m20b25turbo Skrevet Mars 17, 2009 Forfatter Skrevet Mars 17, 2009 ja prøver å få gjort litt hele tiden jeg begynner å merke tids presset, hadde planer om å kjøre i sommer så det er vell bare i låse seg inne i garasjen å jobbe på
E30_Dale Skrevet Mars 29, 2009 Skrevet Mars 29, 2009 Såg veldig bra ut dette grenrøret! Keep up the good work man:-)
m20b25turbo Skrevet Mars 29, 2009 Forfatter Skrevet Mars 29, 2009 takk for det, skal komme med flere opdateringer om ikke mange dagene.
oddis Skrevet Mars 29, 2009 Skrevet Mars 29, 2009 Begynner å dra seg bra til nå! Du gjør bra progress! Den korsryggstøtta kan nok hjelpe godt, hvis den har riktig høyde bredde. Tenk deg selv at noen tar imot deg. Da vil du helst ikke ha en håndflate som tar imot deg, men to. En stor flate vil heller ikke kunne kutte opp kroppen din enkelt om den går gjennom stolryggen, slik en liten plate enkelt gjør. Men vinkel mot setet er også et parameter, siden du ikke vil at den skal fungere som kapperedskap. Du får prøve å bryte deg bakover alt du klarer og se hvordan plata blir liggende mot stolen. Men du vil nok uansett kjenne det som ekstra hardt i korsryggen med revers inn i betongmuren. Men dette forblir bare logisk synsing fra min side. Hadde man skulle utviklet en bil hadde man kunnet kjørt krasjtest etter krasjtest og analyseprogrammer som kunne gitt deg et skikkelig svar. Men å ta utgangspunkt i hva dragracing gutta gjør, hadde jeg uansett ikke tatt for god fisk... (som du heller ikke gjør). Du skal også huske på at FIA stoler er krasjtestet, og har derfor visse krav til deformasjon. Jeg har selv et FIA godkjent glassfibersete, og jeg har tøyd strikken LANGT mtp på sideveisforskyvninger (provoserte forskyvninger) og hard brekking bakover. Og det tåler noe voldsomt. Får man et sete i carbon eller kevlar tørr jeg ikke tenke på hvor mye det kan tåle. Ta en kikk på hva rallygutta gjør. Jeg er nok mer av den filosofi at jeg kjøper sterkest mulig seter og bygger ned noen heavy duty flattjern-ramme i gulvet. Dragracing har som kjent ikke de problemstillingene som en banebil vil ha mtp. på mulige krasjvirkninger. Du vil nok neppe heller få såpass tak med vanlige dekk at du river setet ut av festene ved akselerasjon, for da har man rett og slett bygd for dårlig. Forøvrig ser grenrøret ditt meget bra ut, ser ut som du trives med sveisen Instrumentpanelet ditt var smart, meget funksjonelt og greit. Det vil nok gjøre seg gjeldende med den simple oppbygningen du har når du får litt temp mellom øra når det nettopp har kommet rare lyder og lukter fra bilen midt i en lang sladd. Det er da man er glad man ikke må bøyde hodet og kikke på noen sorte målere som man ikke ser i dagslys (sier han som har sorte målere... ) s_brådalen reagerte på dette 1
m20b25turbo Skrevet Mars 30, 2009 Forfatter Skrevet Mars 30, 2009 takk for svært god og konstruktiv tilbakemelding oddis angående den korsryggstøtta så hadde jeg lagt den litt på is, helt til jeg kom over ppf andreas sin bil i går kveld, nemlig chevy novan hans med 1360hk! det som var litt intresangt va jo at han hadde denne korsryggstøtten i buret sitt! trur denne sin funksjon er der for å taimot akselerasjon, og den ser så tynn ut at ved en kræsj, så er den ikke farlig hm... ja synes greenrøret ble ganske bra til slutt, aldri sveist et før så det var lærerikt hehe, hadde egentlig tenkt å ha sorte målere jeg og, men hadde 2 hvite fra før, så det ble flere i hvitt i morgen så kommer det tannstang med 3.25 utveksling på rattet fra stopp til stopp og 328i mellomaskling, sweet!
e30 tic Skrevet Mars 30, 2009 Skrevet Mars 30, 2009 det er en e36 325i tannstang ok.. passelig bolt on?
m20b25turbo Skrevet Mars 30, 2009 Forfatter Skrevet Mars 30, 2009 jeg har ikke fått tannstanga enda, men når den kommer så skal jeg montere den og legge ut info. som jeg har skjønt det, så er det slik prosedyre: -shimse opp feste på traversen -kappe inn rattstammen noen milimeter -bruk nedre del av e30 servo rattstamme -bruk styreleddene fra e30
m20b25turbo Skrevet Mars 31, 2009 Forfatter Skrevet Mars 31, 2009 takk for det supra mann på bimmers? rasa supran igjen no og gått i innkjøp av bmw?
MrPingu Skrevet Mars 31, 2009 Skrevet Mars 31, 2009 Hehe... neida, den er god som gull den.... Har jo en BMW å da vettu, så da kan jeg vel smug titte litt innpå her å
m20b25turbo Skrevet April 6, 2009 Forfatter Skrevet April 6, 2009 borret opp og sveiset uttak til ekstern wastegate, denne er sendt inn for tig sveising og skal igjennom delevasker for å bli kvitt spoonpartikler etter borringen. kjøpt meg 4stykk 17" ATS med nye 205/40/17" dekk, felgene er sendt inn til M-tech for retting/sveising/ballangsering så blir de sendt til sandblåsing før de blir pulverlakert hvite. fikk endelig 328i mellomakslingen min i dag som passer TDS girkassa og e30 storediffen min e36 servo tannstang med bedre ratt utveksling sveiset ny hjulbue, siden den gamle var rustet bort. alu emne til custom catchtanker earlskoblinger til utak på catchtanken til bensin laget ferdig den siste brannveggplata i coupen, denne blir i tåreplate som resten. dette er bare et utkast alle tåreplatene er borret opp så det er bare å poppe disse fast etter lakkering. kjøpt meg m21 oljepumpe for høyere oljetrykk 7 uker gammel her er det en liten grunn til at det har blitt litt lite jobbing i garasjen i det siste, han liker IKKE sveisapperat,vinkel sliper og støvsuger så har jeg kjøpt meg arbeidslyst, 14 dager i Cancun Mexico, reiser i kveld med 6 andre dette er all inclusive med fri bar 24 timer i døgnet så når vi siste innspurt av spring breaken
MrPingu Skrevet April 28, 2009 Skrevet April 28, 2009 Hvordan går det med Svineinnfluensa banden? Fredrik
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå