m20b25turbo Skrevet Mai 19, 2011 Forfatter Skrevet Mai 19, 2011 Har litt problemer med varme, de vannrørene jeg har laget er et h...e å få luftet så gjør det ikke saken noe bedre at de ikke går til rett utgang på temostathuset heller, så jeg skal bygge om til orginal igjen. problemet er bare at jeg har e28 535i radiator med 45mm vann utganger mens at termostathuset er 38 mm eller noe sånt. Må bli litt mixing og triksing av radiator slanger. Hvilke slanger kjører alle dere andre med m20 motor og 535i radiator ? kom med tips og råd så skal jeg belønne dere med filmer
Bmw325turbo Skrevet Mai 19, 2011 Skrevet Mai 19, 2011 Hvilke slanger kjører alle dere andre med m20 motor og 535i radiator ? kom med tips og råd så skal jeg belønne dere med filmer Det går med m20 slanger, viss du tar i litt
Kristov Skrevet Mai 19, 2011 Skrevet Mai 19, 2011 Svenskene bygger om litt på vannsystemet så vannpumpa ikke suger vann på det høyeste punktet på motoren. Virker som det funker bra for de.
m20b25turbo Skrevet Mai 19, 2011 Forfatter Skrevet Mai 19, 2011 Svenskene bygger om litt på vannsystemet så vannpumpa ikke suger vann på det høyeste punktet på motoren. Virker som det funker bra for de. den må du gjerne utdype litt Kristov!
Kristov Skrevet Mai 19, 2011 Skrevet Mai 19, 2011 Svenskene bygger om litt på vannsystemet så vannpumpa ikke suger vann på det høyeste punktet på motoren. Virker som det funker bra for de. den må du gjerne utdype litt Kristov! Mener de sveiser igjen det ene uttaket på termostathuset (til vannpumpa?). Peller ut termostaten og bruker f.eks. en M10/S14-termostat på utløpssiden av radiatoren. På den måten tvinges vannet igjennom radiatoren og vannpumpa suger vannet sitt fra utløpet til radiatoren. Tror det ligger noen bilder av dette ute ifbm. bilen til en som het "Spjuvern".
m20b25turbo Skrevet Mai 19, 2011 Forfatter Skrevet Mai 19, 2011 fant litt info om emnet på ppf, ser de snakker om oss norbaggar som kjører slik. mener å ha sett at en av kvissel brødrene kjørte slik på gatebil... noen som vet om de kjører med eller uten termostat eller bare struper ned utgangen av termostaten? man kan jo hull borre termostaten, for som svenskene er inne på så må man vell ha litt motstand slik at vannet ikke tar den letteste veien, men at vannet tar turen bak til blokka...! Link til emnet: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =1&t=49266 har jo flere termostathus så det er jo bare å prøve egentlig, men man vet jo ikke om man får hotspots da....
Kristov Skrevet Mai 20, 2011 Skrevet Mai 20, 2011 Dette skal vel hjelpe mot hotspots. På grunn av at vannpumpa suger fra høyeste punkt originalt kan det noen ganger hende at den suger luft. Da kan det være fare for lokal koking om bilen plages litt ekstra. Dette går som regel ut over de bakerste cylinderne og så sprekker toppen.
m20b25turbo Skrevet Mai 21, 2011 Forfatter Skrevet Mai 21, 2011 ja..... bygget om til prefacelift vannsystem og at vannpumpa suger vann fra både nederste del av e28 radiatoren og ekspasjonstanken på turbo siden, borret 6 5mm hull i termostaten så det blir sirkulasjon før termostaten åpner. luftet systemet, vært mye frem og tilbake så får jeg alt til å fungere i kveld. kjører en tur og alt funker bra, god varme i varmeaperatet og stabil temp. Drar på i 3 tredje gir, legger inn 4 gir og stram gass vaier, den river seg løs til min store fornøyelse så blåster jeg toppakningen IGJEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ladder max 1.9bar på 5800rpm der har jeg sperra nå....men det var ikke lavt nok, kjørte med pianotråd og orginal toppakning... har ikke kjørt i 5 min sammenhengende enda!!!!!! DRITT LEI AV HELE JÆVLA GREIA!!!!
