremset 838whp med orginal innsug)
e30 tic Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 Anngående pakning så fikk eg et sjokk med min gamle motor, der var det oringa blokk men det lå ingen tråd i den motoren var eg i benk med men lada ikke mer en 1bar, pakninga røyk ganske kort tid etter, sto forresten std bolter i topp også. Jeg la i ny tråd + ARP og da holdt det greitt etterpå. 2 bar begynner jo å bli heftig da, skal nok ikke så mye til før det blir majones i olja uansett pakning vil jeg tro
m20b25turbo Skrevet Mai 12, 2011 Forfatter Skrevet Mai 12, 2011 snakket litt med backis på ppf forumet, han sier at der er umulig at pakningen ryker!! de har sprengt bort stempel men pakningen har holdt! han tror at toppen min er sprukket under kammen.... har noen 885 topper liggenes, men må jo slipe inn ventiler, sveise kanaler, trykktestes, planes nye ventiltettninger osv...dette tok lang tid forje gang jeg leverte inn toppen min til autotrim værtfall det beste hadde jo vært om dette kan sveises og bli god som ny... hva tror folket? ska ta en mekke runde i helga å se, ingen grunn til å ta sorgene på forskudd
e30 tic Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 det er jo ganske greitt å lage seg flens til å få trykka toppen, det gjorde eg før eg smekka sammen igjen.
stensheim Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 huff da, hvist toppen har sprukket så er den skrot vil jeg tro
Frode_E30 Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 Trodde en gang at min topp var sprekt, da var det opp til vurdering å kjøpe NY topp. Kostet 7-8000,- for en tom topp, men er verdt det spørr du meg. Husk at toppen din er en 20-25 år gammel klump med aluminium, den har vært varm og kald noen ganger i sitt liv... Vurder NY topp om den viser seg å være sprekt, det er min mening.
|Ole| Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 Trodde en gang at min topp var sprekt, da var det opp til vurdering å kjøpe NY topp. Kostet 7-8000,- for en tom topp, men er verdt det spørr du meg. Husk at toppen din er en 20-25 år gammel klump med aluminium, den har vært varm og kald noen ganger i sitt liv... Vurder NY topp om den viser seg å være sprekt, det er min mening. +1
m20b25turbo Skrevet Mai 12, 2011 Forfatter Skrevet Mai 12, 2011 er ikke disse "nye" toppene sånn acm topp som er ekstremt trange i kannaler og slikt da? toppen min ble portet for 10.000kr, litt kjipt å kaste den vis det er en mulighet å berge den!!..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå