Gå til innhold

Paulus E30 S54 Turbo Black Stealth Edition :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

130mm, er ikkje det b20 råder? isåfall har eg det i dele bilen...

men dei er vel ikkje sterke nokk...:S

Skrevet

jo det er b20 råder.. med diesel veiv så er det vel 130mm som er riktig.. jeg har da kjørt orginale m20 b20 råder i 3 år nu. 430hk. har holdt bra de:)
Skrevet

jo det er b20 råder.. med diesel veiv så er det vel 130mm som er riktig.. jeg har da kjørt orginale m20 b20 råder i 3 år nu. 430hk. har holdt bra de:)

oki :)

Skrevet

leitet opp i kvitteringene mine der sto det ingenting om hvor lange de rådene er :? så da er det bare en ting å gjøre, opp med motor og ta av en råde og måle lengden :?

håper virkelig det er rådene som er for lange, det er jo en smal sak å bytte, værre om det er kryss bolten som er for lav, for da må jeg slipe inn ringer osv igjen :?

noen b20 råder blir det nok ikke, planen er å kjøre tom en PRECISION SC62 i bremsbenken, SC62 V.S b20 råder er feige lag :lol:

takk for tips og råd folkens! :)

Skrevet
må vel ha 130mm råder både med 524 td og 525td veiv etter hva ejg har fått med meg.

Med custom stempel kan du jo flytte kryssbolten etter behov så det er vel ike noe tema engang..

Skrevet

åpnet motoren og tatt ut en råde, denne var 135mm lang!

ja, vet at det er en "A4" oppskrift det å ha 130mm lange råder med dieselveiv og orginale bearbeidet stempler!

MEEEN nå har jo jeg som frode_e30 sier, custom bestilte stempler MED 135mm lange råder! så da får jeg håpe at autotrim/JE bommet på målene slik jeg får rett kompresjon ved å gå ned til 130mm lange råder og ikke må ha nye stempler! tvi tvi :wink:

Skrevet

hmm, for meg så ser det ut som skjørtene på stemplene er for lange også, jeg fikk i stempler fra ppf og skjørtene på disse var veldig korte pga av at dem ikke skal ta i veiva.

Skrevet

stensheim du la merke til dette du også ja :( prøvde å måle på dette i går, men fikk ikke til noe bra måling! ser ut til at det må bli nye stempler :(

men alle dere andre som kjører smidd bunndel i m20, hvor lange råder kjører dere med på smidd stempel?

Skrevet

jeg har 81mm slag? 324td veiv, 135mm råder men stempler fra ppf med kryssbolt som er 5mm lengre opp, stemplene er ca 2mm fra toppen av blokka på øvre død punkt. kompforhold på 7.8 :1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...