|Ole| Skrevet Mai 21, 2011 Skrevet Mai 21, 2011 ja.....bygget om til prefacelift vannsystem og at vannpumpa suger vann fra både nederste del av e28 radiatoren og ekspasjonstanken på turbo siden, borret 6 5mm hull i termostaten så det blir sirkulasjon før termostaten åpner. luftet systemet, vært mye frem og tilbake så får jeg alt til å fungere i kveld. kjører en tur og alt funker bra, god varme i varmeaperatet og stabil temp. Drar på i 3 tredje gir, legger inn 4 gir og stram gass vaier, den river seg løs til min store fornøyelse så blåster jeg toppakningen IGJEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ladder max 1.9bar på 5800rpm der har jeg sperra nå....men det var ikke lavt nok, kjørte med pianotråd og orginal toppakning... har ikke kjørt i 5 min sammenhengende enda!!!!!! DRITT LEI AV HELE JÆVLA GREIA!!!! Dette fikser du!! Ikkje gje opp no, dette er desverre sånt man må rekne med :/
M3 Yngve Skrevet Mai 21, 2011 Skrevet Mai 21, 2011 Da må det være noe skevhet, eller noe vaken komp. Har du målt blokka feks ? Er den rett ?
e30 tic Skrevet Mai 21, 2011 Skrevet Mai 21, 2011 Greitt nok at du har nøyaktig 300hk mer enn eg hadde i min forrige motor, men eg skjønner bare ikke hvordan eg kunne kjøres timevis i dynapack(og etterpå) uten varmgang med helt orginalt kjølesystem, mens du får problem så fort... her må det være noe annet som gjør det Edit; fikk ikke lest hele innlegget før jeg skrev svar
M3 Yngve Skrevet Mai 21, 2011 Skrevet Mai 21, 2011 Når man paserer 500hk, så blir det mye mere varme gang. Men med stor alu raddis, god vifte osv, skal det fint gå å holde tempen på 100 grader ved hard kjøring.
Silverboy Skrevet Mai 21, 2011 Skrevet Mai 21, 2011 Det var da som F.. Føler med deg! Må muligens ha ny blokk og vurderer å droppe å maskinere fir pyramideringene jeg har liggende og heller gå for cooperring, men nå ble jeg VELDIG usikker.. Er du overbevist om at cooper pakningen gikk pga o-ring sporene eller kanskje noe annet feil?
m20b25turbo Skrevet Mai 21, 2011 Forfatter Skrevet Mai 21, 2011 Dette fikser du!! Ikkje gje opp no, dette er desverre sånt man må rekne med :/jeg har fått kjørt ROLIG i 15min med bilen tilsammen og sprengt 3 toppakninger fra første oppstart til nå, snart kommer mitt 4 bytte det er jeg sikker på!!! dette tærer på tålmodigheten min, som har forsvunnet nå!Da må det være noe skevhet, eller noe vaken komp. Har du målt blokka feks ? Er den rett ? den ble kontrolert av autotrim ved bygging, ikke målt ved senere anledning, men denne gangen lurer jeg på om det er de små sporene i toppen som har gjort det pga cooperringene fra forje toppaknings bytte.... toppen ble ikke planet, såg det ikke som nødvendig..finner ut det når jeg har tatt av toppen igjen, dette er jo bare synsing fra min side.. jeg har rotet litt med vannrørene mine, derfor jeg hadde litt problemer med varmen... dette var i orden i dag, lå stabilt på 84grader, så sprengte jeg pakninga... Det var da som F.. Føler med deg! Må muligens ha ny blokk og vurderer å droppe å maskinere fir pyramideringene jeg har liggende og heller gå for cooperring, men nå ble jeg VELDIG usikker.. Er du overbevist om at cooper pakningen gikk pga o-ring sporene eller kanskje noe annet feil? om jeg hadde ork til å rive ned hele maskineriet (noe jeg ikke har og som ikke kommer til å blir gjort denne sommeren) så hadde jeg maskinert meg ei ny blokk UTEN pianotrådspor og kjørt cooper!)har fortsatt stor tro på cooper. Var orginal pakning og pianotråd jeg sprengte i kveld!Men jeg ville aldri tatt imot toppakning tips fra en som har sprengt 3 toppakninger, men jeg begynner å få endel erfaringer innen faget da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå