|Ole| Skrevet Mars 21, 2013 Skrevet Mars 21, 2013 Blir bra med S54 Er vel ikkje akkurat gratis å bygge slikt?
Silverboy Skrevet Mars 21, 2013 Skrevet Mars 21, 2013 [Har vel iofs hatt en følelse nå noen uker om at det ikke er nok å bytte til større turbo for å "holde tritt" i år, og nå som du skriver som du skriver om custom bygging hos JAAS så bekrefter det mistanken Blir spennende å følge videre.. har sett at du skal selge snegla di ja, du skal ikke bare maxe den du har da? har ikke hørt om noen som har tømt en sc6265 enda, værtfall ikke på m20... hvem har egentlig den "rekorden?" er det du eller TMP eller hva han kaller seg med den svarte stasjonsvogna? (jeg tenker på effekt m20+sc62) Rekord er det neppe, er alltid noen i en lukket garasje som ingen har hørt om som er værre, uansett TMP har vel PT67? maxing og maxing, det er vel fysisk umulig å få en hk rekord på sc62 hvis man har den på en M20 motor uten å bruke mer penger på toppen enn det man har brukt på hele bygget tilsammen.. Ser jo nå hvor lite effektive disse motorene er så har allerede før oppstart begynt å angre på turbobyttet. blir det ikke merkant økning i effekt og merkbar treigere spool så spørs det om ikke 62-turbo'n finner veien tilbake igjen.. jævlig fornøyd med den
Silverboy Skrevet Mars 21, 2013 Skrevet Mars 21, 2013 jo,mange som har gitt alt hva den orker, men den gir fortsatt mye mer i en 4 ventilers motor... en fint frisert 4 ventilers topp flower jo godt dobbelt av en M20 topp etter hva jeg har funnet tall på.. og en godt arbeidet M20 topp virker som leverer 10-15% mer enn original (mot 100% mer på en godt frisert 4v).. mulig jeg tar feil men det er ihvertfall tall jeg har funnet, og det stemmer nok ikke så værst i forhold til tall man ser i benken..
m20b25turbo Skrevet Mars 21, 2013 Forfatter Skrevet Mars 21, 2013 Er det noen som har bremset mer enn meg på m20 og sc62?
|Ole| Skrevet Mars 21, 2013 Skrevet Mars 21, 2013 Er det noen som har bremset mer enn meg på m20 og sc62? Kva var dine tall ? Eg tvilar
joachim sørlie Skrevet Mars 21, 2013 Skrevet Mars 21, 2013 Hvorfor bygde du bare ikke egene håndbrekk krets?
m20b25turbo Skrevet Mars 21, 2013 Forfatter Skrevet Mars 21, 2013 Er det noen som har bremset mer enn meg på m20 og sc62? Kva var dine tall ? Eg tvilar 616whp bremset jeg og kjørte med i 2 sesonger. Joackim sørlie: hadde ikke oppnådd økt håndbrekk bremse effekt av det...
Silverboy Skrevet Mars 21, 2013 Skrevet Mars 21, 2013 Er det noen som har bremset mer enn meg på m20 og sc62? Det har blitt bremset mer enn det ja. Har prøvd å høre med Ärtan hva de har bremset maks men tror ikke han husker, er vel for "lave" tall for dem til at det legger seg på minnet..
Jørgen-A Skrevet Mars 21, 2013 Skrevet Mars 21, 2013 når denne blir smidd blir de ihvertfall mere enn 616whp;-) Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
_anders Skrevet Mars 21, 2013 Skrevet Mars 21, 2013 Gleder meg til å se hvordan denne turboen kommer til å virke på denne
|Ole| Skrevet Mars 21, 2013 Skrevet Mars 21, 2013 Det er jo egentlig med ein sånn motor man burde legge seg på 6-700whp sånn egentlig, blir jo holdbart som fy det pga lavt ladetrykk...
m20b25turbo Skrevet Mars 21, 2013 Forfatter Skrevet Mars 21, 2013 Gleder meg til å se hvordan denne turboen kommer til å virke på denne da er vi 2 anders når vi sto og pratet i garagen om valg av eksoshus så var jeg litt skeptisk til å gå for 1.32ar, men etter å ha sett Ole sin kurve og diverse supraer på nettet så tror jeg dette blir knall! Det er jo egentlig med ein sånn motor man burde legge seg på 6-700whp sånn egentlig, blir jo holdbart som fy det pga lavt ladetrykk... for å ta ut 6-700whp så har du samme cylindertrykk om du ladder 2bar med en liten turbo og 0,5bar med en stor lastebil turbo. så det er like stor sansynlighet for at det skal kunne rase på 2bar som på 0,5bar på samme effekt uttaket. for det er like mye luft og bensin som skal inn og panga i kolvarna som svenskene sier for å få til et anngitt hk uttakk, som feks 6-700whp som du nevner alt i alt kommer ned på cylindertrykk. høyt laddtrykk er bare en mental sperre
Jørgen-A Skrevet Mars 21, 2013 Skrevet Mars 21, 2013 Akurat! Hvor mye ladetrykk som trengs for og lage feks 700whp er nesten likegyldig.att man trenger lite av det på en s54 sier bare hvor godt toppen flower orginalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå