Gå til innhold

Paulus E30 S54 Turbo Black Stealth Edition :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

2 bar er veldig mye på en original pakning - selv med pianotråd. Da må mappen og alt være perfekt for at det skal holde over tid.

Hadde begrenset meg til 1.5 bar med original pakning.

Hva slags type turtallssperre har du? Tenning eller bensinkutt evt. begge deler.

Skrevet
2 bar er veldig mye på en original pakning - selv med pianotråd. Da må mappen og alt være perfekt for at det skal holde over tid.

Hadde begrenset meg til 1.5 bar med original pakning.

Hva slags type turtallssperre har du? Tenning eller bensinkutt evt. begge deler.

Tro meg kristov, hadde jeg kunnet senket laddtrykket hadde jeg gjort det, senket sperra til 5800 for da ladder den ikke fult så mye (trang wg og røre, ny 66mm wg er påvei fra ppf)

trodde dette skulle gå bra jeg, men 1,9 er kansje litt mye...mappet er det ikke noe å si på, den saken er biff. kjører både ign og fuel kutt.

denne gangen skal jeg plane toppen, måle blokka og fylle o-ring sporene med noe snabelstoff så det problemet er borte!

prefacelift vannpumpe suger vannet i seg, men trykker facelift pumpa vannet??? :roll::oops:

du må skaffe deg mls pakning, jeg kjører med det og har vært opp i 1.8kg mange ganger nå og har ingen problemer.

hmmm skeptisk til det altså :?

Skrevet
hvorfor skeptisk?

Nei, nå har jeg pianospor i blokka og coopering spor i toppen.... Så da er det endel maskinering som må til, så vis jeg må det så blir det cooper igjen!

Skrevet
du må skaffe deg mls pakning, jeg kjører med det og har vært opp i 1.8kg mange ganger nå og har ingen problemer.

Du er vell en av få som har fått mls pakning til og fungere, ihvertfall over tid på m20. Så det ville jeg holdt meg unna ihvertfall, har hatt det selv og den holdt bare tett til litt over 1 bar.

Jeg tror om du planer toppen og setter på en ny coopering pakning kommer det til og bli bra!

Sikker på at den ikke har ladet mere enn du tror da? Vi satte også ned turtallsperra for og hindre for høyt ladetrykk med for liten wastegate, men fikk litt folk i baksetet så ladet det for mye og blåste pakningen.

Skrevet

i benken så viste dynapacken og sprutet samme laddtrykk! (hentet vacum fra 2 forskjellige plasser, ikke noe t-stykke)

når jeg var ute å kjørte første kvelden så logget jeg litt og da var jeg ikke over 1.9bar med sperra på 5800. Logget ikke i går, så kan ikke si med 100% sikkerhet at jeg ikke laddet over 1.9, men det tror ikke det. Var ikke noe langt og tungt drag det jeg gjorde, var bare til laddtrykket kom så dekka reiv seg løs så gikk jeg av gassen..

Faren til en kompis av meg så jeg var ute og kjørte, når jeg kjørte ned bakken forbi huset hans så såg han allerde da at det kom hvit røyk ut av eksosen...når jeg kjørte forbi huset så snudde jeg i bunn av bakken, dro på oppover og da sprengte jeg pakninga. så pakninga var altså dårlig fra første metrene jeg kjørte, for det var rolig kjøring frem til da....

Skrevet

ok, sprekk i toppen kanskje? surt når pakningen ikke holder ja, hadde selv problemer med at toppakningen røyk hele tiden for mange år siden, det viste seg at det var 3 sprekker i blokka rundt topplokksboltene.....

tvi tvi, ikke gi opp!

Skrevet

Ja, har funnet ut hva som er årsaken til siste toppaknings havariet værtfall, jeg senket jo turtallsperra til 5800 for da laddet jeg nesten 2 bar!!!!! meeen dette ble ikke lagret så jeg har dratt den ut til 6800rpm!!!!! Hehehe.... En liten gjette konkuranse her nå, hvor mye laddtrykk har jeg på 6800rpm tror dere !!!???

Skrevet
du har vell merka om du satt ned sperra 1000 rpm eller ikke ?

Ikkje ver teit da, du ser vel kva han skrive? :P

Tipper 2.5 bar :P

Skrevet

Ja, når jeg satte ned sperra og kjørte med den så merket jeg at turtallet var 1000rpm lavere, men ikke ved en senere anledning...! jeg har masse annet å holde øyet med når turtallet høyt, for jeg må ha dataen med meg når jeg kjører pga dashloggern ikke er kalibrert til å vise riktige målinger enda... :? så har jeg masse å holde fingrene i når turtallet passerer 3200rpm for dette er ikke en lat m30/m88 :mrgreen:

3.1 bar :)

nesten :applause:

Ikkje ver teit da, du ser vel kva han skrive? :P

Tipper 2.5 bar :P

ikke så langt unna!

3,01 Bar :D

100% riktig Are!! Du vinner en tur med meg i passasjer setet på e36 din, kom innom når som helst :lol::wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...