|Ole| Skrevet Mars 21, 2013 Skrevet Mars 21, 2013 Så det har ikkje noko å sei på holdbarheten kor mykje man lader?
m20b25turbo Skrevet Mars 21, 2013 Forfatter Skrevet Mars 21, 2013 Så det har ikkje noko å sei på holdbarheten kor mykje man lader? Det var tatt litt ut av sammenheng kansje...! det jeg ville fram til er at stempler/råder/blokk/pakning har like stort press på seg på 700hk om du ladder 2kg med en liten turbo eller 0,5bar med en stor turbo for å oppnå samme effekt. For det er fortsatt like mye luft og bensin som skal inn i motoren for å oppnå slik effekt, ergo cylindertrykket blir det samme.
e30 tic Skrevet Mars 21, 2013 Skrevet Mars 21, 2013 Blir det ikke høyere cyl trykk av høyere mottrykk selv om effekten er den samme?
m20b25turbo Skrevet April 8, 2013 Forfatter Skrevet April 8, 2013 da er grenrøret til e30n er ferdig sveiset jeg, Anders og Jørgen var enige i å prøve å lage dette i pulssplitt, vi var litt skeptiske med tanke på vinkelen på motoren om det skulle bli veldig trangt, men dette ble en enkel utfordring for jørgen motoren står i m20 vinkel, bruker di orginale m3 motorlabbene så dreier jeg custom foringer som de står på pulssplitt valgte vi for å få max tidlig laddtrykk på Precision 6766n, som dere ser så er det ikke tatt noen snarveier med singel wg rør som vi har sett mange gjør, her er eksospulsene adskilt hele veien bak til presicion 66mm wastegaten innsuget er nesten ferdig sveiset, jørgen har fått i oppgave å bygge så stor plenium som det var plass til, og dumpventilen fra ppf ville jeg ha under innsuget slik at det blir mest mulig clean look i motorrommet et mandig trykkrør i 4" kommer på trykksiden etterhvert det er sveiset inn 15mm alubolter som avstivere på pleniumet slik at det skal tåle realt med laddtrykk, for det kommer den orginale bkf er slengt i søppla, har kjøpt inn pedalboks fra gasoline som er ferdig tilpasset e30 som blir montert både for å få plass til pleniumet og for looken sin del i motor rommet jeg kommer til å ha fokus på et cleant motorrom i år, dette var noe jeg ikke var fornøyd med når jeg kjørte m20 motoren. skal ikke ha noe unødvendige ledninger eller slanger osv synlig, alt skal bli skult så godt det går all skryt av dette arbeidet skal Jørgen ha, jeg bare forteller hvordan jeg vil ha det, så lager han det beste ut av det! har et bittelite håp om å komme til e30meet med denne, men time will show skulle jeg ikke bli ferdig med denne så har jeg en orginal E30M3 som jeg straks er ferdig med å pusse opp, så e30meet blir det, bare litt usikkert med hvilken bil jeg dukker opp med håper dere liker!
hylle Skrevet April 8, 2013 Skrevet April 8, 2013 Dette er råbra!! gleder meg til å se enten det ene eller det andre på e30meet iår!!
Are. Skrevet April 8, 2013 Skrevet April 8, 2013 Det bygges. Ingen tvil om at tittelen "kongen av klett" henger høyt
Jørgen-A Skrevet April 8, 2013 Skrevet April 8, 2013 Og den henger vist enda høyere neste år har jeg fårstått:)
freddalur Skrevet April 8, 2013 Skrevet April 8, 2013 Det bygges. Ingen tvil om at tittelen "kongen av klett" henger høyt Den henger meget høyt Jeg for min del satser på en rolig neste vinter, så vi får håpe Paul vinner neste år, hahehoho
m20b25turbo Skrevet April 8, 2013 Forfatter Skrevet April 8, 2013 ja den tittelen henger høyt ja, kan jo trygt si at det er en intern krig i venne gjengen på 1000whp i bilene neste sommer "de gale har det godt" "ingen kommer ihåg en fegis" "alt under 2 bar er sugis" og sist men ikke minst, "gasa til de rasar" Are: Hvem faan er Robert Singstad og Ola Eggan?
freddalur Skrevet April 8, 2013 Skrevet April 8, 2013 ja den tittelen henger høyt ja, kan jo trygt si at det er en intern krig i venne gjengen på 1000whp i bilene neste sommer "de gale har det godt" "ingen kommer ihåg en fegis" "alt under 2 bar er sugis" og sist men ikke minst, "gasa til de rasar" Are: Hvem faan er Robert Singstad og Ola Eggan? Korrekt! MEN Hvem faen er Pål Arne sier jeg
m20b25turbo Skrevet April 8, 2013 Forfatter Skrevet April 8, 2013 Hehe, den var fin Oluf! men nå ble det mye intern humor her
stensheim Skrevet April 9, 2013 Skrevet April 9, 2013 nice hvilken drivline skal du ha eller har på denne for at det skal holde da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå