Gå til innhold

Paulus E30 S54 Turbo Black Stealth Edition :)

Anbefalte innlegg

Skrevet
åpnet motoren og tatt ut en råde, denne var 135mm lang!

ja, vet at det er en "A4" oppskrift det å ha 130mm lange råder med dieselveiv og orginale bearbeidet stempler!

MEEEN nå har jo jeg som frode_e30 sier, custom bestilte stempler MED 135mm lange råder! så da får jeg håpe at autotrim/JE bommet på målene slik jeg får rett kompresjon ved å gå ned til 130mm lange råder og ikke må ha nye stempler! tvi tvi :wink:

Utfra bildene kan det faktisk hende at oppsettet ditt var ment til 130mm råder ja. Dette er vertfall ikke en feil som du skal betale for, men surt er det jo uansett, blir mye ekstra jobb for deg..

Skrevet
stensheim du la merke til dette du også ja :( prøvde å måle på dette i går, men fikk ikke til noe bra måling! ser ut til at det må bli nye stempler :(

men alle dere andre som kjører smidd bunndel i m20, hvor lange råder kjører dere med på smidd stempel?

Jeg kjører original veiv, JE custom stempel og 138mm Eagle råder.

Tar skjørtekantene i råden eller? Er jo bare å turne og se det..

Skrevet
jeg har ikke god nok klaring fra stempel ned til veiv til å gå ned til kortere råder! derfor må jeg ha nye stempler som er kortere fra kryssbolt og opp :?

Hva vil du tjene på det? Hviss du kjøper identiske stempel kun med høyere kryssbolt vil dem værtfall ta i veiva.. Problemet er jo skjørtekanten.

Her må dem ha bommet noe fryktelig da de regnet ut målene tror jeg..

Skrevet

stemplene har noen milimeter å gå på ned til veiva som det er nå, dette er perfekt! case closed!

når jeg sier at stempelet må være kortere FRA kryssbolt og opp, så sier jeg ikke flytte kryss bolt frode_e30 men kunn redusere høyden på stempelet fra kryssbolt og opp, ergo lavere komp! (lavere tak)

men det blir vell til å bestille seg nye stempler igjennom ppf, de har jo ferdig lagde slik at jeg ikke må vente 4 uker på JE skal lage nye.

Skrevet

har snakket med autotrim nå, skal dra ned til de i kveld med motoren! det som vil skje er at vi freser av stempelet litt på taket :?

ikke helt ønskelig fra min side, men men...

Skrevet

Det hadde jeg nekta plent på! Da snakker vi iallefall minst 50% reduksjon i pris.

Derimot kan de nok påstå at du burde ha dobbelsjekka stemplene før du monterte..

Vet det var en slik disput på PPF en gang, og der tilbydde PPF seg å skaffe nye vederlagsfritt mot innbytte av de gamle. Hos dem var det stempelprodusent som hadde feilmerka pakkene, noe jeg også har hørt har vært et stort problem uansett produsent..

Skrevet

ja har nå vært og levert motoren min ned til autotrim så de skal se på dette!

det er Pål på autotrim som har fikset delene til meg, veldig hyggelig og flink kar dette, men som alle mennesker så er vi ikke perfekte, så at det kansje har oppstått en liten feil i måling og utregning av stempelet har nok kansje skjedd!

men dette får jeg vite helt sikkert om 1 dag eller 2. men jeg er veldig fornøyd med både service og priser som jeg får til dem, så de anbefales fortsatt av meg og jeg kommer fortsatt til å handle deler av de!

jeg pressiserte at jeg ikke var så veldig happy med den frese av stempeltaket løsningen hannes, som E36Cab1 og oddis nevner her så blir jo dette svært svekket!

men nå krysser vi fingrene for at dette ikke blir løsningen på mitt problem, da skal jeg værtfall ha en solid prisreduksjon.

Skrevet

Har hørt litt av hvert om autotrim i det siste... De satte faktisk inn for småe stempler i en MX5 til en kar jeg vet om. De innrømte feilen men var bare og glemme og betale for og rette opp skadene på motor... spesielt...

Skrevet

da er nye stempler under produksjon, JE hadde bommet på slaglengden på 525TDS veiva mi.. :roll:

nye deler har kommet i hus, legger ut noen dårlige mobil bilder som vanlig :oops:

z6fzqswyvd8srv805ajp.jpg

K-sport 330milimeter 8-stempla bremser

x8pmrz8163sbtcgrf0rv.jpg

VIPEC V44 med 7 bars innebygget map sensor og 6 stykk LS1 coiler.

b9s5pw2qhh4ks1mel7bz.jpg

M-tech2 front fra koed.

mqn2s0qoi8383dghpx5z.jpg

carbon flapp til M3 vingen

r7jn2hehveoq17itpubw.jpg

K-sport hydlaulisk håndbrekk

weq8nueg8dweeak4rg1q.jpg

NUKE Y-kors og fuelrail,Linjær btr, 2x "044"bensinpumper, 2xbensinfilter,stødgjørdel, 1600cc dyser.

bqowo6enwxw1q1d3p53f.jpg

montert 5"turteller og shift light

vpsxdfvslhkc19asmprf.jpg

16" sugende vifte og 535i radiator

abl5mz9hz7gzh2etxtmc.jpg

BMC filter til turbo

Skrevet

Se her ja, nå ruller det på med deler! :)

Har du fått noe inntrykk av passformen på M-tech II glassfiberfronten? Mye styr å modde? Må man lage ekstra fester?

Bra du fikk ordna deg nye stempler. Hadde vært for gæli å gått på akkord med stempler syns jeg.

Når er målet å ha den klar?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...