e30 tic Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 vet ikke om du får orginale lengre eg. min gamle motor gikk med porta amc og den tålte vertfall en del misbruk, toppen eg har nå er og amc men den er selvsagt blitt ordna til, men ja di må portes skikkelig, men det må jo en bmw topp også
m20b25turbo Skrevet Mai 12, 2011 Forfatter Skrevet Mai 12, 2011 hva koster en ny amc topp da, bare skallet? jeg har jo alt det andre, det er jo nytt...!
opasb Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 viss du skrur av toppdekselet og fyller vann/kjøleveske i motor. kjører på med (biiittelitt) trykkluft i kjølesystem, så ser du nokk hvor det kommer ut vann.. om jeg husker rett er det ganske vanlig at den sprekker ca rett over sylinder nr 5 eller mulig 2. (under kammen) Mvh Martin
m20b25turbo Skrevet Mai 12, 2011 Forfatter Skrevet Mai 12, 2011 opasb: takk for tipset! man får vell også kjøpt slik rød stoff som finner sprekker vis trykkluft trikset ikke funker Leste innlegget til frode nettopp, 6-7000kr for en tom topp som trenger en solid runde med porting og sveising/planing ja Blir å finne ut av dette i morgen, nesten så jeg ikke kan vente med å finne feilen!! la oss håpe på det beste (det billigste) at det er en liten sprekk som kan sveises
opasb Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 prøv dette før du kjøper noe "sprekk finner" fungerer garrantert. ikke kjør så mye trykk da, risikerer og sprenge andre pakninger, er toppen sprukket. kast. mange som prøver og sveise, men sprekka fortsetter bare vidre under sveising. er sprekka under kam så er det stor mulighet for at den går inn i "lagerbanen" til kammen.
Kristov Skrevet Mai 13, 2011 Skrevet Mai 13, 2011 Toppen er kast om den har sprukket ja. Kjenner ingen som med hell har sveiset de når sprekken er inn mot vannkanalene. Dvs. inn mot kammen og dens opplagringer.
m20b25turbo Skrevet Mai 13, 2011 Forfatter Skrevet Mai 13, 2011 Toppen er kast om den har sprukket ja. Kjenner ingen som med hell har sveiset de når sprekken er inn mot vannkanalene. Dvs. inn mot kammen og dens opplagringer. Jeg har allerede ringt og fått pris på ny amc 2.5liter. Men den må portes ordntlig da...7800kr helt tom topp, og ei uke leveringstid.
stensheim Skrevet Mai 13, 2011 Skrevet Mai 13, 2011 jeg kjøpte amc topp for et par år siden og ja den må portes mye! virker som det er god kvalitet, min holder enda i allefall.
Kimmit Racing Skrevet Mai 13, 2011 Skrevet Mai 13, 2011 AMC topper er bra.men må porte endel.eg bruker og kjøpe KS topper dem er det bedre kanaler i.Tommelfinger regel er at skal en trimme M20..kjøp ny topp!
m20b25turbo Skrevet Mai 13, 2011 Forfatter Skrevet Mai 13, 2011 AMC topper er bra.men må porte endel.eg bruker og kjøpe KS topper dem er det bedre kanaler i.Tommelfinger regel er at skal en trimme M20..kjøp ny topp! Pris på ks topp da? Hvem selger slike?
Frode_E30 Skrevet Mai 13, 2011 Skrevet Mai 13, 2011 opasb: takk for tipset! man får vell også kjøpt slik rød stoff som finner sprekker vis trykkluft trikset ikke funker Leste innlegget til frode nettopp, 6-7000kr for en tom topp som trenger en solid runde med porting og sveising/planing ja Blir å finne ut av dette i morgen, nesten så jeg ikke kan vente med å finne feilen!! la oss håpe på det beste (det billigste) at det er en liten sprekk som kan sveises Det er vel "greit" om du får sveiset den gamle med tanke på pris på porting osv, men da er frykten for at dette skal skje igjen fortsatt der. Om du kjøper en NY topp er det temaet så godt som eliminert, noe du og ditt bygg fortjener! Jeg monterte en gang ny topp pakning, ved første oppstart hadde jeg vann i olja. Tok at toppdekselet og blåste luft i ekspansjonstanken. Da så jeg fort kjøleveske som kom opp langs en ARP bolt. Da var det pakninga som var ødelagt når jeg fikk den. 2 Dager før treffet
m20b25turbo Skrevet Mai 13, 2011 Forfatter Skrevet Mai 13, 2011 vi tar 7300 for en ny KS topp Du har pm!
m20b25turbo Skrevet Mai 13, 2011 Forfatter Skrevet Mai 13, 2011 BLÅST TOPPAKNING! nånn må jo være den første som blåser en slik pakning også har jo cooperringer og o-ringet blokk, tror ikke dette er recepten for 2.1bar laddtrykk! jeg kommer til å gå for o-ringet denne gangen, pga sporene i blokka, tror ikke ny cooper pakning vil hjelpe meg så lenge... Jiiiiiihaaaa, jeg er lettet for at det ikke er toppen kommer med bilder senere!
Jørgen-A Skrevet Mai 13, 2011 Skrevet Mai 13, 2011 Det var bra!!! treffer sikkert litt uheldig på o-ring sporre cooper pakninga da sikkert?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå